پیشکسوت کشتی فرنگی پس از افتخارآفرینی تیم ملی:

محمد بنا یک مربی خبره است/ مدال طلای سنگین وزن ارزش زیادی دارد

۱۴۰۰/۰۷/۱۸ - ۱۱:۳۱:۳۷
کد خبر: ۱۲۴۴۶۴۹
محمد بنا یک مربی خبره است/ مدال طلای سنگین وزن ارزش زیادی دارد
رحیم علی آبادی گفت: نتایج کشتی گیران در رقابت های جهانی نروژ باعث خوشحالی مردم و جامعه ی کشتی شد.

به گزارش برنا؛ رحیم علی آبادی دارنده مدال نقره المپیک 1972 مونیخ در کشتی فرنگی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی در مورد عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی گفت: با توجه به جوانگرایی خوبی که در تیم کشتی فرنگی صورت گرفت، عملکرد قابولی بدست آمد و اعتقاد دارم که همه برای کسب این نتیجه از جان و دل مایه گذاشتند.

دارنده مدال های نقره و برنز جهان تصریح کرد: باید توجه ویژه ای به مربیان این کشتی گیران که صاحب مدال شده اند، شود و فدراسیون با ارائه مشوق هایی، به آن ها برای کار بیشتر سازندگی در باشگاه ها انگیزه دهد.

دارنده مدال طلای بازی های آسیایی با تمجید از عملکرد محمد بنا گفت: محمد بنا بعنوان یک کوچ و سرمربی در کار خود خبره است و در این کار کارکشته شده، بهرحال کسی که در کوچ کشتی گیران می نشیند باید تمامی جوانب را درنظر گرفته و این یکی از رموز موفقیت کار است.

این پیشکسوت گرانقدر کشتی با اشاره به پیشرفت کشتی در استان های مازندران و فارس اظهار داشت: خوشبختانه مدال هایی که کسب شده همه از استان های مازندران و فارس بود اما ما در گذشته مدال آوران خوبی از استان خوزستان داشتیم که به نظرم کشتی در این استان کم رنگ شده است، ضمن اینکه تهران با 11 میلیون جمعیت نباید حقش یک مدال برنز باشد.

وی اظهار داشت: جا دارد یک تبریک ویژه به دلیل کسب مدال طلا در سنگین وزن کشتی فرنگی که برای اولین بار در تاریخ ایران بدست آمد بگویم و کسب این مدال واقعا ارزشمند است.

علی آبادی تصریح کرد: البته آقای دبیر پیشرفت کشتی در این استان ها را باید به فال نیک بگیرد و باید تلاش خود را انجام دهد تا کشتی در سایر استان ها نیز فعال شود.

وی ادامه داد: با این نتایجی که به دست آمد و افتخارآفرینی کشتی گیران، امیدوارم که پس از رفع کرونا ورودی خوبی به باشگاه های کشتی داشته باشیم.

علی آبادی با تقدیر از عملکرد فدراسیون کشتی در راه اندازی کمپ تیم های ملی گفت: فدراسیون در شرایط کرونا دو خانه کشتی مجهز را در اختیار ملی پوشان قرار داد و کشتی گیران توانستند در شرایط بسیار ایمن و با رعایت پروتکل های بهداشتی و با امکانات بسیار خوب و آرامش به کار خود ادامه دهند که این خود یکی از رموز موفقیت و بدست آوردن نتایج درخشان در رقابت های جهانی نروژ بود.

وی ادامه داد: در گذشته به دلیل نبود امکانات اردوها در مقاطع بسیار کم برگزار می شد و کشتی گیران از لحاظ تغذیه نیز آنطور که باید امکانات لازم را نداشتند اما در حال حاضر دکتر امیرساسان مانند پروانه گرد کشتی گیران می چرخد و همه چیز برای ملی پوشان مهیا است.

این پیشکسوت قدیمی کشتی فرنگی ایران در پایان خاطرنشان کرد: قطعا نتایج درخشان کشتی گیران در رقابت های جهانی نروژ باعث خوشحالی مردم و همچنین جامعه ی کشتی شد و جا دارد که مسئولان ورزش کشور نگاه ویژه ای به این رشته ملی، مذهبی، سنتی که ورزش اول کشور و پرافتخارترین رشته ورزشی ایران در رقابت های المپیک، بازی های آسیایی و جهانی محسوب می شود داشته باشند.

نظر شما