در ماه فوریه در تورنمنت قطر شرکت می‌کنیم؛

مهدوی‌کیا: ایران و تاجیکستان هر دو به دنبال سرگروهی هستند

۱۴۰۰/۰۸/۰۸ - ۱۵:۱۰:۳۹
کد خبر: ۱۲۵۳۹۸۰
مهدوی‌کیا: ایران و تاجیکستان هر دو به دنبال سرگروهی هستند
مهدی مهدوی‌کیا سرمربی تیم امید ایران پیش از بازی حساس امیدهای ایران و تاجیکستان با مدیر رسانه‌ای تیم امید گفت‌وگو کرد.

به گزارش برنا، مهدی مهدوی کیا درباره بازی امید ایران مقابل امید تاجیکستان و شرایط کلی تیم امید در دوشنبه تاجیکستان گفت: هر دو تیم قصد سرگروهی دارند و قطعا بازی خوب و زیبایی خواهد شد. تیم امید تاجیکستان تیم خوب و قابل احترامی است و از تمام پتانسیل شان استفاده کرده اند که تا اینجا رسیده اند. شاکله اصلی این تیم را تیم ملی بزرگسالان و تیم استقلال تاجیکستان تشکیل می دهد که همگی زیر 23 سال هستند. بازیکنان تیم امید تاجیکستان در حدود 5 الی 6 سال است در کنار هم بازی می کنند. تیم امید ایران هم به دنبال انجام یک بازی زیباست.

سرمربی تیم امید ادامه داد: ما بازیکنان جوانی داریم و تیم امید ایران به دلیل آینده نگری از بازیکنان زیر 21 سال استفاده می کند و حتی ترکیب اصلی11 نفره ما 8 تا 9 بازیکن زیر 21 سال دارد. در این فکر هستیم که تیم را برای بازی های مقدماتی المپیک پاریس آماده کنیم.

مهدوی کیا در رابطه با از دست دادن پنالتی توسط بازیکنان تیم امید در دو بازی متوالی گفت: ما زمان کمی داشتیم و این بازی ها به عنوان بازی تدارکاتی برای ما حساب می شود و فرصت چندانی نداشتیم تا بیشتر تمرین کنیم اما سعی می کنیم مسائلی فنی که دوست داریم در زمین پیاده شود را به بازیکنان دیکته کنیم. در این دو بازی از شرایط تیم راضی بودیم و امیدواریم در بازی بعد هم همین شرایط را داشته باشیم. در مورد پنالتی ها هم همه تیمها و بازیکنان پنالتی از دست می دهند و در فوتبال طبیعی است اما امیدوارم اگر در بازی مقابل تاجیکستان پنالتی به دست آوردیم آن را تبدیل به گل کنیم.

مهدوی کیا در مورد زمان برگزاری بازی های آسیایی هانگژو و برنامه تیم امید در این باره گفت: من فکر می کنم این مسابقات می تواند تورنمنت مناسبی برای تیم امید باشد. در هر حال هدف اصلی ما رسیدن به بازی های المپیک 2024 پاریس است و ما با یک تیم جوان در بازیهای آسیایی حاضر می شویم و با اینکه می توانیم از 3 بازیکن بزرگسال هم استفاده کنیم اما همه افکار و اهداف ما برای حضور بهتر و رسیدن به المپیک 2024 پاریس خلاصه می شود و به دنبال استفاده از بازیکنانی هستیم که متولد سال 2001 باشند. در مسابقات ازبکستان هم از همین شرایط استفاده می کنیم و برنامه ما تغییر نخواهد کرد.

مهدوی کیا درباره برنامه تیم ملی امید پس از بازگشت به تهران اعلام کرد: خیلی دوست داریم اردو هایمان در روزهای فیفا باشد تا با باشگاه ها مشکل نداشته باشیم و تیم را کامل در اختیار داشته باشیم. این اتفاق به سود باشگاه هاست. در سفر هایی که به قطر و امارات داشتیم در مورد تورنمنت قطر و امارات صحبت شد و همچنین با مسئول اجرایی تیم ملی امید کره جنوبی هم در تهران صحبت کردیم تا در ماه فوریه در قطر تورنمنتی را با حضور تیم های امید ایران، امید قطر، امید کره جنوبی و امید امارات رل در اسپایر دوحه داشته باشیم.

مهدوی کیا در پایان درباره تقویم فشرده اردوها و بازی های تیم امید و لزوم افزایش اردو های آماده سازی گفت: نیاز است که تیم ملی امید در اردو باشد اما باشگاه ها به این بازیکنان نیاز دارند به همین خاطر سعی می کنیم از روزهای فیفا استفاده کنیم تا هم تیم ما کامل باشد و هم باشگاه ها از نبود بازیکنان آسیب نبینند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز