پیمان اکبری در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

ورزش بهترین و موثرترین راه برای رسیدن به یک جسم سالم است/ باید به ورزش همگانی توجه ویژه‌ای شود

۱۴۰۰/۰۷/۲۸ - ۰۶:۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۲۴۹۱۶۳
ورزش بهترین و موثرترین راه برای رسیدن به یک جسم سالم است/ باید به ورزش همگانی توجه ویژه‌ای شود
مربی والیبال گفت: ورزش قطعا یکی از بهترین و موثرترین راه‌ها برای رسیدن به یک جسم سالم به شمار می‌رود.

پیمان اکبری، مربی والیبال، درباره اهمیت ورزش برای تقویت جسم و روح در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: قبل از هر چیز تبریک و خسته نباشید می‌گویم به تمام افرادی که در این عرصه برای سربلندی کشور چه در حوزه قهرمانی و چه در حوزه همگانی تلاش می‌کنند. موضوع تربیت بدنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین دلیل از گذشته تاکنون همیشه به انجام آن و جدی گرفتن ورزش بسیار تاکید شده است.

او افزود: شاید این حرف تکراری باشد ولی تکرار آن ضروری است که سلامت جسم تاثیر مستقیم با سلامت روان دارد. ورزش قطعا یکی از بهترین و موثرترین راه‌ها برای رسیدن به یک جسم سالم به شمار می‌رود. زمانی که جسم سالمی داشته باشیم روحیه سالم و حتی کارکرد مفیدی را هم خواهیم داشت.

مربی والیبال گفت: ورزش سطح انرژی بدن را بالا می‌برد و همچنین میزان سروتونین موجود در مغز را که موجب افزایش کارکرد آن می‌شود را نیز افزایش می‌دهد. پرواضح است کسانی که فعالیت بدنی بالایی دارند یا ورزش می‌کنند، کارایی بسیار بالاتری در کارهای روزمره خود خواهند داشت. 

اکبری یادآور شد: متاسفانه بر اساس آمارهایی که هر ساله ارائه می شود این امر در کشور ما چندان جدی گرفته نمی شود به همین خاطر با چالش های متفاوتی در این زمینه روبرو هستیم. اخیرا هم ویروس کرونا وضعیت را تشدید کرده اما به نظرم بهترین روش این است که شهروندان در خانه و با حرکات ورزشی که قابلیت اجرا در خانه را دارند برای حفظ سلامتی خود انجام دهند. 

انتهای پیام/ 3

نظر شما