گزارش روز؛

فوتسال ایران در خط استارت جام جهانی/ شاگردان ناظم الشریعه رویاپردازی می‌کنند

۱۴۰۰/۰۶/۲۲ - ۰۴:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۲۳۲۵۴۱
فوتسال ایران در خط استارت جام جهانی/ شاگردان ناظم الشریعه رویاپردازی می‌کنند
تیم ملی فوتسال ایران امیدوار است در مسابقات جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشد.

به گزارش برنا؛ جام جهانی فوتسال 2021 لیتوانی با حضور 24 تیم در قالب 6 گروه از دیشب آغاز شد و تیم ملی ایران که در گروه ششم مسابقات با تیم‌های صربستان، آرژانتین و آمریکا همگروه است در نخستین دیدار خود روز سه شنبه به مصاف صربستان خواهد رفت.

هدایت تیم ملی کشورمان را در این دوره نیز محمد ناظم الشریعه برعهده دارد. ناظم الشریعه پیش از این نیز در دوره قبل مسابقات جام جهانی موفق شد عنوان سومی را برای تیم ملی کشورمان به ارمغان بیاورد تا این دوره بازهم امیدها برای کسب سکو در رقابت های جام جهانی زنده باشد.

شاگردان ناظم الشریعه در نخستین بازی خود روز سه شنبه از ساعت 19:30 به مصاف صربستان خواهند رفت، تیمی که قرار است برای دومین بار حضور در جام جهانی را تجربه کند. صربستان برای نخستین بار در سال 2012 موفق شد در مسابقات جام جهانی تایلند شرکت کند و تا مرحله یک هشتم نهایی نیز صعود کند.

دومین بازی ایران 26 شهریورماه مقابل آمریکا خواهد بود، تیمی که تاکنون یکبار عنوان نایب قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کرده و پیش از آنهم در جام جهانی 1989 هلند موفق شد در جایگاه سومی مسابقات بایستد. تیم آمریکا در دوره قبلی این رویداد غایب بود. تیم ملی آرژانتین سومین تیمی است که فوتسالیست های کشورمان مقابل آن صف آرایی خواهد کرد. این بازی دوشنبه 29 شهریور از ساعت 21:30 به وقت ایران برگزار خواهد شد. تیم آرژانتین دوره قبل موفق شد به عنوان قهرمانی برسد و در حال حاضر در رده سوم بهترین تیم‌های دنیا قرار دارد.

مجید مرتضایی، مربی فوتسال درباره آخرین وضعیت تیم برای حضور در این دوره از مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: تیمی که عازم مسابقات شده بهترین تیم تاریخ فوتسال کشورمان به شمار می رود. 12 بازیکن ترکیب اصلی که جزو بازیکنان کارآمد هستند ولی در کنار آنها تعدادی دیگر به تیم اضافه شدند که نشان می دهد در این مدت تعامل خوبی بین کادر فنی و باشگاه صورت گرفته است.

او ادامه داد: تیم اردوی زیادی را نداشت اما خوب تمرین کرد و در روزهای آخر هم دو تورنمنت را پشت سر گذاشت که در محک خوردن تیم و رسیدن به ترکیب درست قطعا به کادر فنی کمک خواهد شد. فکر می کنم تیمی که راهی رقابت ها شده در قیاس با تیمی که در سال 2016 در جام جهانی حضور داشت بهتر و هماهنگ تر است. امیدوارم بتوانیم بازی های خوبی را ببینیم و نتایج مطلوبی را هم شاهد باشیم.

مرتضایی با اشاره به مصدومیت حسین طیبی گفت: متاسفانه در مرحله نخست بازی ها طیبی را بخاطر آسیب دیدگی نداریم. این غیبت قطعا اثرگذار خواهد بود اما به هر جهت خبرهای خوبی از اردو می رسد که طیبی حتما می تواند تیم را در مرحله بعدی که مرحله دشوارتری هم است همراهی کند.

محمود خوراکچی، پیشکسوت فوتسال درباره شرایط تیم ملی جهت حضور در این دوره با مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: تیم ملی قبل از اعزام به رقابت های جام جهانی دو تورنمنت را پشت سر گذاشت که موفق شدم این بازی ها را دنبال کنم. خوشبختانه آنچه که در این تورنمنت ها شاهد بودیم آمادگی و هماهنگی لازم میان بازیکنان بود.

او ادامه داد: هماهنگی هایی که بین بازیکنان دیدیم نشان می دهد کادر فنی به ترکیب درست دست یافته و شناخت کافی از تک تک بازیکنان دارد. در کنار این خود بازیکنان هم نشان دادند که از عزت نفس و آمادگی بسیار بالایی برخوردار هستند که اینها همه نشانه خوبی برای حضور در رویداد حساسی چون جام جهانی است. انتظاراتمان را منطقی کنیم، من به درخشش این تیم بسیار امیدوار هستم حالا که تیم اعزام می شود بهتر است فقط حمایت کنیم و عجولانه نظر ندهیم.

خوراکچی گفت: این روزها نه صدا و سیما نگاه حمایتی به فوتسال دارد و نه حتی فدراسیون، متاسفانه هیچ یک از بازی های فوتسال در رسانه پخش نشد. حالا که تیم هم اعزام می‌شود هیچ مراسم بدرقه ای برگزار نشد. البته همیشه اینطور بوده و هیچ کسی هم گلایه ای ندارد. باور کنید هر کشور دیگری بخواهد این نفرات را داشته باشد باید میلیون‌ها دلار هزینه کند اما این از خوش‌اقبالی ورزش کشور و به ویژه فدراسیون ماست که چنین استعدادهایی به صورت رایگان در اختیار تیم ملی هستند. تنها خواهشم این است حمایت کنیم تا نتیجه بگیرند. ما در دوره قبل در مرحله گروهی سوم شدیم اما در نهایت روی سکوی سومی جهان ایستادیم. حالا هم می توانیم موفق شویم اگر حمایت همه جانبه مسئولان را داشته باشیم.

سخن آخر

در جام جهانی فوتسال تیم برزیل با 5 قهرمانی و یک نایب قهرمانی و سومی رکورددار است و اسپانیا با 2 قهرمانی، 3 نایب قهرمانی و یک سومی در رده دوم و آرژانتین با یک قهرمانی در رده سوم قرار دارند. تیم ملی فوتسال ایران (قهرمان آسیا) برای هفتمین بار در جام جهانی فوتسال حاضر می‌شود. تیم ایران در سال 1992 در رده چهارم قرار گرفت و در سال‌های 1996، 2000 و 2044 در دور گروهی، 2008 در دور دوم گروهی و در سال 2012 در یک هشتم نهایی حذف شد. تیم ایران در سال 2016 در بهترین عملکرد خود سوم شد. تیم ایران تاکنون در 35 بازی جام جهانی 18 برد، 4 تساوی و 13 شکست کسب کرده و در این دیدار‌ها 118 گل به ثمر رساند و 115 گل دریافت کرده است. ایران در بررسی عملکرد کلی تیم‌های حاضر در جام جهانی فوتسال در رده هفتم قرار دارد. 5/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز