والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا؛

رضایی: حریفان ناشناخته‌ای داریم

۱۴۰۰/۰۷/۰۸ - ۱۷:۰۱:۱۸
کد خبر: ۱۲۴۰۶۰۴
رضایی: حریفان ناشناخته‌ای داریم
سرمربی تیم فولاد سیرجان با اشاره به شرایط دشوار تیمش در آغاز مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا، گفت: حریفان ناشناخته‌ای داریم که به دلیل نبود اطلاعات، راهی جز تماشای مسابقات آن‌ها نداریم.

به گزارش برنا، تیم فولاد سیرجان ایرانیان قهرمان لیگ برتر والیبال در سال 1399 با هدایت محمدرضا تندروان مجوز حضور در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا در تایلند را کسب کرد. سیرجانی‌ها امسال با هدایت سعید رضایی تمرینات آمادگی خود را برای حضور در این رویداد از تیرماه و در دو شهر تهران و سیرجان پیگیری کردند. به گفته رضایی این تیم بیش از 110 جلسه تمرین توپی و وزنه را پشت‌سر گذاشته است و در حال حاضر در سالن فدراسیون اردو زده است. کاروان سیرجان یکشنبه تهران را به مقصد تایلند ترک می‌کند.

سعید رضایی درباره شرایط تیمش گفت: سیرجان را با شرایط فوق‌العاده خاص و البته دشواری تحویل گرفتم. مشکل اصلی عدم حضور تعدادی از بازیکنان اصلی همراه تیم است. بر اساس آئین‌نامه، بازیکنان تیم قهرمان موظف به همراهی تیمشان تا پایان رقابت‌های باشگاه‌های آسیا هستند اما امسال به دلیل تغییر در زمان برگزاری این مسابقات و تداخل با فصل آمادگی تیم‌ها برای حضور در لیگ برتر، جمع کردن بازیکنان با مشکلاتی همراه شد. تا همین دو روز گذشته در بعضی پست‌ها از جمله پشت‌خط‌‌‌‌‌زن به دلیل بروز مشکلاتی در ورود بازیکن خارجی، یاری نداشتیم. ضمن این‌که یکی دیگر از بازیکنان هم سرباز است.

وی ادامه داد: با این شرایط سعی کردیم با ارتباط موثر و دوستانه با باشگاه‌ها رایزنی کنیم و بازیکنان را در اختیار بگیریم. متاسفانه در این مسیر با عدم همکاری برخی از افراد مواجه شدیم که با سنگ‌اندازی و شرط و شروط کار را برای ما سخت کردند اما تلاش کردیم انعطاف و تعامل داشته باشیم. در حال‌حاضر شهروز همایون‌فر از باشگاه شهداب یزد به عنوان یار کمکی و سه تن از بازیکنان فصل گذشته سیرجان که پس از این مسابقات به باشگاه‌های خود می‌پیوندند، سیرجان را همراهی می‌کنند مابقی نیز بازیکنان خود باشگاه هستند. پاسور خارجی نیز به دلیل عدم هماهنگی با دیگر بازیکنان در تهران خواهد ماند. شرایط نسبتا بهبود یافته اما تصور می‌کنم لیست نهایی به دلایل مختلف تا روز آخر متغیر باشد.

سرمربی تیم فولاد سیرجان با اشاره به مشکلاتی که گریبان گیر تیم سیرجان است، تصریح کرد: اگر بخواهم درباره دشواری‌ها و مشکلات تیم بگویم ممکن است به بهانه‌جویی تبدیل شود. من این مسئولیت را با وجود تمام سختی‌ها پذیرفته‌ام و سعی می‌کنم بهترین اتفاق را رقم بزنم. به بازیکنانم هم گوش زد کرده‌ام که ما نماینده ایران هستیم و هدف بزرگ‌تری داریم. باید در روزهای سخت تصمیمات درست گرفته شود.

مربی سابق تیم ملی والیبال به شرایط تمرینی تیمش اشاره و بیان داشت: از 20 تیر تمرینات خود را در سیرجان آغاز کردیم و بعد به تهران آمدیم. از نظر تغذیه و هتل بهترین‌ها را در اختیار داشتیم اما به دلیل برگزاری مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان و درگیر بودن سالن‌های استاندارد تهران، مجبور شدیم در سالن‌های درجه دو تمرین کنیم ولی در 10 روز اخیر در کمپ تیم‌های ملی اردو زده‌ایم. در این مدت نیز تست PCR به صورت مستمر از بازیکنان گرفته شده و آخرین تست نیز روز جمعه و در آستانه اعزام، از بازیکنان و کادر فنی گرفته خواهد شد.

رضایی در واکنش به این سوال که چه اندازه با حریفان آسیایی آشنایی دارد، خاطرنشان کرد: در کادر فنی از نوید مشجری به عنوان آنالیزور استفاده خواهیم کرد. مشجری تجربه حضور در تیم العربی قطر یکی از حریفان اصلی ما را دارد. این تیم از بازیکنان خارجی خوبی هم بهره می‌برد. فکر می کنم نماینده تایلند نیز حریف خوبی باشد. باید به این موضوع هم اشاره کنم در مسابقات باشگاه‌های آسیا همیشه حریفان و بازیکنان ناشناخته حضور دارند که شناخت آن‌ها منوط به دیدن مسابقات است.

رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا از 16 تا 23 مهرماه (8 تا 15 اکتبر) به میزبانی تایلند برگزار می‌شود.

نظر شما