سید عبدالحمید احمدی:

صدا و سیما باید در گسترش و احیا ورزش سنتی و بازی‌های بومی محلی نقش داشته باشد

۱۴۰۰/۰۷/۱۷ - ۱۵:۳۳:۲۲
کد خبر: ۱۲۴۴۳۰۰
صدا و سیما باید در گسترش و احیا ورزش سنتی و بازی‌های بومی محلی نقش داشته باشد
عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در نشست هیات رئیسه فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی عنوان کرد که سایر فدراسیون ها بایستی برای ورزش روستاها و عشایر برنامه مدون داشته باشند.

به گزارش برنا، دکتر سید عبدالحمید احمدی گفت: بار سنگین ورزش روستاها و عشایر نباید بر روی دوش این فدراسیون باشد بلکه سایر فدراسیون ها بایستی در این حوزه برنامه های جدی و مدونی داشته باشند و حتی بایستی در تربیت مربی، داور و برگزاری مسابقات فعالیت کنند.

وی افزود: ورزش حق روستاییان و عشایر است و نباید آنها را از سایر ورزش ها مانند فوتبال و والیبال و ... محروم کنیم و این ملزم برنامه سایر فدراسیون هاست چرا که ماهیت این فدراسیون ها حتی با رویکرد قهرمانی و حرفه ای فقط مخصوص فعالیت در شهرها و کلانشهرها نیست و آنها بایستی در پویایی ورزش در روستاها و عشایر نقش داشته باشند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی عنوان کرد: برای توسعه، تحکیم، تربیت و احیای بازی های بومی محلی و ورزشهای سنتی نباید کم بگذاریم، از همینجا از تیم مدیریتی و جوان فدراسیون می خواهم تا خیلی متفاوت و با سرعت بیشتری کاستی های گذشته را جبران، و به پیشرفت این حوزه سرعت بخشند.

احمدی ادامه داد: فدراسیون بایستی در سه حوزه ورزش های سنتی، بازی های بومی محلی و ورزش روستاها و عشایر چشم انداز داشته باشد. ضمن اینکه به طور ویژه بایستی بانوان روستایی و عشایری در برنامه ها دیده شوند.

او خاطرنشان کرد: رسانه می تواند نقش اساسی در توسعه، گسترش و احیا ورزش های سنتی و بازی های بومی محلی داشته باشد، از این روی بایستی نشست های متفاوتی با مسئولین صدا و سیما برگزار شود تا آن ها هم سهم خود را ادا کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز