دکتر سید حمید سجادی:

هفته تربیت بدنی باید به نوروز ورزشی‌ها تبدیل شود/ چرخ ورزش را به گونه‌ای باید بچرخانیم که آحاد مردم استفاده کنند

۱۴۰۰/۰۷/۲۶ - ۱۳:۴۷:۲۳
کد خبر: ۱۲۴۸۴۹۱
هفته تربیت بدنی باید به نوروز ورزشی‌ها تبدیل شود/ چرخ ورزش را به گونه‌ای باید بچرخانیم که آحاد مردم استفاده کنند
وزیر ورزش و جوانان از برنامه‌ریزی برای ورود بخش خصوصی در راستای توسعه زیربنایی و ساختاری ورزش خبر داد.

به گزارش برنا؛ دکتر سید حمید سجادی با حضور در مراسم افتتاح بزرگترین مرکز راکتی اسکواش، گفت: بخش خصوصی نیاز به حمایت و اعتماد دارد، باید هفته تربیت بدنی را به نوروز ورزشی‌ها تبدیل کنیم تا آغاز راهی باشد برای رشد ورزش کشور و به نوعی نظارت کنیم که در یک سال گذشته چه کرده ایم. باید عملکردمان در شأن کشور و نظام باشد و در کنار توفیقات کشور نقش موثری داشته باشیم.

او افزود: ورود بخش خصوصی به ورزش موهبت است، باید برای آن‌ها فرش قرمز پهن کرد، 4 هزار پروژه ورزشی نیمه کاره داریم و 183 پروژه روستایی و شهری را در این هفته افتتاح می‌کنیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: آقای رئیس جمهور ورزش دوست هستند و از ما حمایت می‌کنند، توجه ایشان به ورزش‌های آیینی و سنتی به خصوص چوگان، باستانی و زورخانه‌ای است که باید به آن‌ها هم توجه کرد.

او با بیان اینکه باید هم پیمان شویم که یک ساعت از مجموعه‌های ورزشی خالی نماند و در اختیار مردم قرار بگیرد، اظهار داشت: استادیوم‌های ورزشی دولتی را در اختیار مردم قرار دهیم، مثلا امروز درب استادیوم آزادی باز شد.

دکتر سجادی گفت: نباید تعرفه‌ها را به بهانه این که در اختیار بخش خصوصی است، تغییر داد و باید کاری کرد که ورزش ارزان شود.

او افزود: اقتصاد ورزش این نیست که ورزش را با جیب مردم بچرخانیم، باید چرخ ورزش را به گونه‌ای بچرخانیم که مردم استفاده کنند. کم تحرکی ناشی از کرونا بیماری‌های زیادی از جمله چربی خون، قند و ضعف اعصاب را به همراه داشت و باید با ورزش این مشکلات را حل کرد، کاری کنیم که با ورزش حال مردم خوب شود، با توسعه ورزش همگانی قهرمانان را افزایش دهیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: جایگاه‌های مستقل برای ورزش بانوان وجود ندارد. راه اندازی فضای مناسب به یک مطالبه برای مردم به ویژه بانوان تبدیل شده است که باید برای رفع آن برنامه ریزی کرد. در حال حاضر فرهنگ ورزش ترویج پیدا کرده و به مدیریت برنامه ریزی بیشتر نیاز دارد. توسعه ورزش بانوان در دستور کار ماست، باید امکانات در اختیار آن‌ها بگذاریم، یکی از عملیات ما این است که فکر‌ها را روی هم بگذاریم و مشکلات را حل کنیم.

نظر شما