اکبر خورشیدی‌فر:

آنچه سیده‌غزاله حسینی در جده به ثبت رساند تاریخ‌سازی در ورزش ایران بود

۱۴۰۰/۰۷/۱۷ - ۱۱:۲۷:۵۲
کد خبر: ۱۲۴۴۰۸۹
آنچه سیده‌غزاله حسینی در جده به ثبت رساند تاریخ‌سازی در ورزش ایران بود
مشاور فنی وزنه‌برداری زنان ایران با اشاره به ثبت دومین موفقیت این رشته در سال 1400 گفت: چگونه می‌توانیم در روند استعدادیابی وزنه‌برداری زنان ایران تشکیک کنیم در حالی آنان در حال تاریخ‌سازی هستند.

به گزارش برنا، روز گذشته و در رقابت‌های دسته 59 کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری دختران نوجوان جهان «سیده‌غزاله حسینی» موفق به کسب مدال برنز حرکت دوضرب شد و در مجموع نیز عنوان چهارم را از آن خود کرد. مدال حسینی نخستین مدال جهانی ایران در رده سنی نوجوانان بود. این پیکارها روزهای 13 تا 20 مهر در شهر جده عربستان برگزار می‌شود.

اکبر خورشیدی‌فر، با تمجید از اراده دختر مشهدی وزنه‌بردار ایران اظهار داشت: آنچه سیده‌غزاله حسینی در جده به ثبت رساند تاریخ‌سازی در ورزش ایران بود. مدال وی از چند جهت حائز اهمیت است. این مدال در نخستین اعزام به دست آمد و نخستین مدال جهانی ایران در این رده سنی بود. همچنین غزاله حسینی در میان شرکت‌کنندگان دسته 59 کیلوگرم کم سن‌ترین وزنه‌بردار بود.

وی با بیان اینکه غزاله حسینی موفق به شکستن رکورد ملی هم شد افزود: سیده غزل و غزاله حسینی دختران دوقلوی وزنه‌برداری ایران هستند که در کاروان حج و قهرمانی حضور دارند و از این دو ورزشکار بیشتر خواهیم شنید. آنان با چند ماه در اردو بودند و نتایج خوبی ثبت کردند. مدال برنز غزاله حسینی بی‌تردید در ذهن ورزش ایران خواهد ماند.

مشاور فنی وزنه‌ برداری زنان گفت: عمر وزنه‌ برداری زنان در ایران به‌صورت رسمی در حدود پنج سال است و در این مدت کوتاه موفقیت‌های زیادی کسب‌شده است. کسب مدال نوجوانان جهان، سهمیه المپیک و مدال برنز نوجوانان جهان از جمله افتخاراتی است که تنها در سال 1400 ثبت‌ شده است. با این روند دیگر کسی اعزام‌های ما را در راستای کار تبلیغاتی نمی‌داند بلکه حریفان به چشم رقیب به ما نگاه خواهند کرد.

خورشیدی‌فر یادآور شد: نتیجه استعدادیابی در وزنه‌برداری زنان کاملاً مشخص و ما در بین قدرت‌های جهانی رقابت خواهیم کرد و این نشان می‌دهد که مسیر را اشتباه نرفتیم و در سال‌های آینده از نسل امروز بیشتر خواهیم شنید. در چند روز آینده یکتا جمالی کاپیتان تیم روی تخته می‌رود و انتظار مدال خوش‌رنگی از وی داریم.

نظر شما