مریم هاشمی:

اولین درخواست اسپانسرها از تیم بانوان کسب مقام قهرمانی است

۱۴۰۰/۰۸/۰۶ - ۱۲:۵۶:۳۱
کد خبر: ۱۲۵۳۱۶۹
اولین درخواست اسپانسرها از تیم بانوان کسب مقام قهرمانی است
سرمربی تیم والیبال بانوان تیم سایپا گفت: تیم‌های بانوان اسپانسری نداشته و در طول سال فقط در تلاش هستند تا تیمی را فقط قهرمان کنند.

به گزارش برنا، مریم هاشمی، سرمربی تیم والیبال بانوان تیم سایپا در ارتباطی زنده با برنامه جهان ورزش (والیبال) کاری از گروه مسابقات درباره لیگ والیبال بانوان اظهار داشت: تعداد تیم ها در بانوان کمتر و امسال حدود 10 تیم شرکت کردند. مسابقات در آقایان در دور رفت و برگشت و هفته ای 2 بار و در تمامی هفته ها انجام و فشار بازی ها بیشتر است. در بازی های بانوان در یک هفته 1 بازی و در هفته دیگر هم طی 2 روز مسابقات انجام می شود. هر چه قدر بازی ها به صورت حرفه ای تر و شبیه تر به مسابقات برگزار شود قطعا در مسابقات آسیایی مشکلات کمتری خواهیم داشت.

هاشمی با اشاره به شیوه برگزاری مسابقات عنوان کرد: متاسفانه چیزی که باید در این لیگ شاهد آن باشیم، وجود ندارد. نفراتی از این مسابقات به اردوهای ملی دعوت و موضوع پرورش استعدادها را باید در بازی های لیگ داشته باشیم. این اتفاقات در بانوان کمتر رخ می دهد. تیم های بانوان اسپانسری نداشته و در طول سال فقط در تلاش هستند تا تیمی را فقط قهرمان کنند. اولین درخواست اسپانسرها هم حضور در سکوی قهرمانی و کسب مقام است. اکثر تیم ها سعی می کنند تا بازیکنانی را که به رسیدن قهرمانی کمک شان می کند را جذب کنند. کمتر تیمی دیده می شود که با بازیکنان سطح پایین تر شرکت نمایند. اصلا تیمی که بخواهد از پایه روی این بازیکنان کار کند در بانوان نداریم. هر تیمی هم که در سوپرلیگ است اصلا تیم پایه ندارد. من دوست دارم برای مثال تیم سایپا به صورت جوانان، نوجوانان و امید در لیگ شرکت کند.

سرمربی بانوان سایپا از حضور بازیکنان نخبه در تیم ها گفت: هیچ وقت به این صورت نبوده که یک تیم بتواند تمام بازیکنان نخبه را جذب کند. هر سال سازمان لیگ تعداد بازیکنان ملی پوش را مشخص می کند. سال گذشته 9 بازیکن اعلام شد. به هر حال هر تیم توانایی گرفتن حداقل 5 نفر از این بازیکنان اعلامی را دارد. این تشخیص باشگاه و سرمربی و مربی تیم است. امسال هم فکر می کنم بازیکنان بهتر پخش شدند و نفرات اعلامی 6 نفر است. تیم ما هم 5 ملی پوش و بقیه تیم ها هم بین 4 تا 6 ملی پوش را دارند. شاید امسال نتایج در لیگ خیلی نزدیک به هم باشد.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز