سوژه روز؛

ترکیب احتمالی استقلال برای فصل ۰۱-۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۷/۲۷ - ۱۱:۴۵:۵۷
کد خبر: ۱۲۴۸۹۱۷
ترکیب احتمالی استقلال برای فصل ۰۱-۱۴۰۰
استقلال در فصل نقل و انتقالات امسال تغییرات زیادی داشت و به همین دلیل بسیاری از هواداران این تیم درصدد دانستن ترکیب احتمالی تیم موردعلاقه‌شان هستند. چیزی که با بررسی ترکیب‌ این تیم در دیدارهای دوستانه تا حدودی قابل حدس و تخمین است.

به گزارش برنا؛ استقلال در اکثر بازی‌های دوستانه پیش فصل مانند دیدار مقابل الهلال با سیستم 3 دفاعه بازی کرده و به نظر می‌رسد در فصل پیش رو هم با این سیستم بازی کند.

دروازه استقلال همچنان 2 گزینه مهم چون حسینی و مظاهری دارد. حسینی در بازی مقابل الهلال بد کار نکرد اما در آن بازی در اصل رقیبی چون مظاهری نداشت. در دیدار تدارکاتی مقابل تیم ملی دانشجویان، مظاهری درون دروازه قرار گرفت، در دیدار مقابل پیکان حسینی و مقابل خیبر هم یک نیمه رضایی و یک نیمه مظاهری. احتمالا استقلال در لیگ پیش رو از سیستم چرخشی استفاده می‌کند و تا زمانی که کسی اشتباه نکند جای خود را از دست نمی‌دهد. شانس مظاهری در این زمینه بیشتر است.

در خط دفاعی در 3 دیدار آخر تدارکاتی این ترکیب شامل دانشگر، آقاسی و مرادمند بوده و ترکیبی که با حضور یزدانی کامل‌تر می‌شود اما به نظر می‌رسد با توجه به حضور یزدانی در اردوی تیم ملی او با دیگر بازیکنان هماهنگ نباشد و استقلال در دیدار اول از ترکیب بازی‌های دوستانه استفاده کند. احتمال حضور چشمی هم در این منطقه وجود دارد.

در سیستم 352 استقلال یک زوج هافبک در میانه میدان قرار می‌گیرد که مهدی‌پور در این پست جایگاه ویژه‌ای دارد. در کنار او 2 گزینه مهم وجود دارد. مهری و نیک نفس. مهری در دیدارهای اخیر تدارکاتی بازی کرده هرچند که با توجه به عملکرد فصل گدشته به نظر می‌رسید مجیدی اعتقاد به او ندارد. مهری و نیک نفس باید برای حضور کنار مهدی‌پور بجنگند که به نظر می‌رسد نیک نفس شانس بیشتری دارد. نکته مهم در این قسمت استفاده از روزبه چشمی است. به نظر می‌رسد مجیدی با توجه به تعدد مدافعین از این بازیکن در خط دفاعی استفاده نکند و در خط هافبک از او بهره بگیرد. در این صورت احتمالا باید منتظر زوج مهدی‌پور - چشمی باشیم.

جلوی این 2 هافبک میانی یک هافبک هجومی قرار می‌گیرد که استقلال با جدایی اسماعیلی در این قسمت اندکی ضعف دارد. محتمل‌ترین گزینه برای این پست آرش رضاوند است که البته با عملکرد خود در 2 فصل حضورش در استقلال خیلی مورد اطمینان نشان نداده. امیرحسین حسین‌زاده در دیدار مقابل الهلال عالی بود اما به نظر می‌رسد از لحاظ بدنی آماده نیست و نیاز به تقویت دارد. گزینه سوم هم برای این پست اضافه کردن مهدی‌پور از هافبک (در آن صورت چشمی و نیک نفس در هافبک قرار می‌گیرند) یا حضور قاسمی‌نژاد است.

در جناح چپ استقلال سلمانی را دارد که مقابل الهلال اصلا خوب بازی نکرد و در 2 بازی از 3 دیدار تدارکاتی آخر استقلال هم به زمین نرفت. بابک مرادی دیگر گزینه این پست است و اگر استقلال اندکی هجومی‌تر و با 3 مهاجم بخواهد بازی کند، سبحان خاقانی در این پست می‌تواند حضور یابد. در سمت راست استقلال غفوری را دارد که با توجه به بالا رفتن سن او یامگا هم در این پست حضور دارد.

در خط حمله اما تکلیف مشخص است. ارسلان مطهری و قاسمی نژاد گزینه‌های اصلی هستند و رمضانی و خاقانی هم به عنوان جانشین.

به این ترتیب استقلال احتمالا در هفته‌های ابتدایی با سیستم 352 و با نفراتی چون مظاهری، آقاسی، دانشگر، مرادمند، مهدی‌پور، نیک نفس، رضاوند، وریا غفوری، سلمانی/ خاقانی، مطهری و قاسمی نژاد به میدان خواهد رفت.

در صورت بازی با سیستم 4 دفاعه هم احتمالا استقلال با نفراتی چون مظاهری، سلمانی (دانشگر)، مرادمند، آقاسی، غفوری، نیک نفس، مهدی‌پور، خاقانی،  قاسمی نژاد، رضاوند و مطهری احتمالا به میدان می‌روند.

انتهای پیام/ 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز