محمود شافعی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

استراتژی تیم ملی باید تغییر کند/ کره جنوبی عملکرد خوبی داشت/ شرایط امیری بهتر از سایر بازیکنان بود

۱۴۰۰/۰۷/۲۰ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۴۵۹۱۴
استراتژی تیم ملی باید تغییر کند/ کره جنوبی عملکرد خوبی داشت/ شرایط امیری بهتر از سایر بازیکنان بود
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: تیم ملی در مقایسه با بازی‌های گذشته‌اش در مرحله گروهی عملکرد ضعیف تری را از خود به نمایش گذاشت و در این دیدار نشان داد در برخی کارهای تاکتیکی مشکلاتی دارد که باید زودتر برطرف شود.

محمود شافعی، پیشکسوت فوتبال کشورمان، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره با اشاره به تساوی تیم ملی ایران برابر کره جنوبی در مرحله انتخابی جام جهانی در خصوص این دیدار اظهار داشت: تیم ملی در مقایسه با بازی های گذشته اش در مرحله گروهی عملکرد ضعیف تری را از خود به نمایش گذاشت و در این دیدار نشان داد در برخی کارهای تاکتیکی ضعف و مشکلاتی دارد که باید زودتر برطرف شود.

او در ادامه تاکید کرد: البته ذکر یک موضوع را لازم می دانم. به نظر من تیم ملی بر اثر برخی فشارهای روحی و روانی و تاکید بر این که این تیم 10 پیروزی متوالی را به دست آورده است، یک مقدار تحت فشار قرار گرفته و این موضوع در عملکرد فنی این تیم تاثیر گذاشته است. این در حالی است که به نظر می رسد کادر فنی باید برای رفع برخی مشکلات تاکتیکی تیم نیز برنامه ریزی کند. به اعتقاد من تیم ملی باید از قالب تاکتیکی فعلی اش بیرون آمده و روش های بیشتر و متنوع تری را در بازی های بعدی اش اجرا کند تا بدین ترتیب ضعف های تاکتیکی اش را برطرف سازد.

پیشکسوت فوتبال در خصوص عملکرد تیم ملی کره برابر ایران افزود: کره برابر ما نمایش خوبی را از خود ارائه داد و پائولو بنتو تیمش را با برنامه و تفکرات ویژه ای روبروی تیم ملی ایران به میدان فرستاد و در برخی از دقایق بازی نیز ابتکار عمل توپ و میدان را در اختیار گرفته بود. این تیم در مجموع بازی خوب و شناوری را روبروی ما داشت و برخلاف بازی برابر سوریه که بازی تقریبا معمولی و حتی محافظه کارانه ای را داشت در این دیدار با انسجام بالا ظاهر شد.

شافعی در خصوص این‌که در این دیدار بهترین بازیکن ایران کدام یک از نفرات حاضر در ترکیب بودند به خبرنگار برنا گفت: در این بازی برخلاف بازی های قبل ایران، تیم ما مهره شاخصی نداشت و در روزی که تیم ملی شادابی بازی های گذشته اش را از خود نشان نداد اکثر بازیکنان نمایش معمولی  داشتند که در این میان وحید امیری شرایط نسبتا بهتری نسبت به سایرین داشت و از این حیث بیشتر از بقیه در چشم بود.

او در پایان تاکید کرد: تیم ملی برای بازی‌های بعدی باید حدود یک ماه دیگر به میدان برود. ما نباید از بازی های بعدی غافل شویم و فاصله امتیازی در جدول ما را گول بزند. برای مرحله بعد هم دیدارهای مهمی پیش روی داریم که باید با استراتژی و برنامه بهتری برابر حریفان به میدان برویم و حداقل یک هفته قبل از بازی های بعدی اردوهای تیم ملی را تشکیل داده و برای دور بعد با آمادگی بالاتری به مصاف حریفان مان برویم. 

انتهای پیام/ 4

نظر شما