رقابت‌های باشگاه‌های زنان آسیا؛

خیز بانوان سایپا برای کسب سکو

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۱۲:۳۸:۲۲
کد خبر: ۱۲۳۹۵۲۵
خیز بانوان سایپا برای کسب سکو
تیم والیبال بانوان سایپا تهران در بیست‌ویکمین دوره مسابقات قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا برای نخستین سکوی آسیایی والیبال بانوان ایران در این رقابت‌ها تلاش می‌کند.

به گزارش برنا، بیست‌ویکمین دوره رقابت‌های باشگاه‌های زنان آسیا از نهم تا پانزدهم مهرماه با حضور هفت تیم به میزبانی تایلند برگزار می‌شود. این رقابت‌ها در سال 2020 به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد و در سال 2021 در نیز حباب امن شدیدی برگزار می‌شود.

تیم والیبال بانوان سایپا قهرمان لیگ برتر سال 99 به عنوان نماینده ایران در این رقابت‌ها با هدایت مریم السادات هاشمی شرکت می‌کند و در مرحله مقدماتی با تیم‌های سوپریم چانبری (تایلند)، آلتای (قزاقستان) و ریبیسکو فیلیپینز (فیلیپین) در گروه B هم‌گروه است.

در گروه A نیز تیم‌های ناخون‌راتچاسیما (تایلند)، ژتیزو (قزاقستان) و چاکو موچو (فیلیپین) با هم روبرو خواهند شد.

نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا در سال 1999 برگزار و نماینده کره‌جنوبی قهرمان شد. این رقابت‌ها در سال‌های 2003 و 2020 برگزار نشده است.

در مجموع تاکنون بیست دوره این رقابت‌ها پیگیری شده و نمایندگان پنج کشور چین (هشت دوره)، تایلند (6 دوره)، ژاپن (سه دوره)، قزاقستان (دو دوره) و کره جنوبی (یک دوره) به مقام قهرمانی دست یافتند.

همچنین نمایندگان کشورهای ژاپن (شش دوره)، چین و تایلند (پنج دوره)، قزاقستان و چین‌تایپه (دو دوره) نایب قهرمان قاره کهن آسیا در این رقابت‌ها شدند.

تیم والیبال بانوان سایپا در بیست‌ویکمین دوره مسابقات قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا برای نخستین سکوی آسیایی والیبال بانوان ایران تلاش می‌کند که در صورت تحقق این هدف، ایران نیز در فهرست افتخارآفرینان این مسابقات قرار می‌گیرد.

شبنم علیخانی، ریحانه داورپناه، مهدیه خواجه کلایی، مهسا صابری، مهسا کدخدا، فرزانه زارعی، پوران زارع، سودابه باقرپور، هانیه محتشمی پور، غزاله نجاتی، مونا آشفته، نگار کیانی و زهرا بخشی نارنجی پوشان سایپا در این رقابت‌ها هستند.

مریم السادات هاشمی (سرمربی)، شهرزاد ریاضی و مریم مطلبی (کمک مربی)، لیلا داوودآبادی (سرپرست) و مهدیه فراهانی (فیزیوتراپ) به عنوان کادر فهی این تیم را در این مسابقات همراهی می‌کنند.

به دلیل شیوع کرونا و انصراف بعضی تیم‌ها از حضور در این رقابت‌ها، کنفدراسیون آسیا با درخواست برخی کشورها برای حضور دو تیم در مسابقات موافقت کرده است و کشورهای تایلند، قزاقستان و فیلیپین با 2 نماینده در این مسابقات شدند.

تیم والیبال بانوان سایپا تهران روزهای نهم تا یازدهم مهرماه و در مرحله گروهی این رقابت‌ها به ترتیب به مصاف تیم‌های سوپریم چانبری (تایلند)، آلتای (قزاقستان) و ریبیسکو فیلیپینز (فیلیپین) می‌رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز