سومین نشست شورای سیاست گذاری آکادمی ملی المپیک برگزار شد؛

صالحی امیری: آکادمی ملی المپیک باید به یک مرجع علمی و تخصصی ورزش کشور تبدیل شود

۱۴۰۰/۰۶/۲۲ - ۱۰:۰۷:۱۳
کد خبر: ۱۲۳۲۷۷۴
صالحی امیری: آکادمی ملی المپیک باید به یک مرجع علمی و تخصصی ورزش کشور تبدیل شود
نشست شورای سیاست گذاری آکادمی ملی المپیک با حضور دکتر سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، کیکاوس سعیدی دبیرکل و سرپرست آکادمی ملی المپیک و دیگر اعضای این شورا برگزار شد.

به گزارش برنا، دکتر صالحی امیری در جریان این نشست ضمن اشاره به اینکه آکادمی باید به یک مرجع علمی و تخصصی ورزش کشور تبدیل شود گفت: آکادمی ملی المپیک نیازمند به روز رسانی در تمامی زمینه های علمی، سخت افزاری و ... است و باید به عنوان مرکز استعدادسازی در ورزش قهرمانی و استانداردسازی خدمات تخصصی در حوزه های روانشناسی ورزشی، سنجش و توسعه قابلیت های جسمانی و همچنین پزشکی ورزشی معرفی شود.

او افزود: این مجموعه مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت و میان مدت بوده و سرمایه گذاری ویژه بر روی مدال آوران، باید به عنوان یکی از اولویت های اصلی این آکادمی برای بازی های آسیایی و المپیک باشد.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان و با بیان اینکه آکادمی ملی المپیک باید مرکز پیاده سازی طرح های پژوهشی که قابلیت تحقق پذیری و اجرایی دارند باشد گفت: علاوه بر این، مجموعه آکادمی هم مرکزی ستادی با هدف سیاست گذاری و استاندارد سازی و هم مرکزی برای ارائه خدمات تخصصی به تیم های ملی می باشد.  

دکتر کیکاوس سعیدی در ادامه این نشست با اشاره به اینکه ما باید بیش از پیش از ظرفیت مراکز علمی استفاده کنیم ابراز داشت: آکادمی ملی المپیک باید با ارائه خدمات فنی، علمی و تخصصی، برای  غنی سازی فدراسیون‌ها در این زمینه ها و همچنین توسعه علمی ورزش اثرگذار شود.

برگزاری جلسه ای مشترک با فدراسیون پزشکی ورزشی برای برقراری ارتباط بهتر آکادمی با این فدراسیون، پیشنهاد ایجاد شورای فنی در آکادمی با مشارکت فدراسیون ها به منظور گزینش مربیان فنی و بدنساز تیم ها‌ی ملی بر اساس شاخص های علمی و همچنین حضور ملی پوشان در آزمون های آمادگی جسمانی به عنوان شرط اعزام به رویدادهای بین المللی از دیگر موضوعات مهمی بود که دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست آکادمی ملی المپیک در این نشست به آن پرداخت.  

شایان ذکر است، دکتر رضا قراخانلو مشاور علمی رئیس کمیته ملی المپیک در جریان نشست شورای سیاست گذاری آکادمی ملی المپیک، به ارائه گزارشی در خصوص روند تدوین سیاست های کلی و راهبردی آکادمی پرداخت و در ادامه اعضای این شورا ضمن بیان دیدگاه و نظرات خود، به بحث و تبادل نظر در خصوص این سیاست ها پرداختند.   

دکتر صالحی امیری، دکتر کیکاوس سعیدی، دکتر سید نصرالله سجادی، دکتر رضا قراخانلو، پیمان فخری، عبدی افتخاری، مجید کیهانی، غلامحسین شعبانی، علیرضا رحیمی، دکتر علی رغبتی، محمدرضا اویسی و دکتر محمدرضا  محمودخانی به عنوان اعضای شورا در این نشست حضور داشتند.

نظر شما