مهرزاد معدنچی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

همه در آسیا از پرسپولیس حساب می‌برند/ فوتبال ایران یک سروگردن از امارات بالاتر است/ می‌توانیم پدیده لیگ باشیم

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۴۱۹۷۱
همه در آسیا از پرسپولیس حساب می‌برند/ فوتبال ایران یک سروگردن از امارات بالاتر است/ می‌توانیم پدیده لیگ باشیم
پیشکسوت فوتبال گفت: فوتبال ایران از نظر کمی و کیفی شرایطی بالاتر از امارات دارد و در شرایط عادی بعید است این تیم بتواند در بازی مقابل ایران شانسی برای موفقیت داشته باشد.

مهرزاد معدنچی، بازیکن اسبق فوتبال و مربی تیم فجرسپاسی شیراز، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در مورد آخرین شرایط فجرسپاسی در آستانه شروع رقابت های لیگ برتر در دوره بیست و یکم اظهار داشت: فجرسپاسی جزو تیم‌هایی بود که خیلی زود برنامه های تمرینی و آماده سازی اش را آغاز کرد و با برنامه ریزی دقیقی که داشتیم پس از توافق با نیروهای قبلی و جذب یکسری بازیکنان جوان و با آتیه، کار تمرینی را در شیراز آغاز کردیم و پس از یک ماه تمرین در شیراز در تهران اردو زده ایم و کم کم آماده می شویم که پس از وقفه ای طولانی بار دیگر فجر را برای بازی در لیگ برتر مهیا کنیم.

او در خصوص شرایط نقل و انتقالات فجرسپاسی تاکید کرد: شرایط ما به گونه ای است که در مورد نقل و انتقالات وضعیت خاصی داریم. به عنوان مثال چهره های سرشناسی قرار بود به عنوان سرباز به جمع ما ملحق شوند اما شرایط و درخواست مالی آنها به گونه ای بود که توان پرداخت آن برای باشگاه میسر نبود. قدیمی های فوتبال می دانند در سال های قبل که فجرسپاسی در سطح اول فوتبال ایران حضور داشت همه از این تیم به عنوان یک تیم ستاره ساز یاد می کردند و در تلاش هستیم این موضوع دوباره برای ما تکرار شود. من قول می‌دهم امسال فجرسپاسی تیمی باشد که پدیده های زیادی را به لیگ برتر معرفی خواهد کرد.

مربی فجرسپاسی با اشاره به هدف گذاری این تیم برای حضور دوباره در لیگ تصریح کرد: اگرچه تیم ما سال‌ها در لیگ برتر حضور نداشته اما به خوبی به این نکته واقف هستیم که کار سختی را پیش رو داریم. البته توان فنی ما بالاست و اگر حمایت مسئولان ادامه دار باشد می توانیم امسال پدیده لیگ برتر باشیم. در سال‌های گذشته فجرسپاسی 3 بار تا فینال جام حذفی هم پیش آمده بود و حتی توانستیم تجربه بازی در لیگ قهرمانان را به دست بیاوریم. سال قبل حمایت های سردار بوعلی و همکاران شان دلگرمی بزرگی برای ما بود و با تداوم این حمایت می خواهیم اتفاقات خوبی را در این فصل برای فجرسپاسی رقم بزنیم.

معدنچی در ادامه این گفت‌وگو در مورد وضعیت پرسپولیس در آستانه دیدار تیم گل‌محمدی برابر الهلال در لیگ قهرمانان آسیا به خبرنگار برنا گفت: پرسپولیس در سال‌های اخیر نشان داده در آسیا حرف اول را می زند و به نوعی برای فوتبال ما در سطح این قاره آبروداری می کند و در آسیا همه به پرسپولیس نگاه ویژه‌ای دارند. این اتفاق‌ها باعث شده این بازی برای الهلال هم بازی سختی باشد. به اعتقاد من این بازی از جدال برابر استقلال برای الهلال سخت‌تر است و می‌داند پرسپولیس تیم قدرتمندی است. با این تفاسیر پرسپولیس از نظر فنی و فوتبالی شرایط فوق‌العاده‌ای دارد و می تواند برابر حریف قدرتمند خود به پیروزی برسد.

او افزود: این تیم با ساختار و شکل بازی برتر در مقایسه با الهلال، شایستگی پیروزی و موفقیت در این دیدار را دارد و می تواند این برتری فوتبالی را در تقابل رودرو به برتری نتیجه ای تبدیل کند. البته الهلال هم حریف دست و پا بسته ای نیست و پرسپولیس باید برابر این حریف باهوش و حساب شده کار کند. همه در آسیا از پرسپولیس حساب می برند و این ترس می تواند کار را برای قرمزها در کسب نتایج راحت کند. 

ستاره اسبق تیم ملی که سابقه حضور در جام جهانی را دارد در خصوص شرایط تیم اسکوچیچ تاکید کرد: در حال حاضر تیم ملی از نظر کیفی و تفکر حرفه‌ای که بین بازیکنان این تیم حاکم است، در شرایط فوق‌العاده‌ای به سر می برد. حضور پرتعداد و موثر لژیونرهایی که تعدادی از در سطح اول فوتبال اروپا حضور دارند، شرایط خوبی را برای تیم ملی ایجاد نموده و در مجموع باید بگویم ما نسل خوبی را در تیم ملی داریم که کار را برای اسکوچیچ و همکارانش در تیم ملی راحت کرده و دست آنها را برای انتخاب بهترین ها باز کرده است.

او در ادامه اشاره‌ای به بازی ایران برابر امارات داشت و در این خصوص تصریح کرد: فوتبال ایران از نظر کمی و کیفی شرایطی بالاتر از امارات دارد و در شرایط عادی بعید است این تیم بتواند در بازی مقابل ایران شانسی برای موفقیت داشته باشد. به نظر من هر طوری که بخواهیم شرایط این دو تیم را با هم مقایسه کنیم، فوتبال ایران یک سر و گردن از امارات بالاتر است.

هافبک سال‌های قبل تیم ملی گفت: در سال های گذشته شاید تنها حضور در جام جهانی هدفی بود که تیم ملی و فوتبال ما آن را در ذهن داشت اما اینکه حالا حرف از این می شود که تیم ما باید به فکر این باشد در جام جهانی بتواند به از گروه صعود کند، فکر و ذهنیتی است که می تواند نشانه پیشرفت باشد و امیدوارم بتوانیم در جام جهانی حرف‌های زیادی را برای گفتن داشته باشیم. 

انتهای پیام/ 6

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز