نقش پررنگ ورزش در ایجاد شور و نشاط برای جامعه؛

توجه ویژه و قابل تحسین مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و رئیس قوه قضائیه به ورزشکاران/ امیدهای قهرمانان برای افتخارآفرینی مجدد در میادین بین‌المللی بیشتر از قبل شد

۱۴۰۰/۰۷/۲۸ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۴۹۷۰۸
توجه ویژه و قابل تحسین مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و رئیس قوه قضائیه به ورزشکاران/ امیدهای قهرمانان برای افتخارآفرینی مجدد در میادین بین‌المللی بیشتر از قبل شد
امیدهای ورزشکاران و قهرمانان برای افتخارآفرینی مجدد در میادین بین‌المللی بیشتر از گذشته شد.

به گزارش برنا؛ سال اول دولت سیزدهم را شاید بتوان مهمترین سال برای سید ابراهیم رئیسی و کابینه‌اش دانست. مردم دوست دارند بدانند که مسئولان برای بهبود اوضاع، دولت و کابینه‌ چه اقداماتی را در وزارتخانه‌های مربوطه در پیش خواهند گرفت. اکنون بد نیست همزمان با هفته تربیت بدنی و در پیش بودن رویدادهای مهم بین‌المللی نگاهی بیاندازیم به اقدامات صورت گرفته در حوزه ورزش و جوانان آن‌هم در ابتدایی‌ترین ماه‌های آغاز به کار دولت سیزدهم که با توجه به در پیش بودن بازی‌های آسیایی هانگژو و رقابت‌های جام جهانی فوتبال سال مهمی برای جامعه ورزش قلمداد می‌شود.

روی کار آمدن دولت جدید همزمان بود با پایان تقریبا خوش کاروان ورزشی ایران در سی و دومین دوره بازی‌های المپیک توکیو، کاروان ورزشی کشورمان پس از یک سال تعویق مسابقات المپیک به دلیل پاندمی کرونا موفق شد با کسب 7 مدال (3 طلا، 2 نقره و 2 برنز) به کار خود در این بازی‌ها پایان دهد و در جایگاه 27 رقابت‌ها بایستد. نتیجه‌ای که هرچند در مقایسه با دوره‌های پیشین روند صعودی را طی نکرد ولی با توجه به روزهای سختی که ورزش به دلیل تهدیدها و تعلیق‌ها پشت سر گذاشته بود مورد اقبال مردم و مسئولین قرار گرفت.

1400062714502945823613794

در پی پیروزی‌های اخیر ورزشکاران در رقابت‌های بین‌المللی، قهرمانان کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو، 27 شهریورماه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند. دیداری که البته به عنوان یک رسم قدیمی هر دوره برگزار می‌شود.

«رهبر انقلاب در این دیدار با اشاره به قهرمانی ورزشکاران با وجود برخی محدودیت‌ها، گفتند: اینکه با وجود این محدودیت‌ها پرچم کشور بالاست و سکوهای جهانی فتح می‌شود، نشان از اراده قوی و عزم راسخ است و این عزم، اراده و قهرمانی و امیدآفرینی نه تنها در ورزش بلکه در عرصه‌های علم، فناوری، هنر و ادبیات نیز وجود دارد که یکی از وظایف مهم مسئولان نشان دادن صادقانه این افتخارآفرینی‌ها است.»

169124647

در ادامه این دیدارها آیت الله سید ابراهیم رئیسی در هفتمین سفر استانی خود به شیراز نشست صمیمانه‌ای را با قهرمانان ورزشی این استان برگزار کرد که در بخشی از مباحث مطرح شده در این نشست توسط رئیس جمهور به اهمیت ورزش چه در بعد قهرمانی و چه در بعد همگانی و وظیفه سنگینی که دولت در جهت حمایت و هدایت و نظارت بر عهده خود می‌داند، تاکید شد.

3287172

آخرین نشست صمیمانه جامعه ورزش با مسئولین نیز مربوط  به روزهای اخیر بر می گردد که همزمان با آغاز روز ملی تربیت بدنی جمعی از مدال آوران بازی‌های المپیک و پارالمپیک با حضور در قوه قضائیه با حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه دیدار کردند.

ورزش بی‌شک به عنوان یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار در زندگی مردم همواره برای حکومت به عنوان یکی از اولویت های کاری مورد توجه بوده حال با روی کار آمدن دولت جدید و تشکیل کابینه خانواده ورزش چشم انتظار نگاه ویژه و اقدامات تاثیرگذار هستند که به طور حتم با نگاه به اقدامات اخیر و دیدارهای صورت گرفته می‌توان این نشست‌ها را حامل پیام مهمی برای جامعه ورزش دانست. پیامی که از اطمینان کامل تحقق حداکثری وعده‌ها در این حوزه خبر می دهد.

انتهای پیام/ 4

نظر شما
پرونده ویژه