ابراهیم وطن‌پرست:

مهم‌ترین هدف تیم ملی جوانان پشتوانه‌ سازی است

۱۴۰۰/۰۷/۱۲ - ۱۲:۴۰:۵۲
کد خبر: ۱۲۴۲۳۲۵
مهم‌ترین هدف تیم ملی جوانان پشتوانه‌ سازی است
مربی بین‌المللی والیبال گفت: پرورش بازیکنان مستعد و آماده کردن آن‌ها برای حضور در تیم ملی بزرگسالان، مهم‌ترین هدف تشکیل تیم ملی جوانان است.

به گزارش برنا، ابراهیم وطن‌پرست، عملکرد تیم جوانان در بیست‌ویکمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در تیم کنونی جوانان بازیکنان بسیار مستعدی حضور دارند. امیرحسین توخته و بردیا سعادت در زمره بازیکنان این بازیکنان هستند. به شخصه به تیم والیبال ایران امیدوارم و معتقدم چند نفر از بازیکنان این تیم در آینده می‌توانند به تیم ملی بزرگسالان بپیوندند.

او با اشاره به تغییر نتایج در مسابقات رده‌های سنی، افزود: باید توجه داشت که نتایج در رده‌های سنی پایه در مسابقات مختلف همیشه در حال نوسان است. ممکن است تیمی یک سال قهرمان یا نایب قهرمان جهان شود، اما در دوره بعدی حتی موفق به صعود از گروهش نشود.

مربی بین‌المللی والیبال گفت: مسابقات قهرمانی جهان در رده‌های سنی به‌خصوص در رده سنی جوانان، فرصتی است برای پشتوانه‌سازی تیم ملی بزرگسالان. بنابراین باید خروجی تیم را در این بیینیم که چند بازیکن برای تیم ملی بزرگسالان در تیم جوانان ساخته و پرداخته کرده‌ایم تا در آینده در تیم ملی بزرگسالان خدمت کنند. یادآوری می‌کنم که در این رده سنی ممکن است نتایج مختلفی در سنوات مختلف رقم بخورد.

وطن‌پرست ادامه داد: اگر بتوانیم بازیکنان مستعد را در مسابقات بین‌المللی مختلف شرکت دهیم تا کسب تجربه کنند، بهترین بازدهی را از تیم گرفته‌ایم نه این که بخواهیم پشت نتایج پنهان شویم و خروجی خاصی از این رده سنی نداشته باشیم. پرورش بازیکنان مستعد و رساندن آن‌ها به تیم ملی بزرگسالان مهم‌ترین هدف تشکیل تیم ملی جوانان است و نتیجه‌گیری در این رده سنی در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 21 سال جهان از دوم تا یازدهم مهرماه به میزبانی مشترک ایتالیا و بلغارستان برگزار شد. ملی‌پوشان جوان ایران در هشت دیدار این رقابت‌ها به مصاف حریفان رفتند و چهار برد سه بر صفر برابر مراکش (دوبار)، مصر و تایلند و دو پیروزی سه بر یک مقابل کوبا و کانادا کسب کردند.

تیم ایران در دو بازی اول و دوم خود در این رقابت‌ها دو شکست سه بر دو مقابل بلژیک و آرژانتین تجربه کرد تا به رغم شایستگی از راه‌یابی به جمع هشت تیم برتر بازبماند. شاگردان بهروز عطایی در پایان این رقابت‌ها در جایگاه نهم جهان قرار گرفتند.

نظر شما