پدیده بلوری‌زاده:

والیبال ایران در تلاش برای پرورش بازیکن و مربی لژیونر است

۱۴۰۰/۰۶/۲۱ - ۰۹:۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۲۳۲۲۱۹
والیبال ایران در تلاش برای پرورش بازیکن و مربی لژیونر است
سرمربی تیم والیبال نوجوانان دختر ایجاد ساختار در تیم‌های ملی دختران را امری ضروری برشمرد که روند حرفه‌ای شدن تیم‌ها را سرعت می‌بخشد.

به گزارش برنا، پدیده بلوری‌زاده در تشریح سیاست‌های فدراسیون در رده سنی جوانان دختر اظهار داشت: فدراسیون والیبال بر پایه پشتوانه‌سازی و بالا بردن قدرت تیم ملی بزرگسالان، قصد دارد در بازه زمانی دو ساله، برنامه‌ریزی‌های دقیق و مدونی را در رده‌های‌های پایه از جمله رده جوانان انجام دهد و به دنبال بازیکنانی است که نه تنها در رده سنی خود بلکه در رده‌های بالاتر به تیم‌های ملی کمک کند.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان دختر لازمه پیشبرد این اهداف را چینش ساختاری مدرن برای ورود به تیم‌های ملی خواند و گفت: باید برای رده نوجوانان و جوانان مثل بزرگسالان ساختار و چارچوبی بر اساس والیبال مدرن دنیا طراحی کنیم تا بازیکنانی که به این تیم‌ها وارد می‌شوند، دارای استانداردهایی مطابق با این ساختار باشند. این ساختار مسیر حرفه‌ای شدن را برای تیم‌ها هموار می‌کند و سرعت آن را افزایش می‌دهد.

وی با برشمردن نکات مثبت و منفی والیبال در بخش دختران، افزود: از نظر فیزیکی و آمادگی جسمانی فرق چندانی با والیبال دنیا نداریم و بسیاری از بازیکنان به صورت حرفه‌ای تمرینات بدنسازی دارند. مشکل اصلی کم تجربگی به دلیل کمبود مسابقات و نبود دیدگاه حرفه‌ای به رده‌های سنی والیبال است. برای مثال بارها شنیده‌ایم که در اردوهای تیم‌های رده سنی مربیان به اصلاح تکنیک و مهارت‌ها مشغولند در حالی که اردوهای رده سنی باید بر روی بازیکن‌سازی تمرکز داشته باشد.

بلوری‌زاده تعامل رده‌های سنی نوجوانان و جوانان را ضروری دانست و تاکید کرد: اگر چرخه انتقال بازیکنان از رده نوجوانان به جوانان و سپس به رده بزرگسالان به درستی اتفاق بیفتد موفقیت بزرگی به حساب می‌آید. این مهم با تعامل سازنده و مستمر میان رده‌های سنی نوجوانان و جوانان رخ خواهد داد. خوشبختانه خانم شعبانیان (سرمربی تیم نوجوانان دختر) تجربه کافی در این بخش دارند و امیدوارم در کنار هم این زمینه تلاش کنیم.

وی در پایان به تغییرات تیم ملی والیبال مردان ایران که اکنون برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن به سر می‌برد، اشاره کرد و افزود: تغییرات به سرعت جواب نمی‌دهد و برای به ثمر رسیدن اهداف باید صبور بود. نگاه فدراسیون به این تیم نشان داد که والیبال ایران نه تنها به دنبال پرورش بازیکن لژیونر بلکه به دنبال پرورش مربی لژیونر نیز هست. والیبال ایران توانمند است اما احتیاج به تغییر چینش دارد.

بلوری‌زاده اضافه کرد: بر اساس شناختی که از این تیم دارم، دلم روشن است که از پس تیم‌های قدرتمند برمی‌آید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز