پیام مشاور وزیر ورزش و جوانان به مناسب سالروز شهادت احمدشاه مسعود

۱۴۰۰/۰۶/۱۹ - ۱۵:۳۹:۱۲
کد خبر: ۱۲۳۱۵۷۸
پیام مشاور وزیر ورزش و جوانان به مناسب سالروز شهادت احمدشاه مسعود
سید قاسم قاسمی پیامی را در سالروز شهادت احمد شاه مسعود منتشر کرد.

به گزارش برنا پیام مشاور وزیر ورزش و جوانان  آمده است: ​۱۸ شهریور سالروز شهادت احمد شاه مسعود، این غیورمرد دلاور افغانی که در تقویم کشور افغانستان تحت عنوان "روز شهید" نامگذاری شده و تعطیل ملی می باشد و همزمان با وقایع پیش آمده در افغانستان، بهانه ای شد تا قلمی زده و از همرزم قدیمی خود "احمد شاه مسعود" قهرمان ملی افغانستان یادی کنم.

تاریخ افغانستان آکنده از رشادت ها و مقاومت مردم در برابر استعمارگران و سلطه جویان از زمان حمله ارتش سرخ شوروی سابق تا مقاومت در برابر اشغالگری آمریکا بوده است.

مردم افغانستان همواره در مقابل هر گونه تجاوز و زیاده خواهی ایستادگی کردند و نظامیان تا دندان مسلح شرق و غرب در مقابل اراده و ایستادگی آنان شکست خوردند. مجاهدان افغانستان، فداکاری ها و رشادت ها کردند تا پرچم آزادی، مقاومت و ایستادگی در این کشور برافراشته شود.

افغانستان به عنوان کشوری اسلامی دارای ملتی شجاع و غیور و مهد شیرمردان، مبارزان دلاور و علمای بزرگی است که در مبارزه با اشغالگری، استقلال و سرافرازیِ تاریخ معاصر این کشور را رقم زدند. بزرگانی چون‌ احمد شاه مسعود، برهان الدین ربانی و ... که مانند ستارگانی درخشان در آسمان این کشور می درخشند.

در حمله شوروی سابق به افغانستان که یکی دیگر از جلوه های ایستادگی و مقاومت بر پایه جهاد و شهادت را در معرض دید جهان گذاشت، مردم مظلوم و بی پناه افغانستان با تشکیل گروههای جهادی و نثار جان خود یکی از ابرقدرتهای آن روز دنیا را به زانو درآوردند.

بی شک یکی از رموز موفقیت مردم افغانستان در این مقطع، پیروی از الگوی انقلاب اسلامی بود که قهرمانان و غیورمردانی همچون شهید بزرگوار احمد شاه مسعود را در خود پرورش داد که خواب از چشم دشمنان ربوده بود و در نهایت نیز با خدعه و نیرنگ به شهادت رسید.

اینجانب توفیق داشتم در آن زمان در کنار احمد شاه مسعود حضور داشته و همراه با او در مقابل متجاوزان بجنگم. افتخار می کنم همرزم کسی بودم که شیرمرد و مبارزی دلاور بود و امروزه به عنوان قهرمان ملی افغانستان شناخته می شود. 

چندی پیش نیز در تهران ملاقاتی با جناب برهان الدین ربانی داشتم که برای تشکر و تقدیر به ایران آمده بودند و هدیه ای را نیز از سرزمین خویش برای بنده به یادگار گذاشتند.

در این شرایط سخت علاقه وافری داشتم تا در کنار جناب احمد مسعود فرزند دلاور قهرمان احمد شاه مسعود باشم، اما متاسفانه به جهت کهولت سن و وضعیت نامناسب جسمانی بر اثر جراحات ناشی از دوران هشت سال دفاع مقدس (بیش از ۷۰% جانبازی)، علیرغم تاثر شدید به دلیل مشکلات و مصیبتهای وارده به مردم افغانستان و تمایل باطنی خود برای حضور در کنار آنان که سهم بزرگی در گذشته تمدن اسلامی داشته و دارند، این توفیق از بنده سلب شده است.

سنگ‌اندازی طالبان در روند مذاکرات صلح بین الافغانی و افزایش خشونت‌طلبی بر علیه زنان بی گناه این گروه به رغم تعهدات خود برای تضمین صلح، انگشت اتهام دولت افغانستان را در بروز فجایعی مانند کشتار مدرسه «سیدالشهدا» به سمت طالبان نشانه رفته است «طالبان با گسترش این جنگ و خشونت نامشروع یک بار دیگر نشان داد که تا چه حد بر حل صلح‌آمیز و ریشه‌ای بحران حال حاضر کشور بی اهمیت است و سعی در پیچیده کردن آن دارد. آنها توان مقابله در میدان نبرد را ندارند و مکان‌های عمومی و مدارس دختران را هدف قرار می‌دهند. نباید جنایت را بی پاسخ ‌بگذاریم.»

این نشان دیگری بر این است که سیطره  طالبان به صورت نامناسب بر دختران و زنان تاثیر می گذارد، به ویژه زنانی که به دنبال ساخت آینده درخشان تری برای خود هستند. 

از صمیم قلب خواهان یکپارچگی و تقویت برادری میان آحاد ملت شریف افغانستان و همچنین آبادانی، رونق و شکوفایی روزافزون برای این کشور هستم و بهترینها را از درگاه خداوند متعال برای مردم افغان و نجات آنها می خواهم؛ چرا که راه حل بحران امروز افغانستان داخل همین کشور و در میان مردمان آن است. به لطف الهی گام اول برای نجات مردم کشورِ دوست و برادرمان افغانستان با فرار آمریکایی ها برداشته شد. اقدام  دوم و نهایی که باید برداشته شود تاکید بر مراجعه به آراء مردمی است که انشاء الله به تفضل الهی صورت خواهد پذیرفت. 

فراموش نخواهیم کرد که در دوران دفاع مقدس بیش از دو هزار افغانستانی در جنگ تحمیلی در راه آرمانهای انقلاب اسلامی ایران به شهادت رسیدند. یادشان گرامی و جاودان باد و در پیشگاه حق تعالی متنعم از رحمت الهی باشند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز