بررسی عملکرد نمایندگان ایران در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛

از آقایی پرسپولیس در آسیا تا ناکامی استقلال/ تراکتور قربانی حواشی داخلی!

۱۴۰۰/۰۶/۲۴ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۲۳۳۸۱۷
از آقایی پرسپولیس در آسیا تا ناکامی استقلال/ تراکتور قربانی حواشی داخلی!
لیگ قهرمانان آسیا در مرحله یک هشتم نهایی در حالی با حضور 3 تیم از ایران برگزار شد که در نهایت تنها پرسپولیس مجوز حضور در جمع چهار تیم برتر را به دست آورد.

به گزارش برنا؛ لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب در حالی به مراحل پایانی اش نزدیک می شود که نمایندگان ایران در این فصل از رقابت ها حضور ویژه ای را داشتند و در حالی که همه منتظر آغاز مرحله یک چهارم نهایی این پیکارها هستند تنها پرسپولیس از بین تیم های ایرانی موفق به حضور در جمع چهار تیم برتر منطقه غرب آسیا شده است.

به بهانه پایان مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها، عملکرد 3 نماینده ایران که در این رقابت‌ ها حضور داشتند را زیر ذره بین قرار می دهیم:

پرسپولیس؛ آقایی در آسیا/ همان همیشگی

512

شاگردان یحیی گل محمدی در حالی در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا هم جواز حضور به جمع چهار تیم برتر را به دست آوردند که با نمایشی خوب توانستند آبروی فوتبال ایران در آسیا شوند. قرمزهای تهرانی که در مرحله قبل با میزبانی خاص هندی ها کار خود را در مرحله گروهی آغاز کردند موفق شدند با کسب 15 امتیاز از 6 بازی خود برابر گوام هند، الوحده امارات و الریان قطر به عنوان تیم اول از گروه E به جمع 8 تیم برتر غرب آسیا صعود کنند تا در مرحله بعد مجبور باشد در خانه حریف ناشناخته اما سرسخت خود یعنی استقلال تاجیکستان که عنوان تیم شگفتی ساز این فصل از لیگ قهرمانان معرفی شده بود، برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی تلاش کند. قرمزهای ایران که عنوان نایب قهرمانی فصل قبل را یدک می کشیدند در حالی دور از بازی های رسمی و بدون چند ستاره فصل قبل خود در برابر حریف تاجیکستانی به میدان رفتند که با وجود مشکلات مالی باشگاه و برخی مشکلات دیگر برابر حریف سرسخت خود در حضور هواداران پرتعداد حریف تاجیک شان با گل دیرهنگام اما تماشایی ستاره اول و آخر پرسپولیس یعنی مهدی ترابی بار دیگر در جمع مدعیان قهرمانی در قاره کهن قرار گرفته و آسیا را مجبور به تعظیم و تقدیر به خودش کند.

استقلال؛ تداوم ناکامی‌ها این‌بار در آسیا

505

اگرچه آبی های پایتخت نشین هم سودای پایان ناکامی ها در آسیا را در این فصل را داشتند و با تیم دگرگون شده و با مهره های جدید امیدوار به صعود به جمع چهار تیم برتر غرب بودند اما عوامل زیادی دست به دست هم داد تا از رسیدن به این هدف شان دور بمانند. استقلال که در گروه موسوم به مرگ کار خود را در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا آغاز کرد، در گروه C در حضور تیم های الشرطه عراق، الدحیل قطر و الاهلی عربستان موفق شد با کسب 11 امتیاز به عنوان تیم اول به دور بعد صعود کند و حریف الهلال عربستان شود. این تیم اگرچه از نظر امکانات و بازیکن با تیم متمول شهر ریاض قابل مقایسه نبود اما به لحاظ فوتبال شرایط نسبتا خوبی را داشت. آبی های ایرانی هم پس از نقل و انتقالات تابستانی با چهره ای جدید پای در جمع 8 تیم برتر آسیا گذاشت و امیدوار بود طلسم ناکامی هایش در آسیا را با عبور از سد الهلال بشکند ولی برخی حواشی و مشکلات داخلی از یک سو و اشتباهات فنی و فردی آبی ها در طول این دیدار از سوی دیگر دست به دست هم داد تا پس از محتمل شدن شکست د2 بر صفر برابر تیم اول باشگاهی در عربستان، حذف تلخی را از گردونه این رقابت ها داشته باشد. 

تراکتور؛ امان از دست حواشی تمام نشدنی

7

پرشورهای تبریزی که با سهمیه قهرمانی در جام حذفی توانستند پای در این مرحله از لیگ قهرمانان آسیا بگذارند در حالی از گروه B این رقابت ها صعود کردند که شاید صعود این تیم کمی غیرقابل دسترس پیش بینی می شد اما این تیم که با الشارجه امارات، پاختاکور ازبکستان و نیروی هوایی عراق همگروه بود در نهایت با کسب 2 پیروزی و 4 تساوی کسب 10 امتیاز در گروه خود دوم شد و توانست به مرحله بعدی صعود کنند. در شرایطی که قرمزهای تبریزی در ماه های اخیر با حواشی عجیب و غریبی روبرو بودند نتوانستند به این هدف بزرگ خود برسند. مشکلات عدیده مدیریتی و درون باشگاهی برای تراکتور، شرایط را به گونه ای رقم زد که حتی قرار بود این تیم از حضور در این مرحله از بازی ها انصراف دهد اما در نهایت این تیم با 18 بازیکن و تیم نصف و نیمه ای راهی دوحه شد تا برابر النصر به میدان برود. در حالی که خیلی ها بر این باور بودند که تراکتور با شکست سنگین، وداع تلخی را داشته باشد این تیم با یک گل مغلوب حریف عربستانی اش شد و از راهیابی به دور بعد از رقابت ها باز ماند. 5/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز