بررسی شرایط تیم‌های حاضر در گروه B انتخابی جام جهانی؛

تعقیب و گریز عربستان و استرالیا/ ژاپن دور از انتظار؛ تیم پروفسور شگفتی‌ساز!

۱۴۰۰/۰۷/۲۴ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۲۴۷۲۳۴
تعقیب و گریز عربستان و استرالیا/ ژاپن دور از انتظار؛ تیم پروفسور شگفتی‌ساز!
رقابت‌های مقدماتی و انتخابی جام جهانی در گروه B در حالی برگزار می‌شود که حضور تیم‌های پرقدرت و سرشناس در این گروه به نوعی معادلات صعود را با چالش‌های فوتبالی جذابی روبرو کرده است.

به گزارش برنا؛ در گروه دوم مقدماتی جام جهانی، شاهد حضور تیم‌های قدری هستیم به نوعی که می‌توان این گروه را گروه مرگ برای حضور در جام جهانی قطر عنوان کرد.

در زیر به بررسی شرایط تیم‌ها و شانس صعودشان به جام جهانی می پردازیم.

قرعه سخت

در زمان قرعه‌کشی مرحله انتخابی جام جهانی وقتی نام تیم‌های عربستان، استرالیا، عمان، ویتنام، ژاپن و چین در گروه B این رقابت‌ها در کنار هم از گوی بیرون آمد خیلی از کارشناسان بر این باور بودند معادلات این گروه برای صعود با چالش‌های ویژه‌ای روبرو خواهد شد، پیش بینی که در پایان بازی چهارم این تیم‌ها درست از کار در آمد و شرایط و جایگاه تیم‌ها نشان دهنده این است که باید همچنان شاهد رقابت نفس‌گیر بین تیم‌های حاضر در این گروه بود.

صدرنشینی نزدیک سعودی‌ها

عربستان که به عنوان یکی از تیم‌های مدعی در این گروه قرار دارد، در پایان هفته چهارم این مرحله از انتخابی جام جهانی، در حال حاضر با پیروزی‌های متوالی در صدر قرار دارد و با کسب هر 12 امتیاز ممکن از 4 بازی خود نشان داده عزم جزمی برای صعود دارد. این تیم پس از پیروزی 3 بر یک برابر ویتنام، روبروی شاگردان برانکو در عمان به برد یک بر صفر دست پیدا کرد. عربستان در ادامه در خانه ژاپن را با برد یک بر صفر از پیش‌رو برداشت و در ادامه مسیرش برای حضور در جام جهانی 3 بر 2 برابر چین چهارمین پیروزی متوالی خود را به دست آورد تا خود را به عنوان شانس مسلم برای صعود مستقیم به جام جهانی معرفی کند.

استرالیا در تعقیب و گریز

تیم استرالیا دیگر تیم حاضر در این رقابت‌ها در گروه B جدی‌ترین تعقیب کننده عربستان صدرنشین است. این تیم با 3 پیروزی و یک شکست در حالی 9 امتیازی است که می‌خواهد همچنان به تلاش خود برای صعود ادامه دهد. پیروزی 3 بر صفر برابر چین، اولین قدرت‌نمایی برای تیم کشور کانگوروها بود. این تیم در بازی بعد در دیداری خارج از خانه‌ای که برابر ویتنام داشت موفق شد با پیروزی یک بر صفر میدان را ترک کند. در بازی سوم استرالیا موفق شد با پیروزی 3 بر یک عمان را از پیش‌رو بردارد اما نوار پیروزی‌های استرالیا برابر ژاپن پاره شد و آنها در دیداری خارج از خانه با نتیجه 2 بر یک بازی را به چشم بادامی‌ها واگذار کردند تا فاصله‌شان تا صدر جدول به عدد 3 برسد. بدون شک داستان و تلاش استرالیایی ها در بازی‌های آینده ادامه دارد و این تیم اصلا دوست ندارد از این میدان سخت شانه خالی کند.

پروفسور چهره اول عمان

تیم برانکو ایوانکوویچ در بین غول‌های آسیایی تا به امروز در نتیجه‌گیری بد عمل نکرده و حالا عمانی‌ها امیدوار هستند در ادامه مسیر بتوانند نتایج بهتری را کسب و شانس خود را برای صعود به جام جهانی افزایش دهند. پیروزی ویژه شاگردان پروفسور برابر ژاپن در دیداری خارج از خانه در بازی اول این تیم در این رقابت‌ها، زنگ حطری برای حریفان این تیم در ادامه مسیر بود. عمان با سرمربی کروات خود در بازی دوم در خانه با یک گل مغلوب عربستان شد تا شیرینی پیروزی تاریخی‌شان برابر ژاپن کمی به تلخی مبدل شود. این تیم برابر تیم قدرتمند استرالیا هم با شکست 3 بر یک روبرو شد ولی در بازی بعدی با برد 3 بر یک روبروی ویتنام به شرایط خود در جدول کمی سر و سامان داد تا با 2 پیروزی و 2 شکست و تفاضل گل بهتر در مقایسه با ژاپن در پله سوم جدول این گروه قرار بگیرد.

ژاپن به دنبال جبران

زمانی که نام کشور ژاپن در کنار نام دیگر حریفانش در این گروه انتخاب شد، کمتر کسی فکرش را می‌کرد مردان سرزمین آفتاب تابان در پایان هفته چهارم این تورنمنت شرایط فعلی را داشته باشند اما این تیم از 4 بازی اول خود در مسیر صعود به جام جهانی 2 پیروزی و 2 شکست را به دست آورد تا با در نظر گرفتن تفاضل گل کمتر در مقایسه با تیم ملی عمان در رده چهارم قرار بگیرد. شکست در بازی اول روبروی عمان اتفاقی بود که شاید بدبین‌ترین طرفدار فوتبال در ژاپن آن را پیش‌بینی نمی‌کرد. ژاپن پس از این شکست دور از انتظار، به برد یک بر صفر برابر چین دست پیدا کرد. این در حالی بود که در دیدار بعدی در عربستان با یک گل مغلوب سعودی‌ها شد تا شرایط بدی را در جدول رده‌بندی داشته باشد اما پیروزی دو بر یک روبروی استرالیا به شرایط تیم در جدول سر و سامانی داد تا امید به اردوی ژاپنی‌ها بازگشته و با روحیه بیشتری برای جبران مافات در بازی‌های آینده‌شان تلاش کنند.

چین و امید کم

به نظر می‌رسد چینی‌ها در معادلات صعود به جام جهانی از شانس چندانی برخوردار نباشند. این موضوع را می‌توان از نتایج ضعیف این تیم در 4 دیدار اول پیش‌بینی کرد. چینی‌ها در بازی اول خود با شکست سه بر صفر برابر استرالیا روبرو شدند و در ادامه در خانه با یک گل بازی دوم خود را برابر ژاپن واگذار کردند. این در حالی بود که با برتری 3 بر 2 روبروی ویتنام پیروزی نوبرانه‌ای را کسب کردند و بالاخره در بازی چهارم‌شان با شکست 3 بر 2 برابر عربستان از این میدان دست خالی خارج شدند تا بدین ترتیب با 3 امتیاز جایگاهی بهتر از پله پنجم نصیب‌شان نشود.

زنگ تفریح گروه

نتایجی که ویتنام در این گروه روبروی حریفانش کسب کرده گواه این است که این تیم به نوعی زنگ تفریح تیم‌های حاضر در گروه B  محسوب می‌شود. 4 شکست در 4 بازی این تیم را بدون امتیاز در قعر جدول این گروه قرار داده تا بدین ترتیب و با استناد به نتایج اخیر ویتنامی‌ها، نتوان شانسی را برای صعود این تیم متصور شد.

انتهای پیام/ 4

نظر شما
پرونده ویژه