ایران- کره جنوبی؛

چشم بادامی‌ها اسیر انگیزه‌های پسران اسکوچیچ/ پیش به سوی امتیاز ۱۲

۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۲۴۵۲۰۸
چشم بادامی‌ها اسیر انگیزه‌های پسران اسکوچیچ/ پیش به سوی امتیاز ۱۲
تیم ملی فوتبال ایران برای ادامه آقایی در گروه خود و صعود کم دردسر و راحت به آوردگاه جام جهانی باید در دیداری سنتی و جذاب به مصاف کره جنوبی برود، تیمی که در سال‌های اخیر در تقابل برابر ایران نتایج جالب و خوبی را کسب نکرده است.

به گزارش برنا؛ تیم ملی فوتبال ایران که حالا به تیمی شکست ناپذیر و یک دست تبدیل شده است، در ادامه بازیهای خود در این مرحله برای صعود به جام جهانی باید برابر کره جنوبی صف آرایی کند، دیداری که فوتبالدوستان ایرانی در پایان آن منتظر کسب پیروزی دیگری برای شاگردان اسکوچیچ هستند.

شاگردان دراگان اسکوچیچ پس از پیروزی برابر امارات و در حالی که برخی از کارشناسان و اهالی فوتبال در این دیدار انتقادات فوتبالی را بر این تیم وارد می‌دانستند، حالا در اندیشه این هستند در این بازی علاوه بر پیروزی و کسب 3 امتیاز بتوانند نشان دهند افت شان در بازی برابر امارات اتفاقی بوده و با ارائه فوتبالی زیبا، انتقادات آن دیدار از خاطره ها پاک کنند.

خیلی ها بر این باورند دیدار ایران برابر کره می‌تواند آزمون ویژه ای برای اسکوچیچ و همکارانش روی نیمکت فنی تیم ملی باشد. بازیکنان تیم ملی که تا قبل از این دیدار در 10 بازی با هدایت سرمربی کروات و همکاران ایرانی اش 10 پیروزی را (در مجموع بازی های دوستانه و رسمی) کسب کرده اند، در تلاش هستند با پیروزی در این دیدار به رکورد جذاب خود روی نیمکت هدایت ایران ادامه داده و نشان دهند در میدان هایی که حریفان قدری چون کره پیش روی ایران قرار دارند نیز می‌توانند به روند موفقیت های خود ادامه دهند.

در حالی که گفته می‌شود کره جنوبی سرسخت‌ترین حریف ایران در رقابت های مقدماتی جام جهانی قطر محسوب می شود، این تیم در سال‌های اخیر در تقابل برابر ایران ناکام بوده به گونه ای که آخرین پیروزی چشم بادامی ها برابر ایران به حدود 10 سال قبل برمی گردد تا مشخص شود ایران در سال های اخیر حریف گردن کلفتی برای کره ای ها بوده است. این در شرایطی است که تیم ملی کره علاوه بر ناکامی های سال های اخیرش برابر ایران هیچ‌گاه در تهران موفق به پیروزی در تقابل یوزهای ایرانی نشده تا طلسم های اخیر برای حریف پیش روی ایران، موفقیت برابر ما را به رویایی برای آنها تبدیل کرده باشد!

تیم پائولو بنتو در حالی برای جدال ویژه برابر ایران به تهران آمده که آخرین بازی خود در این رقابتها را برابر سوریه برگزار کرد و در شرایطی که این بازی با تساوی رو به پایان بود در دقایق پایانی سون هیون، ستاره کره ای تاتنهام، موفق شد با گلی حساس پیروزی را به کشورش هدیه دهد و سه امتیاز ارزشمند را به اندوخته های قبلی خود اضافه کند تا بدین ترتیب با روحیه خوب آماده دیدار با ایران در تهران شوند.

با توجه به شرایط بازی اخیر ایران روبروی امارات پیش بینی ایجاد تغییرات گسترده در ترکیب تیم ملی اتفاق بعیدی است و به نظر می رسد کادر فنی تیم ملی با اعتماد دوباره به نفرات حاضر در بازی های اخیر در نهایت تیم ایران را با یکی، دو تغییر راهی این دیدار خواهد کرد تا با پیروزی برابر این تیم و کسب سه امتیاز بتواند گام بلند دیگری را در مسیر حضور بی دردسر به جام جهانی بردارد.

لازم به ذکر است، ایران قبل از دیدار با کره جنوبی با کسب 9 امتیاز از 3 بازی قبلی خود صدرنشین گروه اول انتخابی جام جهانی است و کره ای ها با 7 امتیازی در رده دوم قرار دارند.

تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی امروز و از ساعت 17 در چارچوب مرحله نهایی انتخابی جام جهانی به مصاف هم می روند.

انتهای پیام/ 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز