محمد نصرتی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

پاشنه آشیل الهلال برای پرسپولیسی‌ها آشکار است/ در ساختار دفاعی نگرانی وجود ندارد/ امارات حریفی معمولی برای تیم ملی محسوب می‌شود

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۳۹۶۸۳
پاشنه آشیل الهلال برای پرسپولیسی‌ها آشکار است/ در ساختار دفاعی نگرانی وجود ندارد/ امارات حریفی معمولی برای تیم ملی محسوب می‌شود
مدافع اسبق پرسپولیس و تیم ملی گفت: الهلالی‌ها فلسفه فوتبال مالکانه را در دستور کار خود دارند.

محمد نصرتی، مدافع اسبق تیم فوتبال پرسپولیس، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با ابراز خرسندی از حضور پرسپولیس در بین چهار تیم برتر منطقه غرب آسیا اظهار داشت: پرسپولیس در حال حاضر تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود و این تیم می‌تواند با ادامه روند رو به رشد و موفقیت‌آمیزی که دارد از نام و اعتبار فوتبال ایران در آسیا به خوبی دفاع کرده و با قهرمانی در این رقابتها افتخار بزرگی را برای فوتبال ایران رقم بزند.

او با مثبت ارزیابی کردن وضعیت کلی تیم در آستانه دیدار برابر الهلال تاکید کرد: بازی مهمی پیش روی پرسپولیس است و باید از تمام نیروهای خود برای موفقیت در این دیدار بهره بگیرد. پرسپولیس در حال حاضر از شرایط فنی خوبی برخوردار است اما این‌که بازی قرار  است در عربستان و به میزبانی الهلال برگزار شود، یک مقدار کار را سخت می‌کند. با این حال اعتقاد دارم با وجود این‌که امکانات و هزینه‌هایی که الهلال داشته با پرسپولیس قابل مقایسه نیست اما این تیم از توان فنی خوب و انسجام بالایی برخوردار است و با تکیه بر توان فنی بازیکنان و درایت کادر فنی می‌تواند الهلال را در خانه‌اش شکست داده و مجوز حضور در فینال را به دست آورد.

مدافع سال‌های قبل پرسپولیس با اشاره به این‌که تیم گل‌محمدی از انجام بازی رسمی قبل از این دیدار مهم محروم است، تصریح کرد: متاسفانه برخلاف پرسپولیس، الهلالی‌ها در حال حاضر در کوران بازی‌ها و مسابقات لیگ هستند و این موضوع می‌تواند پوئن مثبتی باشد، این در حالی است که پرسپولیس با توجه به تعطیلی لیگ از حضور در بازی‌های رسمی محروم است و باید هماهنگی لازم را با برگزاری بازی‌های دوستانه و تدارکاتی به دست آورد. 

نصرتی در مورد شرایط کلی مدافعان میانی پرسپولیس به خبرنگار برنا گفت: زوج سیدجلال و فرجی در بازی اخیر این تیم برابر استقلال تاجیکستان عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتند و نشان دادند از هماهنگی مطلوبی برخوردار هستند و نگرانی از این بابت وجود ندارد، ضمن این که نفرات دیگر خاضر در خط دفاع هم مهره‌های خوب و قابل اتکایی هستند که می توانند در صورت لزوم به ترکیب اضافه شوند. 

«پاشنه آشیل الهلال برای پرسپولیسی‌ها شناخته شده و آنها می‌توانند با استفاده از آن در بازی رودررو به حریف خود ضربه بزنند»، نصرتی با بیان این موضوع صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه داد: الهلالی‌ها فلسفه فوتبال مالکانه را در دستور کار خود دارند و معمولا با ارائه بازی باز، فرصت خوبی را به حریفان می دهند. با این شرایط پرسپولیس اگر زرنگ باشد، می‌تواند از اشتباهات مدافعان تیم نهایت استفاده را ببرد. این تیم از ساختار دفاعی مستحکمی برخوردار نیست و این ضعف به صورت ویژه در دفاع راست این تیم مشهود است و این موضوع می‌تواند برای پرسپولیس یک اتفاق خوب باشد، ضمن این‌که دروازه‌بان این تیم چندان بلندقد نیست و روی ضربات کرنر و ایستگاهی هم متزلزل نشان داده و مجموعه این شرایط در حریف پرسپولیس می‌تواند رسیدن به گل را برای قرمزپوشان مهیا کند. 

او عنوان کرد: اگرچه این تیم با مربیگری ژاردیم، که سابقه مربیگری در موناکو را دارد، از چهره‌های خوب و خطرناکی در خط حمله بهره می‌برد اما مدافعان پرسپولیس توان این را دارند که با مهار ستاره‌های الهلال در خط حمله، مانع گلزنی این تیم شوند. 

نصرتی در مورد نفرات جدیدی که در نقل و انتقالات به جمع پرسپولیسی‌ها اضافه شده‌اند، افزود: پرسپولیس نفرات خوبی را جذب کرده و دو بازیکن از این جمع توانستند در بازی برابر اسقلال نمایش خوبی از خود ارائه دهند و نفرات دیگر هم بازیکنان خوب تیم‌هایشان در فصل گذشته محسوب می‌شدند، با این وجود من فکر کنم جذب یک مهاجم استاندارد و خارجی برای پرسپولیس می‌توانست این تیم را تکمیل کند اما برخی مشکلات از جمله بسته شدن پنجره نقل و انتقالات مانع از تحقق این موضوع شد. 

مدافع اسبق تیم ملی با تمجید از عملکرد اسکوچیچ و همکارانش در تیم ملی در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی گفت: با تمرکز و اعتماد به نفسی که در تیم ملی می بینم نه تنها صعود این تیم به جام جهانی را قطعی می‌دانم بلکه بر این باور هستم که این تیم در حال حاضر به شخصیت و توان فنی رسیده که حتی می‌تواند در جام جهانی از گروه خود صعود کرده و اتفاق مهم و جالبی را در این رقابت‌ها رقم بزند.

او گفت: با این‌که خیلی‌ها به انتخاب اسکوچیچ خرده می‌گرفتند و معتقد بودند این مربی کارنامه و رزومه لازم برای حضور روی نیمکت تیم ملی را ندارد اما او نشان داد که مربی کاربلدی است که تا به امروز کارنامه درخشانی را در تیم ملی به دست آورده، ضمن این‌که حضور وحید هاشمیان با سابقه فوتبالی درخشان و همین طور کریم باقری در کنار اسکوچیچ باعث بالا رفتن وزن فنی کادر فنی تیم ملی شده است.

نصرتی در پایان در خصوص بازی برابر امارات تاکید کرد: به اعتقاد من امارات یک تیم معمولی در سطح آسیا است و از تیمی مثل عراق ضعیف‌تر است و ملی پوشان ما با سابقه و کارنامه درخشان و بین‌المللی که دارند می‌توانند برابر این تیم به پیروزی رسیده و با کسب 3 امتیاز دیگر مسیر صعود تیم ملی به جام جهانی را هموارتر کنند. 

انتهای پیام/ 5

نظر شما