امسال صد سالگی فعالیت والیبال ایران است؛

محمدیان: در لیگ والیبال برای باشگاه‌هایی که هر دو رده را دارند تخفیف ۳ درصدی در نظر گرفته می‌شود

۱۴۰۰/۰۶/۳۰ - ۱۶:۴۶:۱۰
کد خبر: ۱۲۳۶۷۵۵
محمدیان: در لیگ والیبال برای باشگاه‌هایی که هر دو رده را دارند تخفیف ۳ درصدی در نظر گرفته می‌شود
نایب رییس فدراسیون والیبال از شرایط لیگ و امکانات آن برای باشگاه‌ها خبر داد.

به گزارش برنا، فریبا محمدیان نایب رییس فدراسیون والیبال در ارتباطی زنده با برنامه ایراندخت (گروه تفریحات) اظهار داشت: از روزی که این مسئولیت را پذیرفتم، در یک نگاه اجماعی برنامه‌ها را طبقه بندی کردیم. با توجه به رویدادهای پیش رو تیم‌ها را در عرصه قهرمانی پرورش، آماده و اعزام کردیم.

وی با اشاره به مسابقات آسیایی افزود: تیم بزرگسالان ما به سرمربی گری خانم صادقی و یک کادر فنی حرفه‌ای برنامه‌های خود را از خرداد ماه آغاز کرد.  ۶ اردوی ده روزه و بدون وقفه برگزار و آماده رفتن به مسابقات آسیایی شد. ولی فیلیپین ۳ مرتبه این مسابقات را به دلیل شرایط کرونایی به تعویق انداخت. در انتها هم اعلام کرد که این میزبانی را می‌تواند در اکتبر سال جاری انجام دهد. سایر تیم‌ها هم به دلیل برگزاری مسابقات لیگ در کشورشان، از حضور در فیلیپین انصراف دادند. ایران به دلیل نشان دادن یک چهره قدرتمند از دختران والیبالیست، آمادگی خود را برای حضور در این رقابت‌ها اعلام کرد. اما به دلیل انصراف سایر تیم‌ها این رقابت‌ها فعلا کنسل شد.

محمدیان در ادامه از برنامه بازیکنانی که قرار است در جام باشگاه‌ها باشند خاطرنشان کرد: با باشگاه سایپا رایزنی‌هایی را انجام دادیم و بازیکنان در اردو به سر می‌برند. فدراسیون هم در بخش‌هایی که سایپا به کمک احتیاج داشت حمایت‌های لازم را انجام داد. تعداد قابل توجهی از بازیکنان سایپا، هم در تیم ملی و هم در تیم خود بودند که یک فعالیت با سود دو جانبه را ایجاد می‌کند. بچه‌ها در حال آماده شدن هستند و از ۷ مهر ماه در تایلند کار خود را آغاز می‌کنند.

او از شرایط حضور در لیگ گفت: لیگ والیبال بانوان نسبت به سایر رشته های گروهی شرایط بهتری دارد. پیش بینی ما برای تعداد شرکت کنندگان در این لیگ ۸ تیم است. در لیگ دسته یک هم تا کنون ۱۵ تیم اعلام آمادگی کردند. آیین نامه به گونه ای تنظیم شده است که از فضای سلبی و تنبیهی جلوگیری شده و با رویکرد تشویقی کار را پیش ببریم. در هیات رییسه فدراسیون هم مبلغ ورودی لیگ افزایش نداشته است. برای لیگ دسته یک مبلغ ۱۰ میلیون و لیگ برتر هم مبلغ ۲۰ میلیون همانند سال گذشته تصویب شد. باشگاه هایی که طبق ماده ۱۷ لیگ فدراسیون، هم تیم آقایان و هم بانوان را دارند، سهم ۸ درصدی فدراسیون را به دلیل حضور تیم بانوان با ۳ درصد تخفیف پرداخت می‌کنند. این موارد امتیازاتی است که برای باشگاه ها قائل شدیم. اگر چالش های خاصی هم در بحث بانوان وجود داشته باشد قطعا فدراسیون کمک های شایانی را انجام می‌دهد.

نایب رییس فدراسیون والیبال تاکید کرد: ما کادر فنی مربوط به نوجوانان را هم اعلام کردیم. امروز هم یک جلسه با سرمربی تیم خانم شعبانیان داشتیم. آن‌ها هم در حال برنامه ریزی برای برگزاری اردوهای قهرمانی آسیایی نوجوانان ۲۰۲۲ هستند. همچنین سرمربی تیم جوانان پدیده بلوری زاده انتخاب شد و فراخوان خود را هم ارسال کرد. فردا هم نشستی برای هماهنگی برنامه‌های عملیاتی و اجرایی خواهیم داشت.

فریبا محمدیان تصریح کرد: چند رویداد هم در آینده‌ای نه چندان دور داریم که تاریخ بعضی از آن‌ها هنوز مشخص نیست. تعاملاتی هم با کمیته ملی المپیک داشتیم که بتوانیم در رویدادهایی که المپیک باید رشته‌ها را معرفی نماید از ظرفیت دختران والیبالیست بهره‌مند شوند. تا چند هفته آینده هم برنامه‌های لیگ بر روی سایت فدراسیون قرار می‌گیرد. احتمالا این مسابقات در اواخر آذر ماه برگزار شود.

محمدیان نایب رییس فدراسیون والیبال در پایان گفت: امسال به صورت رسمی صد سالگی فعالیت والیبال در ایران است. به همین مناسبت جشنواره آنلاینی را ویژه مربیان و بازیکنان طراحی کرده که در روزهای آتی والیبالیست ها می‌توانند این فراخوان را مشاهده و در این جشنواره شرکت کنند.

نظر شما