سیدمهدی سیدصالحی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

پیروزی تیم ملی مقابل امارات مهم است/ پرسپولیس می‌تواند باز هم فینالیست شود/ مشکلات زیاد مانع نتیجه‌گیری استقلال شد

۱۴۰۰/۰۷/۰۴ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۳۷۷۸۸
پیروزی تیم ملی مقابل امارات مهم است/ پرسپولیس می‌تواند باز هم فینالیست شود/ مشکلات زیاد مانع نتیجه‌گیری استقلال شد
بازیکن سابق سرخابی‌های پایتخت گفت: تیم فوتبال پرسپولیس باز هم می‌تواند راهی فینال لیگ قهرمانان شود.

سیدمهدی سیدصالحی، بازیکن اسبق فوتبال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در مورد حضورش در کلاس مربیگری A آسیا اظهار داشت: ابتدا جا دارد از نیما نکیسا، رئیس آموزش دپارتمان فدراسیون فوتبال، به خاطر برگزاری این دوره از کلاس‌ها تشکر کنم. این کلاس‌ها در حضور چهره‌های مطرح در سال اخیر فوتبال ایران برگزار می‌شود که آقایان امیری و اقبالی به عنوان مدرس در آن حضور داشته‌اند تا شرایط خوبی را در این دوره شاهد باشیم و در کنار بازیکنان قدیمی به آموزش در این دوره بپردازیم.

او در ادامه در خصوص قانون منع ورود بازیکن و مربی خارجی که سال قبل در فوتبال ایران اجرایی شد اما امسال لغو شده، تاکید کرد: فصل قبل هم در این مورد صحبت کردم و مخالفتم را با اجرای این موضع اعلام کردم. به اعتقاد من این قانون، قانون اشتباهی بود. این که اجازه ندهیم فوتبال ما از فوتبال روز خارج از ایران بهره ببرد، کاملا اشتباه و غیرحرفه‌ای است. ما اصل را ول کرده‌ایم و به فرعیات چسبیده‌ایم. به جای این‌که قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی را اجرا کنیم باید در نحوه قراردادها و در بحث مدیریتی این ماجرا ورود کنیم. این که سه تیم آسیایی این فصل ما در لیگ قهرمانان با پنجره بسته روبرو شده‌اند، خیلی بد است.

مهاجم سابق سرخابی‌ها پایتخت در مورد شرایط لیگ ایران در دوره بیستم تصریح کرد: در طول فصل دو تیم پرسپولیس و سپاهان در مقایسه با تیم‌های دیگر شرایط بهتری را داشتند و با ارائه فوتبال مالکانه و هدف‌دار فصل را سپری کردند و در نهایت رقابت برای قهرمانی بین دو تیم اتفاق افتاد و پرسپولیس با بهره گرفتن از تجربه بالای بازیکنان خود استفاده بهتری را از شرایط خوب فوتبالی‌اش برد و در بازی اشتباهات در کورس قهرمانی بهتر از سپاهان عمل کرد و در پایان قهرمانی را به نام خودش به ثبت رساند. 

سیدصالحی با بررسی شرایط سه نماینده ایران در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به خبرنگار برنا گفت: در مورد استقلال باید بگویم این تیم بعد از صعود از مرحله گروهی با مشکلات داخلی روبرو شد و از طرف دیگر در ساختار دفاعی مشکلات زیادی داشت. عملکرد خط میانی و حمله این تیم باعث شد مشکلات خط دفاع و ساختار دفاعی این تیم دیده نشود. این در حالی بود که این تیم در نقل و انتقالات مهره‌هایی را از دست داد که نتوانست جانشین های خوبی را برای آنها در فصل نقل و انتقالات جذب کند تا در نهایت همه این عوامل دست به دست هم داد و نتواند در این مسیر به حضور خود ادامه دهد.

او در خصوص وضعیت تراکتر خاطرنشان کرد: تراکتور با مشکلات داخلی و تغییرات زیادی که در مدیریت، کادر فنی و بازیکنان داشت نتوانست در شرایط عادی و با آرامش به کار خود در این دیدارها ادامه دهد و در نهایت این تیم هم از گردونه این بازی ها کنار رفت.

مهاجم قدیمی ایران که سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را در کارنامه فوتبالی خود دارد، در ادامه در خصوص عملکرد تیم گل‌محمدی در آسیا گفت: پرسپولیس تنها تیمی بود که موفق شد با تفکرات حرفه‌ای فوتبال و آرامش نسبی پای به این تورنمنت گذاشته و با ارائه نمایشی خوب در نتیجه‌گیری هم به اهدافش برسد. این تیم با فوتبالی هوشمندانه برابر رقیب ناشناخته‌ای به نام استقلال تاجیکستان توانست به پیروزی رسیده و به مرحله بعدی این رقابت‌ها برسد.

سیدصالحی در مورد بازی بعدی پرسپولیس برابر الهلال گفت: ساختار این تیم در دفاع را خیلی متزلزل دیدم و فکر می‌کنم پرسپولیس با استفاده از نیروهای تهاجمی قدرتمندی که در اختیار دارد، می‌تواند از سد الهلال عبور کرده و بار دیگر شانس حضور در فینال را هم به دست آورد.

پیشکسوت فوتبال در پایان با مثبت ارزیابی کردن شرایط تیم ملی در این مورد تصریح کرد: شاکله اصلی تیم ملی اسکوچیچ را لژیونرها تشکیل می‌دهند اما در شرایطی که کرونا اجازه برگزاری اردوها و بازی‌های تدارکاتی را از ما گرفت، باورم این است که این تیم موفق عمل کرده است. اگرچه در بازی سوریه کمی ناهماهنگی را در تیم ملی دیدیم ولی کم کم این موضوع حل شد و تیم توانست برابر عراق با پیروزی قاطع، اتفاقات خوبی را رقم بزند. به نظرم پیروزی برابر امارات می‌تواند جایگاه ما را در جدول گروه‌مان محکم‌تر از قبل کرده و شرایط صعود تیم ملی به جام جهانی را هموار کند./ 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز