سرمربی تیم والیبال ناشنوایان:

چشم‌انداز ما المپیک ۲۰۲۲ برزیل است

۱۴۰۰/۰۶/۲۳ - ۱۱:۵۶:۲۴
کد خبر: ۱۲۳۳۳۷۸
چشم‌انداز ما المپیک ۲۰۲۲ برزیل است
سرمربی تیم ملی والیبال ناشنوایان در آستانه اعزام به مسابقات قهرمانی جهان در ایتالیا گفت: چشم انداز اصلی ما المپیک برزیل است.

به گزارش برنا، محمد ترکاشوند اظهار داشت: والیبال ناشنوایان ایران از جایگاه خوبی در سطح جهان برخودار است و عنوان سومی و چهارمی المپیک ناشنوایان 2013 و 2014 در اختیار دارد و در صورت حمایت بیشتر از ورزش‌های ناشنوایان توان ایستادن روی سکو در المپیک ناشنوایان در برزیل را داریم.

این مربی درخصوص برنامه آماده‌سازی تیمش برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان در ایتالیا خاطر نشان کرد: طبق برنامه‌ای که داشتیم از 18 تیرماه، برنامه آماده‌سازی خود را با اردوی گزینشی و حضور 30 والیبالیست ناشنوا از سراسر کشور آغاز کردیم.

او ادامه داد: با توجه به کمی وقت، اردوی گزینشی یک هفته‌ای برگزار کردیم و در نهایت 20 نفر به اردوها دعوت شدند و حالا بعد از 4 مرحله اردو، در پنجمین مرحله که از 17 شهریور آعاز شده و تا اعزام تیم به ایتالیا ادامه دارد فقط 12 نفر حضور دارند که همان نفرات اعزامی هستند. مسابقات والیبال قهرمان ناشنوایان جهان از اول تا یازدهم شهریور ماه برگزار می شود و والیبالیست بین 28 تا 30 شهریور راهی ایتالیا می شوند.

ترکاشوند گفت: 2 المپیک گذشته در بلغارستان و ترکیه هدایت تیم والیبال نشسته را به عنوان سرمربی به عهده داشتم و اگر ناداوری‌های ترکیه به عنوان میزبان نبود ایران در المپیک 2017 به فینال می رسید. این نخستین تجربه من برای هدایت تیم در مسابقات قهرمانی جهان است و باید بگویم کار بسیار سختی در پیش داریم زیرا به دلیل کرونا و سایر مسائل نتوانستیم تیم را خیلی زودتر جمع کنیم و روند آمادگی در زمان کوتاهی انجام شد.

ترکاشوند گفت: در مجموع شرایط بدی نداریم و امیدوارم بتوانیم در مسابقات ایتالیا جایگاه خوبی کسب کنیم و روی سکو برویم. رقابت ها در دو گروه چهار تیمی برگزار می‌شود و تیم ایران با تیم‌های بلغارستان روسیه و ایتالیا هم‌گروه است. در گروه دوم تیم های اوکراین، ترکیه، لهستان و فرانسه بازی می‌کنند و مهم‌ترین رقبای ایران در این رقابت‌ها تیم‌های ترکیه، اوکراین و روسیه هستند.

او افزود: در سال‌های اخیر کشور ترکیه سرمایه‌گذاری خوبی در رشته‌های ورزشی ناشنوایان کرده و تیم بسیار خوبی در اختیار دارد.

ترکاشوند اضافه کرد: چشم انداز اصلی ما المپیک 2022 برزیل است و در روند آماده سازی تیم اقدام به جوانگرایی نیز کردیم تا با ترکیبی از تجربه و توانمندی انرژی بازیکنان جوان بتوانیم موفقیت بیشتری در المپیک ناشنوایان کسب کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز