حسن پروانه در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

از همه لژیونر‌های تیم ‌ملی می‌خواهم با جان و دل به تیم کمک کنند/ امسال لیگ جذابی را شاهد خواهیم بود

۱۴۰۰/۰۷/۲۹ - ۰۵:۲۴:۳۳
کد خبر: ۱۲۴۹۸۰۳
از همه لژیونر‌های تیم ‌ملی می‌خواهم با جان و دل به تیم کمک کنند/ امسال لیگ جذابی را شاهد خواهیم بود
گلر اسبق تیم ‌ملی هندبال گفت: از همه لژیونر‌های تیم ‌ملی می‌خواهم با جان و دل به تیم کمک کنند.

حسن پروانه، پیشکسوت هندبال کشورمان، درباره سطح کیفی رقابت‌های لیگ برتر هندبال در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: دور سوم مرحله رفت رقابت های لیگ برتر هندبال باشگاه های ایران از روز شنبه ۲۴ مهرماه با شرکت ۱۰ تیم به مدت چهار روز به میزبانی تالار هندبال شهید سلیمانی پایتخت برگزار شد و روز سه شنبه ۲۷ مهرماه به پایان رسید. در حساس ترین بازی این مرحله به نوعی فینال زود راس لیگ تیم نیروی زمینی شهید شاملی کازرون موفق شد تیم‌ فولاد مبارکه سپاهان رقیب اصلی خودش را در جدول با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ شکست بده تا همچنان با انجام شش بازی و کسب شش پیروزی و ۱۲ امتیاز صدرنشین لیگ برتر باشد.

او ادامه داد: این دومین فصلی است که رقابت‌های لیگ برتر هندبال به صورت متمرکز به میزبانی تهران برگزار می شود. خوشبختانه تیم ها در این فصل همه با روحیه ظاهر شدند‌. اصلا هیچ رقابتی قابل پیش بینی نیست. به طور مثال تیم صنعت مس کرمان‌که پنجم آسیا شد در آخرین دوره رقابت های قهرمانی آسیا در مرحله دوم بازی را به نفت و گاز گچساران واگذار کرد.

او افزود: همچنین در این ‌مرحله تیم ستارگان دشتستان که در حال حاضر با یک برد در رده های تخر جدول قرار دارد مقابل نیروی زمینی صدرنشین در نیمه نخست بازی را برد و در پایان با اختلاف دو سه گل بازی را واگذار کرد. سطح لیگ‌ امسال نسبت به سالهای اخیر خیلی بالا رفته و بازیکنان‌ ملی پوش در تیم های محتلف پخش شدند. البته تغییرات زیادی در کادر فنی تیم ها هم ایجاد شده و همین ‌تفکرات باعث شده تا لیگ جذابی تر داشته باشیم.

پروانه ادامه داد: مثلا تیم ذوب آهن در این فصل با هدایت حمید صادق شاه نشین حاضر شده است. سپاهان مجید رحیم زاده را به عنوان سرمریی انتخاب کرده یا همین نیروی زمینی با رهبری محمدرضا رجبی در لیگ ۱۴۰۰ حضور دارد. در کنار این حضور مانوئل مونتایا فرناندز سرمربی تیم ملی بزرگسالان در محل برگزاری مسابقات انگیزه بازیکنان بالا برده است و اگر به ترکیب تیم ملی بزرگسالان  نگاه کنید مشاهده خواهید کرد که جوانگرایی صورت گرفته و بازیکنان از تیم های محتلف در تیم‌ملی حضور دارند.

پروانه با اشاره به آخرین وضعیت تیم ملی گفت: سومین اردو به میزبانی‌ تهران از روز دوشنبه دوم آبانماه با شرکت ۲۱ بازیکن زیر نطر فرناندز برگزار می شود و سپس تیم ملی عازم تورنمت چهارجانبه قطر خواهد شد، اگر این اتفاق بیفتد و لژیونرهاى انتخاب شده هم حضور داشته باشند عیار تیم ملى ما مشخص خواهد و از همه بازیکنان شاغل در خارج از کشور خواهش دارم با جان دل به تیم ملى کمک کنند که با مربى کاربلد اسپانیایی بتوانیم به روى سکو برویم مسابقات چهار جانبه قطر شامل کویت و عربستان و قطر و ایران است.

انتهای پیام/ 4

نظر شما
پرونده ویژه