حسن سمیعی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

قهرمانی تیم ملی والیبال قابل پیش‌‌بینی بود/ حمایت از مربی داخلی مهم است

۱۴۰۰/۰۶/۳۱ - ۰۴:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۲۳۶۷۵۴
قهرمانی تیم ملی والیبال قابل پیش‌‌بینی بود/ حمایت از مربی داخلی مهم است
مربی والیبال گفت: قهرمانی تیم ملی والیبال ایران در ژاپن قابل پیش‌بینی بود.

حسن سمیعی، مربی والیبال، درباره عملکرد تیم ملی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: در صحبت‌های قبلی اشاره کرده بودم که این قهرمانی قابل پیش‌بینی است و خوشبختانه این امر محقق شد و باز هم شاهد قهرمانی تیم ملی کشورمان در آسیا بودیم. غیر از ژاپن تقریبا سایر تیم‌ها حریف جدی برای ما نبودند، به همین دلیل می‌توان گفت شاگردان عطایی به راحتی موفق شدند روی سکوی نخست مسابقات قرار بگیرند اما مقابل ژاپن بازی آسانی نداشتیم ولی به خوبی نتیجه گرفتیم. بازیکنان خوبی در کنار تیم بودند و تقریبا 7 الی 8 بازیکن مهم و خوب داشتیم مانند میثم صالحی که شاید در تیم ملی کارنامه قوی نداشته باشد ولی حضور مداوم و خوب او در رقابت‌های لیگ برتر از او یک بازیکن آماده ساخته که حالا به خوبی در خدمت تیم ملی است.

او ادامه داد: در مجموع به غیر از چند بازیکن مانند قلی‌پور و مسافر که حضورشان در کنار تیم بی‌فایده بود، مابقی خوب بودند. در هر رقابتی نتیجه گرفتن بیشتر از هر عاملی به حضور بازیکنان خوب و موثر است یعنی 80 درصد نتیجه گرفتن در یک بازی سهم بازیکن است، 15 درصد سهم مربی و 5 درصد هم امکاناتی که برای تیم در نظر گرفته می‌شود. با این حال همه جوره خوب بودیم و همیشه هم عنوان می‌کردیم که در رقابت‌های آسیایی می‌توان به مربی داخلی تکیه و به نظرم باید از بهروز عطایی و کادرش حمایت کرد.

سمیعی در مورد نتیجه احتمالی جوانان در رقابت‌های جهانی گفت: در این زمینه هیچ نظری نمی‌توانم بدهم چون که شاکله تیم به کلی تغییر کرده و فقط تعداد محدودی آن هم فکر کنم 2 نفر از دوره قبل در کنار تیم امسال حضور دارند. از طرفی چون در 2 سال قبل هیچ رویدادی در این سطح برگزار نشده هیچ شناختی از سایر تیم‌ها ندارم و بنابراین پیش‌بینی سخت است ولی به نظر می‌رسد حداقل جزو 6 تیم قرار بگیریم./ 3

نظر شما