فاصله ساعت وزن کشی و برگزاری مسابقات را کم کردیم؛

مهربان: با وزن کم کردن در رقابت‌های نونهالان برخورد می‌کنیم

۱۴۰۰/۰۶/۲۴ - ۰۹:۰۵:۰۱
کد خبر: ۱۲۳۳۷۲۶
مهربان: با وزن کم کردن در رقابت‌های نونهالان برخورد می‌کنیم
ابراهیم مهربان گفت: هدف فدراسیون کشتی از برگزاری رقابت‌های نونهالان قهرمانی کشور، صرفا بحث قهرمانی نیست و نمی‌خواهیم که کشتی گیران در ابتدای راه خود در کشتی آسیب ببینند.

به گزارش برنا، ابراهیم مهربان، سرپرست دبیری فدراسیون کشتی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب عنوان کرد: با توجه به تأکید فراوان رئیس فدراسیون کشتی و حساسیت رده نونهالان بعنوان رده سنی سرنوشت ساز برای کشتی گیران، فاصله ساعت وزن کشی و برگزاری مسابقات کشتی آزاد و فرنگی نونهالان قهرمانی کشور از دو ساعت و نیم به یک ساعت کاهش پیدا کرد.

او ادامه داد: این کار به دلیل این بود که مربیان اقدام به کم کردن وزن کشتی گیران خود نکنند و به تمام هیئت های کشتی استان ها ابلاغ کرده ایم در صورت مشاهده وزن کم کردن کشتی گیرانشان، مربی آن ها حداقل یک سال محروم و حداکثر امتیاز نیز از مجموع امتیازات عملکرد سالیانه آن هیئت کسر خواهد شد.

مهربان تصریح کرد: هدف فدراسیون از برگزاری رقابت های نونهالان قهرمانی کشور صرفا بحث قهرمانی نیست، بلکه ما می خواهیم که کشتی گیرانی که در ابتدای راه خود در کشتی قرار دارند، آسیب نبینند و با حضور در چنین مسابقاتی، به بار فنی و تجربه آن ها افزوده شود.

سرپرست دبیری فدراسیون گفت: کشتی گیر نونهال در ابتدای راه قهرمانی قرار دارد و مهمترین مسئله برای ما نحوه صحیح آموزش و بحث فنی آن ها است و اگر کشتی گیران در این رده ی سنی درگیر معضل وزن کم کردن شوند، قطعا عمر قهرمانی کوتاهی خواهند داشت.

مهربان با اشاره به اینکه ویروس کرونا نزدیک به 2 سال است که ورزش را تحت تأثیر قرار داده گفت: متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا تمرینات و مسابقات کشتی آنطور که باید برگزار نشده و کشتی نیاز به پویایی و حضور نیروی جوان دارد و به همین دلیل برگزاری رقابت های قهرمانی کشور نونهالان برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

او خاطرنشان کرد: از هیئت کشتی استان لرستان به دلیل میزبانی رقابت های کشتی آزاد و فرنگی نونهالان قدردانی می کنیم و امیدوارم با برگزاری این مسابقاتف روح تازه ای به کالبد کشتی کشور دمیده شود.

طبق ابلاغیه ی فدراسیون کشتی به هیئت های کشتی، ساعت وزن کشی رقابت های قهرمانی نونهالان کشور 8 تا 8:30 و ساعت شروع مسابقات 9:30 صبح خواهد بود.

نظر شما