جشن تولد مرد مریخی؛

رونالدو ۴۵ ساله شد

۱۴۰۰/۰۶/۳۱ - ۱۲:۴۹:۳۱
کد خبر: ۱۲۳۷۰۹۰
رونالدو ۴۵ ساله شد
رونالدو لوئیز نازاریو دلیما 45 ساله شد.

به گزارش برنا، رونالدو، مهاجم افسانه‌ای سابق تیم‌های بارسلونا، رئال مادرید،‌ اینتر و میلان که یک دهه پیش در کورینتیانس از فوتبال خداحافظی کرد ۴۵ ساله شد. او در تمام دوران فوتبالی‌اش یک چهره بسیار محبوب و توانمند بود و همه او را به عنوان یک گلزن بالفطره می‌شناختند.

لقب رونالدو در دوران بازی مریخی بود و بسیاری او را «ال فنومنون» به معنای پدیده می‌نامیدند. آمار رونالدو تا ۳۰ سالگی در هر تیمی رشک‌ برانگیز بود اما مصدومیت‌های متعدد بسیار بد باعث شد عمر فوتبالی‌اش کوتاه باشد و زودتر از حد مورد انتظار هواداران فوتبال را از توانایی‌هایش محروم سازد.

طبق آماری که ویکی پدیا از رونالدو منتشر کرده او در ۳۴۳ بازی توانسته ۲۴۷ گل بزند و با پیراهن تیم ملی برزیل هم در ۹۸ بازی ۶۲ بار تور دروازه حریفان را به لرزه در آورد.

رونالدو همراه با تیم‌هایش توانسته قهرمانی لیگ، حذفی و سوپرکاپ اسپانیا، جام برندگان یوفا، جام حذفی هلند و جام بین قاره‌ای را بدست بیاورد و به تنهایی هم ۳ بار در سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۲۰۰۲ بازیکن سال فیفا شود.

گفتنی است، رونالدو پس از خداحافظی از فوتبال وارد عرصه مدیریت شد و حالا با در اختیار داشتن ۸۲ درصد از سهام تیم وایادولید، مالک این تیم محسوب می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز