صبح امروز و در محل فدراسیون کشتی؛

دوازدهمین جلسه هیئت رئیسه برگزار شد

۱۴۰۰/۰۶/۲۲ - ۱۴:۰۵:۱۵
کد خبر: ۱۲۳۲۹۸۲
دوازدهمین جلسه هیئت رئیسه برگزار شد
دوازدهمین جلسه هیئت رئیسه فدراسیون کشتی، صبح امروز با حضور اعضا برگزار شد.

به گزارش برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، در این جلسه که با حضور محمدرضا طالقانی، دکتر سهراب کیهانی، امیر محسنی بعنوان عضو هیئت رئیسه و مسئولان فدراسیون کشتی برگزار شد، سیدعبدالرضا موسوی بعنوان عضو جدید هیئت رئیسه فدراسیون کشتی معرفی و حکم خود را از علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی دریافت کرد.

در ابتدای جلسه رئیس فدراسیون کشتی با تشکر از حمایت و همکاری هیئت رئیسه گزارشی را از عملکرد کشتی گیران در المپیک 2020 توکیو به اعضاء ارائه داد.

دبیر در این جلسه با اشاره به اینکه کرونا که یک تهدید به حساب می آمد را به یک فرصت تبدیل کردیم گفت: اگر سال قبل المپیک برگزار می شد، شاید نتایج الان بدست نمی آمد چراکه کشتی گیران ما به دلایل مختلف از  آمادگی لازم برای حضور در این مسابقات برخوردار نبودند و ما توانستیم از فرصت بدست آمده و برگزاری مسابقات لیگ و اردوهای تیم های ملی، کشتی گیران را به شرایط آمادگی لازم برای حضور در المپیک برسانیم.  البته در بعضی از اوزان می توانستیم بهتر عمل کنیم و مدال هایمان خوشرنگتر می شد اما ما با ترکیب جوانی در المپیک حضور پیدا کردیم.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: 2 سال دیگر باید در گزینشی المپیک پاریس شرکت کنیم و وقتی برای از دست دادن نداریم. تیم جوانی را در اختیار داریم و باید تمام تلاش خود را کنیم تا این جوانان به تجربه و آمادگی لازم برای حضور در المپیک دست پیدا کنند و این جزء اعزام به رقابت های مختلف بین المللی و برگزاری اردوهای منظم میسر نخواهد بود.

دبیر گفت: البته هزینه های اعزام بسیار بالا است چراکه ما باید ثبت نام کشتی گیران و برخی از موارد را به ارز خارجی پرداخت کنیم، اما اگر می خواهیم کشتی در المپیک بعدی موفق شود، باید از الان توجه لازم به این رشته بعمل آید.

موسوی عضو جدید هیئت رئیسه گفت: با این بودجه ای که فدراسیون در اختیار دارد، فقط می توان مشکلات را به صورت مقطعی حل کرد اما باید راهکار داشته باشیم تا مشکلات را به صورت اساسی حل کنیم.

وی ادامه داد: بودجه کشتی مناسب این ورزش نیست اما می توان از روش های مختلف به درآمد رسید که تبلیغات در فضای مجازی و جذب اسپانسر یکی از آن ها است.  اگر در کشتی پول نباشد، انگیزه ای برای حضور جوانان در این رشته وجود ندارد و باید اندیشه ای شود تا یک کشتی گیر و قهرمان دارای درآمد پایدار باشد، چراکه یکی از دلایلی که نوجوانان و جوانان به رشته های دیگر ورزشی متمایل می شوند، کسب درآمد ورزشکاران آن رشته ها است.

دکتر کیهانی در این جلسه گفت: کشتی در کل دنیا یک ورزش کم درآمد محسوب می شود، ضمن اینکه ورزش سنگینی است که احتمال آسیب دیدگی در آن نیز وجود دارد و این یکی از دلایلی است که خانواده ها از حضور فرزندان خود در این رشته ممانعت می کنند. اما با قهرمان سازی و استفاده از چهره هایی مانند حسن یزدانی می توان توجه جوانان را به سمت کشتی جلب کرد.

امیر محسنی تصریح کرد: در المپیک تعداد زیادی مدال توزیع می شود و رشته هایی مانند دومیدانی صاحب بیشترین مدال هستند اما در کشتی نیز تعداد مدال بالایی توزیع می شود و کشورمان به توجه به پتانسیل بالا در این رشته می تواند تعداد مدال های بیشتری را کسب کند.

وی ادامه داد: از 7 مدال کسب شده در المپیک توکیو 4 مدال آن برای کشتی است اما بودجه کشتی تناسبی با افتخارات آن ندارد و قطعا باید در آن تجدید نظر شود.

رئیس فدراسیون کشتی در این جلسه همچنین توضیحاتی را در مورد کمپ تیم های ملی که به تازگی افتتاح شده داد و حاضرین در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده حضور یافتند و با اعضای تیم های ملی که خود را برای حضور در رقابت های جهانی نروژ آماده می کنند دیدار و برای آن ها آرزوی موفقیت کردند.

نظر شما