همایون شاهرخی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

کره‌جنوبی حریف سخت و قدری نیست/ باید از اسکوچیچ حمایت شود

۱۴۰۰/۰۷/۱۷ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۲۴۴۳۳۳
کره‌جنوبی حریف سخت و قدری نیست/ باید از اسکوچیچ حمایت شود
مربی سال‌های گذشته تیم ملی فوتبال بر این باور است که باید از اسکوچیچ به عنوان مرد اول نیمکت هدایت تیم ملی حمایت شود.

همایون شاهرخی، پیشکسوت فوتبال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به بازی اخیر تیم ملی برابر امارات که منجر به پیروزی شاگردان اسکوچیچ شد، اظهار داشت: در این دیدار نمایش تیم ملی خوب نبود اما نتیجه و پیروزی که در این بازی به سود ما رقم خورد، خوب و قابل قبول بود.

او در ادامه تاکید کرد: در این دیدار تیم ملی آن طور که از آن انتظار می رفت هماهنگ نبود و این ناهماهنگی به نوعی در کار گروهی تیم تاثیر منفی گذاشته بود اما فارغ از این مساله، پیروزی خوب و مهمی در مسیر حضورمان در جام جهانی رقم خورد که اتفاق خوبی بود.

مربی سال‌های گذشته تیم ملی در خصوص علت نمایش ایران در این دیدار تصریح کرد: با توجه به این که اسکلت ترکیب اصلی تیم ملی را نفرات لژیونر و شاغل خارج از ایران تشکیل می‌دهند، یکی از اصلی‌ ترین نیازهای تیم ملی برگزاری اردوهای بلندمدت و همین طور بازی های تدارکاتی است که این کمک را به کادر فنی می‌کند تا برنامه‌های خود را در این اردوها و بازی‌های دوستانه پیاده کند اما به هرحال این امکان در حال حاضر برای تیم ملی ما میسر نبود، با این وجود تیم ما در بازی برابر امارات از نظر نتیجه خوب عمل کرد و امیدوارم در ادامه و در بازی پیش رو برابر کره جنوبی شرایط بهتری برای تیم ملی رقم بخورد و این تیم بتواند علاوه بر نتیجه از نظر نمایش فوتبالی هم انتظارات را برآورده کند.

شاهرخی در خصوص ارزیابی‌اش از بازی بعدی ایران برابر کره‌جنوبی به خبرنگار برنا گفت: من دقایقی از بازی اخیر کره برابر سوریه را دیدم و فکر می کنم این تیم در مقایسه با سال های قبل، از قدرت چندانی برخوردار نیست و به نوعی یک تیم معمولی است. این در حالی است که به نظر من با توجه به نیروهای خوبی که در اختیار داریم، پیروزی در این دیدار برای ما دور از دسترس نیست و می توانیم با کسب 3 امتیاز این بازی شرایط مان را برای حضور در جام جهانی آسان تر کنیم.

او در مورد عملکرد اسکوچیچ در راس کادر فنی تیم ملی تاکید کرد: نتایج او در بازی هایی که به عنوان سرمربی ایران فعالیت داشته، مشخص است و با توجه به شرایط باید از او و کادر فنی اش حمایت شود تا با آرامش بتواند به فعالیتش در تیم ملی به خوبی ادامه دهد. به نظر من نه تنها تا حضور در جام جهانی بلکه پس از آن نیز باید زمینه ادامه فعالیت او در تیم ملی فراهم شود.

شاهرخی ضمن حمایت از سرمربی تیم ملی در مورد همکاران او در کادر فنی گفت: وحید هاشمیان و کریم باقری جزو چهره های شاخص و کاربلد در فوتبال ما هستند که در کنار اسکوچیچ مثلث کاری خوبی را روی نیمکت هدایت تیم ملی تشکیل داده و تا به امروز نتایج خوبی را کسب کرده اند. به هر صورت تاکید من بر این است باید از اسکوچیچ و همکارانش در کادر فنی حمایت شود تا تیم ملی بتواند با مهره های خوبی که دارد، نتایج خوبی بگیرد و ما بتوانیم با حضور در جام جهانی اتفاق روحیه بخش و خوبی را در جامعه و بین مردم ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ 4

نظر شما