فاطمه علیپور در رادیو گفت‌وگو مطرح کرد:

فوتبال خاموش بانوان شعله‌ور شد/ لزوم حمایت مالی مسئولان

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۱:۴۷:۰۶
کد خبر: ۱۲۴۱۷۴۶
فوتبال خاموش بانوان شعله‌ور شد/ لزوم حمایت مالی مسئولان
فاطمه علیپور در رادیو گفت‌وگو عنوان کرد: فوتبال بانوان یک ورزش بی‌انگیزه، ناامید و بدون تکاپو بود که به در مدت 4 ماه پرقدرت و با اراده شد.

به گزارش برنا، برنامه «ورزش بدون ویرایش» با موضوع عملکرد تیم ملی فوتبال بانوان در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا با حضور فاطمه علیپور، سرپرست تیم ملی فوتبال بزرگسالان بانوان و داور با سابقه فوتبال بانوان و ارتباط تلفنی با زهره کودایی، دروازه بان تیم ملی فوتبال بانوان روانه آنتن شد.

علیپور در آغاز با بیان این که خانواده فوتبال بانوان یک ورزش خاموش را به حالت شعله ور درآورد، اظهار کرد: فوتبال بانوان یک ورزش بی انگیزه، ناامید و بدون تکاپو بود که اپیدمی کرونا ساکن بودن آن را دوچندان کرده بود، خوشبختانه با نگاه آقای عزیزی خادم، خانم موسوی و مجموعه فدراسیون به فوتبال بانوان بها داده شد و فضای فعلی ایجاد شد.

او افزود: حضور روان شناس حرفه‌ای در تیم موجب شده بود بازیکنان تصویرسازی خوبی از بازی در ذهن خود داشته باشند و همین موضوع انگیزه و اراده‌ای بسیار بالا به آن‌ها داده بود و نتیجه آن در بازی‌ها مشخص شد.

سرپرست تیم ملی فوتبال بزرگسالان بانوان با اشاره به تحصیلات و سواد علمی بالای بازیکنان تیم ملی بانوان گفت: از مسئولان فوتبالی و غیر فوتبالی می‌خواهم فضای شغلی مناسب برای این عزیزان فراهم شود چرا که برخی از بازیکنان نان آور خانه هستند و همه آنها برای تامین آینده خود به درآمد نیاز دارند.

علیپور از راه اندازی سامانه توسعه فوتبال توسط روابط عمومی فدراسیون جدید خبر داد و عنوان کرد: با این سامانه شرایطی فراهم شد تا افراد مستعد در استان‌های سراسر کشور بتوانند در مدارس و آکادمی‌های فوتبال ثبت نام کنند و علاقه خود را پیگیری کنند.

* اردن رقیب اصلی تیم ملی بانوان ایران

در بخش دیگری از برنامه «ورزش بدون ویرایش» زهره کودایی درباره شرایط خود تیم ملی گفت: پس از اردوی بلاروس به مدت 4ماه تمرینات بسیار سخت داشتیم و کادر فنی تیم و اعضای فدراسیون برای موفقیت تیم ملی بانوان تلاش بسیار زیادی داشتند.

او تیم بنگلادش را بسیار قوی توصیف کرد و گفت: این تیم سرعتی بود و ما می‌دانستیم بازی سختی پیش رو داریم. به دلیل برنامه خوب و در نظر گرفتن شرایط تیم مقابل توانستیم با نتیجه خوب از سد این تیم بگذریم.

دروازه بان تیم ملی فوتبال بانوان، اردن را رقیب اصلی تیم ملی ایران در این رقابت‌ها دانست و اظهارکرد: از آنجایی که تیم اردن مدتی پیش قهرمان جام عربی شده بود از روحیه و انگیزه بالایی برخوردار بود اما تیم ملی ایران با همدلی و همکاری توانست در ضربات پنالتی مقابل این تیم قدرتمند به پیروزی برسد و برای نخستین بار به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کنیم.

کودایی به لیگ فوتبال ایران اشاره کرد و گفت: شرایط لیگ نسبت به سالهای گذشته کمی بهتر شده اما به طور کامل حرفه‌ای نیست. برخی از تیم‌ها مشکلات مالی بسیار زیادی دارند و حتی امکاناتی اولیه را ندارند.

او اظهار امیدواری کرد با نتایج خوبی که به دست آمد نگاه‌ها به تیم ملی فوتبال بانوان تغییر پیدا کند و برابری میان فوتبال مردان و زنان برقرار شود تا باشگاه‌ها بتوانند اسپانسرهای قوی جذب کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز