جنگ تماشایی برای اخذ بلیت قطر ادامه دارد؛

از آقایی پسران دراگان در انتخابی جام جهانی تا تلاش چشمگیر چشم بادامی‌ها

۱۴۰۰/۰۷/۲۱ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۲۴۶۲۴۹
از آقایی پسران دراگان در انتخابی جام جهانی تا تلاش چشمگیر چشم بادامی‌ها
تیم‌های حاضر در مرحله انتخابی جام جهانی در قاره کهن در حالی کار خود را در این رقابت‌ها پیگیری می‌کنند که در دو گروه این رقابت‌ها جنگ و نبرد تماشایی برای قطعی کردن بلیت مستقیم به جام جهانی و سفر به قطر را شاهد هستیم، دیدارهایی که شاید بتوان گفت در برخی از آنها غیرقابل پیش‌بینی‌ترین نتایج رقم خورده است.

به گزارش برنا؛ تیم‌های آسیایی در حالی تلاش ویژه‌ای برای حضور مستقیم و بی‌دردسر در جام جهانی آینده دارند که در دو گروه این پیکارها در پایان هفته چهارم این رقابتها اتفاقات جالبی را رقم زده‌اند که در زیر به بررسی شرایط گروه A این بازی‌ها پرداخته‌ایم. 

تلاش دیدنی برای سفر مستقیم به قطر

در گروه A این رقابت‌ها شاهد حضور تیم‌های ایران، کره‌جنوبی، لبنان، سوریه، امارات و عراق هستیم؛ گروهی که خیلی از کارشناسان بر این باور بودند که در مقایسه با گروه B تیم‌های مدعی از شانس بیشتری برای صعود کم دردسر به جام جهانی برخوردار هستند که البته این پیش بینی حداقل تا پایان هفته چهارم این رقابت‌ها درست از کار درآمده و شرایط تیم ها در جدول رده‌بندی این گروه گواه این مدعاست و رقابت ایران و کره‌جنوبی برای صعود مستقیم در جدول کاملا به چشم می آید مگر آن که اتفاقات فوتبالی در ادامه بازی‌ها جدول و رده بندی تیم ها را در آن زیر و رو کند.

آقایی پسران اسکوچیچ

پسران اسکوچیچ در تیم ایران با شروعی خوب در این رقابت ها به نوعی جای پای خود را در صدر جدول محکم کردند. یوزهای ایران در پیروزی یک بر صفر برابر سوریه، برد قاطع 3 بر صفر روبروی عراق و کسب برد یک بر صفر در تقابل با امارات و در نهایت تساوی خانگی یک- یک در مصاف با کره جنوبی با کسب 10 امتیاز از 4 دیدار خود صدر را در تسخیر خود در آورده اند تا بدین ترتیب تا این مرحله از بازی‌ها شانس اول صعود مستقیم از این گروه لقب بگیرند.

چشم بادامی‌ها در تعقیب ایران

شاگردان پالوئو بنتو در حال حاضر جدی‌ترین تعقیب کننده ایران در این گروه از رقابت‌های انتخابی جام جهانی محسوب می‌شوند. کره‌ای‌ها با 2 برد و 2 تساوی از 4 بازی اخیر خود توانسته‌اند صاحب 8 امتیاز شده و در کورس با ایران در رده دوم این جدول قرار بگیرند. چشم بادامی ها با تساوی خانگی برابر عراق شروع ناامیدکننده ای را در این رقابت ها داشتند و در ادامه پیروزی یک بر صفر برابر لبنان و برد ثانیه های پایانی روبروی سوریه را به دست آوردند و در آخرین بازی خود نیز در تهران موفق شدند یک امتیاز را از تیم ایران بگیرند و با 8 امتیاز در رده دوم جدول این گروه قرار بگیرند.

موفقیت‌های لبنان ادامه‌دار می‌شود؟!

در حضور تیم هایی مثل عراق و امارات شاید کمتر کسی پیش بینی می کرد لبنانی ها در پایان بازی چهارم خود در این رقابت ها بتوانند در رده سوم قرار بگیرند اما این اتفاق برای این تیم غرب آسیا رخ داد و آنها در 4 بازی اول خود در این مرحله با کسب یک پیروزی، دو تساوی و یک شکست 5 امتیازی شده و در رده سوم ایستاده اند. لبنانی ها در بازی اول خود در خانه امارات به تساوی بدون گل رضایت دادند و پس از شکست یک بر صفر برابر کره جنوبی در مصاف با عراق به نتیجه ای بهتر از تساوی صفر-صفر دست پیدا نکردند تا در نهایت در بازی چهارم خود در دیداری پرگل با برتری 3 بر 2 سوریه را در دیدار خانگی اش شکست دادند تا با 5 امتیاز همچنان در معادلات این گروه شانسی را برای خود حفظ کنند.

2 تیم 3 امتیازی

دو تیم دیگر  این گروه مقدماتی جام جهانی یعنی امارات و عراق در حالی هفته چهارم بازی های خود را پشت سر گذاشتند که در حال حاضر تنها 3 امتیاز اندوخته دارند. امارات با سه تساوی برابر لبنان، سوریه و عراق و یک شکست مقابل ایران با سه امتیاز و تفاضل گل بهتر در رده چهارم ایستاده است. این در حالی است که عراق نیز با 3 تساوی و یک شکست و تفاضل کمتر در مقایسه با امارات پنجم است. عراقی ها پس از تساوی برابر کره جنوبی با شکست سنگین 3 بر صفر برابر ایران روبرو شدند. این تیم برابر لبنان و امارات به ترتیب با تساوی بدون گل و 2 – 2 متوقف شد تا رتبه ای بهتر از پنجمی نصیب یاران بشار رسن نشود.

ناامیدترین تیم

بدون شک ناامیدترین تیم حاضر در این گروه، سوریه ای است که 3 شکست و یک تساوی را در کارنامه خود می بیند. این تیم پس از شکست برابر ایران، در مصاف با امارات به تساوی یک- یک رضایت داد. در ادامه دو شکست متوالی برابر کره جنوبی با نتیجه 2 بر یک و باخت 3 بر 2 روبروی لبنان، یک امتیازی است و قعرنشین این گروه محسوب می شود.

انتهای پیام/ 4

نظر شما