جهانگیر سیدعباسی:

روزی که نتیجه نمی‌گیریم باید پشت والیبال باشیم/ این برد و باخت‌ها کاملا طبیعی است

۱۴۰۰/۰۷/۰۳ - ۱۱:۳۶:۰۴
کد خبر: ۱۲۳۸۲۰۵
جهانگیر سیدعباسی معتقد است خانواده بزرگ والیبال باید در روزهای سخت در کنار هم باشند.

به گزارش برنا، جهانگیر سیدعباسی، تحلیل قابل تاملی از شکست تیم ملی جوانان ایران مقابل آرژانتین و عدم راه‌یابی ملی‌پوشان جوان کشورمان به جمع هشت تیم برتر مسابقات قهرمانی جوانان جهان دارد.

پیشکسوت، مربی و کارشناس والیبال به روند تغییرات در رده سنی جوانان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه همه ساله بازیکنان حاضر در رده‌های نوجوانان و جوانان قریب به صددرصد دستخوش تغییر می‌شوند، بنابراین میزان موفقیت و عملکرد این بازیکنان سال به سال تغییر می‌کند. به ندرت تیمی را در دنیا دیده‌ایم‌ که در چند دوره مختلف، عملکردش در یک سطح باشد. چون بازیکنان هر ساله عوض می‌شوند.

سیدعباسی که معتقد است والیبال ایران در چند سال اخیر در مسیر درستی بوده، افزود: برد و باخت‌ها در ورزش و البته والیبال کاملا طبیعی است. به‌خصوص در رده سنی نوجوانان و جوانان که شرایط کاملا غیرقابل پیش‌بینی است. اکثر باخت‌ها به کم‌تجربگی بازیکنان برمی‌گردد و این که در این رده سنی، بازیکنان بیشتر تحت تاثیر احساسات و عواطف خود قرار می‌گیرند و بازی با احساسات حاکم بر منطق و تاکتیک است.

او در ادامه گفت: درست است که ما به بردهای والیبال عادت کرده‌ایم ولی باخت نیز جزیی از روند پیشرفت و پشتوانه‌سازی است. گاهی در برد و باخت‌ها دچار نوسان می‌شویم به این معنی که یک سال در یک تورنمنت قهرمان می‌شویم و ممکن است سال بعد موفق به کسب مقام و رتبه نشویم. ولی رسالت ما به‌عنوان خانواده بزرگ والیبال این است که از سرمایه‌های والیبال کشورمان حمایت کنیم.

سیدعباسی تاکید کرد: نباید با یک یا دو باخت با این سرمایه‌ها قهر کنیم و آن‌ها احساس کنند که مورد توجه نیستند. انصافا روزی که نتیجه نمی‌گیریم باید پشت والیبال باشیم وگرنه در زمان پیروزی‌ها همه صاحب والیبال هستند. باید در شرایط سخت در کنار هم باشیم.

وی که ایمان دارد جوانان امروز، پشتوانه‌های تیم ملی بزرگسالان در آینده هستند، گفت: مطمئن باشید والیبال چون در روند درستی قرار دارد و قهرمانی در آسیا روی این موضوع صحه گذاشت، مطمئنا از تیم ملی نوجوانان و جوانان، در آینده فوق‌ ستاره‌هایی در تیم ملی بزرگسالان خواهیم داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز