مجید جلالی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

افت تیم ملی دلایل موجهی داشت/ برابر عراق باید ایده‌های جدیدی را داشته باشیم/ به نتیجه این دیدار خوشبین هستم

۱۴۰۰/۰۶/۱۵ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۲۹۹۷۸
افت تیم ملی دلایل موجهی داشت/ برابر عراق باید ایده‌های جدیدی را داشته باشیم/ به نتیجه این دیدار خوشبین هستم
پیشکسوت فوتبال در آستانه دیدار دوم تیم ملی در مرحله انتخابی جام جهانی گفت: نفرات و نیروهای فنی خوبی را در اختیار داریم و می‌توانیم عراق را شکست دهیم.

مجید جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به انتقاداتی که به عملکرد تیم ملی فوتبال برابر سوریه وارد شده، اظهار داشت: این موضوع که خیلی ها بر این باور بودند که تیم ملی در دیدار مقابل سوریه خوب بازی نکرد، نظر و صحبت درستی است اما این اتفاق با دلایل موجهی رخ داد و می توان گفت نباید در شرایط فعلی روی آن بازی و اتفاقاتش متمرکز شویم چرا که سه امتیاز به حساب تیم ما واریز شد و با این پیروزی به نوعی می توان گفت مشکلات ما فعلا پوشش داده شده است.

او با تاکید دوباره به موجه بودن دلایل نمایش دور از انتظار برابر تیم سوریه تصریح کرد: این دیدار اولین بازی ایران در این مرحله بود و معمولا بازی های اول در هر تورنمنت بازی ویژه ای محسوب می شود، ضمن اینکه تیم ملی چند ماهی بود از شرایط اردو و بازی رسمی و تدارکاتی دور بود و قبل از این دیدار نیز مربیان در کنار تیم ملی حضور نداشتند و همه این عوامل دست به دست هم داد تا تیم با ناهماهنگی روبروی سوریه قرار بگیرد اما در نهایت اتفاق خوب در این شرایط این بود که تیم ملی توانست سه امتیاز را به دست آورده و از این جهت دست پر این میدان را ترک کند.

مربی نام آشنای فوتبال ایران درخصوص جدال حساس تیم ملی برابر عراق به خبرنگار برنا گفت: این تیم عراق با تیمی که ما چند ماه پیش روبرویش بازی کردیم، شرایط متفاوتی دارد. شاید این تیم از نظر بازیکن و نفرات، همان نفرات را در اختیار داشته باشد اما از نظر تیمی تفاوت های زیادی را داشته است. عراق در ماه های اخیر  مدت ها در اردو بوده و بازی های تدارکاتی را در دستور کار خود داشته ضمن اینکه از نظر کادر فنی شاهد تغییرات وسیعی در تیم بوده ایم و سرمربی بزرگی هدایت تیم عراق را برعهده دارد و ما باید با استراتژی خاص و برنامه حساب شده ای خود را برای این بازی آماده کنیم.

جلالی درمورد برنامه‌ای که می‌تواند ایران را در این دیدار به اهدافش برساند، تاکید کرد: ما باید خیلی سنجیده و حساب شده برابر این تیم به میدان برویم و خیلی خونسرد و با انگیزه برای همه دقایق این بازی برنامه ویژه ای داشته باشیم. تیم ملی برای اینکه بتواند نمایش متفاوتی نسبت به بازی برابر سوریه از خود ارائه دهد، نیازمند ایده های جدید است. در دیدار مقابل سوریه حریف ایده ها و برنامه های ما در زمان دفاع و حمله را شناسایی کرده بود و همین موضوع کار را با مشکل روبرو کرده بود.

او درخصوص تغییرات احتمالی در ترکیب اصلی تیم برای دیدار روبروی عراق خاطرنشان کرد: با توجه به پایان محرومیت سردار آزمون و مصدومیتی که برای میلاد سرلک در بازی قبل رخ داد، تغییرات در ترکیب تیم ملی حتمی است، این در حالی است که به جز این دو تغییر، برای شروع بازی در مقایسه با ترکیب اصلی ایران در بازی قبل نیاز به تغییر نفرات در چند پست احساس می شود تا تیم بتواند عملکردی بهتر از دیدار گذشته اش را به نمایش بگذارد. 

جلالی درمورد پیش بینی اش از نتیجه این دیدار گفت: نفرات و نیروهای فنی خوبی را در اختیار داریم و می توانیم عراق را شکست دهیم. با توجه توان فنی و پتانسیل بالا تیم ملی من به موفقیت تیم برابر عراق خوشبین هستم. تیم ما برای این برد نیازمند هماهنگی ذهنی، روحی و انگیزشی است تا بتواند نتیجه لازم را برابر حریفش به دست آورد. 

او درخصوص اینکه ایران چقدر از این شانس برخوردار است که بتواند صعودی آسان و کم دردسر به جام جهانی داشته باشد، گفت: الان صحبت در مورد این موضوع زود است. در حال حاضر یک بازی داشته  ایم و برای اینکه بتوان در این زمینه تحلیل منصفانه و واقع بینانه ای داشته باشیم، حداقل یکی دو بازی دیگر تیم ملی را باید ببینیم تا شرایط تیم را بهتر مورد ارزیابی قرار دهیم. 5/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز