یحیی گل‌محمدی در جمع خبرنگاران:

آرامش می‌خواهیم، امیدوارم سمیعی بماند/ از قلعه‌نویی ممنونم/ باید گرگ بالان دیده باشیم

۱۴۰۰/۰۶/۱۴ - ۲۱:۰۳:۴۲
کد خبر: ۱۲۲۹۵۸۵
آرامش می‌خواهیم، امیدوارم سمیعی بماند/ از قلعه‌نویی ممنونم/ باید گرگ بالان دیده باشیم
یحیی گل‌محمدی در حاشیه تمرین تیم پرسپولیس در جمع خبرنگاران درباره بیم و امیدهای خود در روزهای پیش رو گفت.

به گزارش برنا؛ سرمربی پرسپولیس در ابتدای این گفت و گو  اظهار داشت: با توجه به شرایط و برنامه ریزی عجیبی که برای بازی ها انجام شده تمرینات را بدون ملی پوشان شروع کردیم. این اتفاقات برای باشگاه ها که می خواهند در آسیا هم بجنگند سخت است.

*بیشترین لطمه از برنامه ریزی‌ها را پرسپولیس دید

سرمربی سرخپوشان افزود: نفرات جدید را جذب کرده ایم، نیاز به بازی تدارکاتی و تمرینات داریم تا هماهنگ شویم اما این برنامه ریزی باعث شده پرسپولیس بیشترین لطمه را بخورد زیرا بیشترین ملی پوش را دارد. حتی باقری و خانبان از مربیان ما هم به تیم ملی اضافه شدند. بازیکنان ما با تعهد بالای زیاد کار را شروع کردند. طراحی تمرین که 12 یا 14 نفره هستیم سخت است و برخی مواقع مجبور شدیم از بازیکنان پایه استفاده کنیم تا به حد نصاب در تمرینات برسیم. بازی تدارکاتی با تراکتور هم متاسفانه لغو شد و مجبور شدیم با تیم امیدبازی کنیم. این مشکلات وجود دارد. با این وجود، امیدوارم با دست پر برگردیم. به شروع بازی زمان زیادی نمانده اما امیدوارم نتیجه خوبی بگیریم.

*اتفاقاتی می‌افتد که برای 40 سال قبل فوتبال بود

گل‌محمدی در مورد شرایط استقلال تاجیکستان گفت: حریف از نظر فنی تیم خوبی است و خیلی منظم دفاع می‌کند و با همین دفاع خوبی که انجام داده در مرحله قبلی به عنوان تیم اول صعود کرده و به این مرحله رسیده است چند بازیکن خارجی خوب دارد اما شرایط در تاجیکستان خیلی بسته نشان داده است. آنچه ما دیدیم و نماینده‌مان از آنجا گزارش کرد و محیط کار را ارزیابی کردیم خیلی شرایط بسته و عجیب بود. اتفاقاتی رخ داد که خیلی پیش‌پا افتاده بود. کارهای قدیمی که30-40 سال پیش انجام می‌دادند و کسی هم نظارت نمی‌کرد آنها اکنون به این مرحله رسیده‌اند. ما باید به تاجیکستان برویم شرایط چمن مصنوعی است و شناختی هم از حریف نداریم. 4-5 بازیکن آنها تغییر کرده است.

 او  ادامه داد: حتی آنها توافق کردند که بازی تیم استقلال تاجیکستان از تلویزیون هم پخش نشود. 3-4 ساعت زودتر یک بازی را برگزار کردند چون می‌دانستند ما آنجا نماینده داریم. این اتفاقات پیش‌پا افتاده رخ می‌دهد. امیدوارم AFC یا فدراسیون فوتبال با ما همکاری کنند و این مسائل را بررسی کنند. مسابقه باید در شرایط جوانمردانه برگزار شد اما اتفاقاتی که ما دیدیم رخ داده شرایط را نگران‌کننده کرده است.

 آرامش می‌خواهیم، امیدوارم سمیعی بماند

سرمربی پرسپولیس در مورد شایعه استعفای سمیعی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که البته وزیر ورزش نیز آن را تأیید کرد، اظهار داشت: من هم دیشب این  مساله را شنیدم. امروز سعی کردم با ایشان تماس بگیرم اما متأسفانه نتوانستم. این اتفاقات برای ما خوب نیست. پرسپولیس اکنون نیاز به آرامش بیشتری دارد آن هم در آستانه بازی با تاجیکستان، باید آرامش تیمی داشته باشیم اما امروز چنین خبرهایی منتشر شده و همه ما را  نگران کرده است. امیدوارم سمیعی بهترین تصمیم را بگیرد ما نیاز به آرامش بیشتری داریم. این آرامش باید در تیم برقرار باشد. امیدوارم اتفاقات خوبی رخ بدهد و آقای سمیعی با ما باشند و به تیم کمک بیشتری کنند. 

طرفدار قانون جدید هستم ولی....

گل‌محمدی در مورد اینکه از فدراسیون درخواست جذب مهاجم خارجی را کرده است، گفت: فقط بحث مهاجم نبود. درست است ما تیم بدهکاری هستیم و پرونده باز هم داریم اما پرسپولیس، تراکتور و استقلال نمایندگان ایران در آسیا هستند. اجازه بدهند ما یک بازیکن جدید بگیریم تا تیم را بیشتر تقویت کنیم. ما چندین گزینه داشتیم و از بین 10-15 گزینه یک نفر را انتخاب کردیم. امیدوارم از فدراسیون به ما خبر خوب بدهند و بتوانیم با جذب بازیکن تیم را قوی‌تر کنیم. 

او تصریح کرد: البته در بحث خارجی‌ها و وضع قوانین جدید من نسبت به این مسئله خوشحال شدم و طرفدار این قوانین هستم زیرا فوتبال ما آسیب زیادی از قرارداد با بازیکنان و مربیان خارجی دیده‌ است اما این طرف قضیه را هم در نظر بگیرید که لیگ قهرمانان آسیا آوردگاه خیلی مهمی است و حریفان خیلی هزینه می‌کنند. کار ما سخت است.

مشکل ما این است که ملی پوشان همراه ما نیستند

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه مسابقات فصل گذشته لیگ برتر خیلی طولانی شد و پرسپولیس حتی تمرین بدنسازی را هم نداشت، عنوان کرد: مشکل من اکنون بحث شروع و تمرینات بدنسازی نیست مشکلی که داریم این است که ملی‌پوشان ما همراه‌مان نیستند و در تیم ناهماهنگی وجود دارد. بدون بازی تدارکاتی مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم و این شرایط برای ما رخ داده است که اصلاً خوب نیست این اشکالات زیاد وجود دارد.

گل‌محمدی در مورد اینکه همه جور استقلالی را برده‌اید، استقلال تهران، استقلال خوزستان و حتی حالا با استقلال قرمزپوش بازی دارید، عنوان کرد: اهل کری‌خوانی نیستم و وارد فضای کری‌خوانی نمی‌شوم. استقلال تاجیکستان هم یک تیم فنی خوب است و اینکه حالا قرمز می‌پوشد یا آبی مهم نیست. ما با تمام وجود باید بازی کنیم آن هم با شرایط نابرابری که وجود دارد. ان‌شاءالله بتوانیم با دست پر از تاجکیستان برگردیم این قول را به هواداران می‌دهم که با انگیزه بالا به میدان برویم مشکلات زیاد است اما ما هم پرسپولیس هستیم و در شرایط سخت قوی‌تر می‌شویم. 

در جذب مهاجم به شرایط دلخواه نرسیدیم

وی در مورد اینکه چند درصد از فعالیت باشگاه در نقل و انتقالات راضی هستید، گفت: در بحث مهاجم و فاز تهاجمی نتوانستیم آن طور که به شرایط دلخواه برسیم حتی یک مورد هم اتفاق نیفتاد. یکسری مشکلات مالی اجازه نمی‌دهد که با تیم‌های پولدار رقابت کنیم. تیم‌هایی که پول نقد دارند و رقم برایشان دغدغه نیست. بزرگ‌ترین مشکل ما خالی بودن حساب است.

او ادامه داد: ما حتی اگر 400-500 میلیون تومان داشتیم می‌توانستیم بازیکنی در حد تیم ملی را حفظ کنیم و می‌توانستیم بازیکنان خودمان را نگه داریم. دو بازیکن اصلی تیم ملی یعنی کنعانی‌زادگان و نوراللهی را از دست دادیم. شهریار مغانلو را هم به خاطر مشکلات مالی از دست دادیم اما بازیکنانی که ماندند و یا به این تیم آمدند عاشق پرسپولیس هستند. برخی از آنها حاضر شدند خیلی از چیزهای‌شان را بفروشند تا پول رضایت‌نامه را بدهند و به پرسپولیس بیایند. بازیکنان تمدیدی ما هم پیشنهادهای خیلی خوبی داشتند با پیش‌پرداخت‌های خوب؛ اما با صفر ریال پرداختی قراردادشان را با پرسپولیس تمدید کردند. بازیکنانی که مانده‌اند عاشقانه و با جان و دل کارشان را ادامه می‌دهند.

عدم قهرمانی فوتبال ایران در آسیا نتیجه تصمیمات اشتباه در سه دهه است

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه باشگاه‌‌های ایرانی حدود 19 سال است که قهرمان آسیا نشده‌اند و اکنون هم پرسپولیس، استقلال و تراکتور مشکلات زیادی دارند، گفت: چه باید بگویم فکر می‌کنم این اتفاقاتی که برای فوتبال ما رخ می‌دهد اتفاقاتی نیست که در 3-4 سال اخیر رخ داده باشد. شاید نتیجه تصمیم اشتباه خیلی‌ها در 2-3 دهه باشد. اشتباهات زیادی داشتیم. تلاش‌های زیادی هم شده است اما حریفان ما به ویژه‌ تیم‌های عربی و شرق آسیا امکانات و شرایط مالی مناسبی دارند و سرمایه‌گذاری خوبی انجام می‌دهند. همه چیز‌شان حساب و کتاب دارد، اسپانسر، حق پخش و ... اما ما اینجا همه‌اش دعوا می‌کنیم برای سه میلیون پول باید قرض کنیم و به این‌ور و آن‌ور برویم.

کمال در آسیا به ما ملحق می شود؛ شرایط سرلک حاد نیست

گل‌محمدی در مورد وضعیت مصدومیت میلاد سرلک و کمال کامیابی‌نیا گفت: میلاد جواب عکس‌هایی که امروز گرفته را فردا، پس فردا خواهد گرفت و شرایطش مشخص می‌شود اما فکر نمی‌کنم شرایطش خیلی حاد باشد. با کمال هم در ارتباط هستیم قرار شد که برای آسیا به جمع ما ملحق شود و الان در دوبی برای کارهایش حضور دارد. 

از قلعه نویی بابت کمک به ما تشکر می کنم

او در مورد بازی دوستانه افزود: چهارشنبه با گل‌گهر بازی داریم باید از قلعه‌نویی هم تشکر کنم با وجود اینکه آنها روز جمعه بازی تدارکاتی داشتند اما حاضر شدند برای کمک به ما بازی تدارکاتی انجام بدهند.

حیف است پرسپولیس با این مشکلات مواجه شود

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه مدیران باشگاه چه نقشی در کاهش مشکلات مالی باشگاه داشته‌اند، گفت: وضعیت باشگاه آنقدر خراب بود که مشکلات مالی و رأی‌های سنگینی داشتیم که کمر باشگاه را خم می‌کرد. خود برانکو از شروع سال و سپس دستیارانش و بودیمیر بود. اکنون هم پرونده کالدرون وجود دارد و پرونده‌های داخلی و ریز دیگر که الان حضور ذهن ندارم مواجهه شدن با این مشکلات خیلی سخت است. سمیعی خیلی تلاش کرد که مشکلات را حل کند اما مشکلات خیلی زیاد است و خیلی‌ها باید کمک کنند. امیدوارم اتفاقات خوبی رخ بدهد حیف است تیمی که این همه سال با چنگ و دندان حفظ شده و پیشکسوتان زیادی برایش زحمت کشیده‌اند و هواداران از آن حمایت کرده‌اند با این مشکلات مواجه شود. 

 همه دوست داریم سمیعی در پرسپولیس بماند

گل‌محمدی درباره وضعیت سمیعی در پرسپولیس خاطرنشان کرد: ایجاد آرامش برای تیم خیلی مهم است در آستانه بازی با تاجیکستان نباید این اتفاقات رخ می‌داد شاید اگر صبورتر بودیم و تصمیم‌گیری‌ها را به بعد از بازی با تاجیکستان موکول می‌کردیم وضعیت بهتری داشتیم. امیدوارم سمیعی بماند و به ما کمک کند همه دوست داریم که او بماند و آرامش تیم حفظ شود. آرامش از همه چیز مهم‌تر است. با وجود مشکلات ریز و درشتی که داریم دیگر طاقت و گنجایش این مشکلات را نداریم.

نتوانستیم ثباتی که باید داشته باشیم را ادامه دهیم

او در مورد اینکه وضعیت نقل و انتقالات را چطور می‌بیند با توجه به اینکه سپاهان دو بازیکن از پرسپولیس و استقلال خریده است، گفت: تیمی که شرایط مالی بهتری دارد راحت بازیکن می‌گیرد و خودش را تقویت می‌کند این شرایط برای ما مهیا نبود و مشکلاتی وجود داشت که بازیکنان ما از تیم جدا شوند و نتوانستیم ثباتی که باید داشته باشیم را ادامه بدهیم. رقابت با تیم‌های پولدار در نقل و انتقالات خیلی سخت است. باید گرگ بالان دیده باشیم که در این شرایط دوام بیاوریم. بازیکنان، مربیان و تیم ما و مدیریت باشگاه همه به عشق هواداران و حمایت آنها کار می‌کنند. ان‌شاءالله اتفاقات خوبی رخ دهد.

نظر شما