دیدار رییس موسسه اکو با وزیر ورزش و جوانان؛

دکتر سجادی: ورزش یکی از ابزارهای تعامل بین کشورهای جهان است/ کشورهای عضو اکو می‌توانند تجربیات و توانایی‌های خود را به اشتراک بگذارند

۱۴۰۰/۰۸/۱۱ - ۱۴:۲۱:۵۶
کد خبر: ۱۲۵۵۴۸۲
دکتر سجادی: ورزش یکی از ابزارهای تعامل بین کشورهای جهان است/ کشورهای عضو اکو می‌توانند تجربیات و توانایی‌های خود را به اشتراک بگذارند
وزیر ورزش و جوانان گفت: هر کشوری دوست دارد که فرهنگ خود را به دیگر کشورها صادر کند و موسسه اکو می‌تواند با برقراری ارتباط با کشورهای مختلف این زمینه را فراهم کند که بهترین آن از طریق ورزش و تعامل در حوزه جوانان است.

به گزارش برنا، صبح امروز سرور بختی، رییس موسسه فرهنگی اکو با حضور در وزارت ورزش و جوانان با دکتر سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار، اسماعیل احمدی سرپرست حوزه وزارتی و مشاور وزیر، فرشید طهماسبی مدیرکل دفتر بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان، کاوه احمدی مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان و محمودی دستیار ویژه رییس موسسه اکو نیز حضور داشتند.

دکتر سیدحمید سجادی در این دیدار با تاکید بر تعامل وزارت ورزش و جوانان با موسسه اکو اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان اهداف مهمی را دنبال می‌کند و یکی از مهم‌ترین اهداف ما تعامل با سازمان‌های بین‌المللی برای توسعه ورزش و بحث جوانان است.

او افزود: بزرگترین کارهایی که در دنیا صورت می‌گیرد و نتیجه خوبی درپی دارد کارهایی است که به صورت تیمی انجام می‌شود. در بحث ورزش و جوانان آن وقتی کار با تعامل و مشارکت انجام می‌شود نتایج مثبتی درپی دارد. فعالیت در حوزه ورزش و جوانان یکی از راه‌هایی است که کشورهای مختلف می‌توانند از طریق آن باهم تعامل داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: هر کشوری دوست دارد که فرهنگ خود را به دیگر کشورها صادر کند و موسسه اکو می‌تواند با برقراری ارتباط با کشورهای مختلف این زمینه را فراهم کند که بهترین آن از طریق ورزش و تعامل در حوزه جوانان است. حوزه‌های جوانان 10 کشور حاضر در اکو می‌توانند کمک‌های زیادی به یکدیگر کنند.

سجادی گفت: ما در حال حاضر 3700 سمن جوانان داریم که به صورت گسترده فعالیت می‌کنند و ارتباط خوبی نیز با وزارت ورزش و جوانان دارد. این سمن‌ها در حوزه های مختلف فعالیت دارند و از این‌رو سمن‌های ما با حوزه های جوانان دیگر کشورها می‌توانند ارتباط داشته باشند. باید از ایده‌های یکدیگر استفاده کنیم و اکو می‌تواند یکپارچگی را بین کشورهای منطقه ایجاد کند.

او ادامه داد: کشورهای عضو اکو در برگزاری ورزش های آیینی و بومی و محلی اشتراکات زیادی دارند و از این رو می‌توان مسابقات مشترکی را برگزار کرد. کشورهای عضو اکو برای توسعه ورزش و حوزه جوانان باید از قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود استفاده کنند.

وزیر ورزش و جوانان با استقبال از پیشنهاد رییس موسسه اکو برای نشست وزرای ورزش و جوانان کشورهای عضو اکو و همچنین برگزاری مسابقات زورخانه‌ای بین این کشورها اظهار داشت: ورزش زورخانه‌ ای و پهلوانی بخشی از آیین هویتی ایران است و این آمادگی را داریم که این مسابقات را به شکل ویژه بین 10 کشور عضو موسسه اکو برگزار کنیم. مسابقات را می‌توان تحت عنوان فستیوال بین المللی ورزش‌های آیینی و بومی و محلی برگزار کرد.

دکتر سجادی در ادامه به کاربرد خوب فدراسیون فیلم‌های ورزشی پرداخت و گفت: استفاده از فدراسیون فیلم‌های ورزشی می‌تواند به عنوان یکی از سرفصل‌های کاری سازمان اکو باشد. ورزش زمینه خوبی برای توسعه فیلم‌های جذاب ایجاد می‌کند و اخیرا در کشور ایران چند فیلم درخصوص قهرمانان ورزشی اکران شد که با استقبال خوبی همراه بود.

او خاطرنشان کرد: یکی از ساده‌ترین کارهای ورزشی می‌تواند برگزاری مسابقات دوی خیابانی باشد. می‌توانیم مسابقات 10 کیلیومتر جاده را در سال چندین بار در کشورهای عضو اکو برگزار کنیم و درنهایت یک مسابقه فینال برای برترین‌های این مسابقات داشته باشیم. همچنین برای جذابیت این مسابقات می‌توان از دونده های مطرح دنیا نیز دعوت کرد که حضور داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز