صندوق حمایت تبدیل به مامن پیشکسوتان شده است؛

جیرسرایی: پیشکسوتان الگویی موثر برای جوانان هستند

۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۱۰:۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۲۵۸۵۵۰
جیرسرایی: پیشکسوتان الگویی موثر برای جوانان هستند
رئیس کمیته پیشکسوتان فدراسیون کشتی با تاکید بر ضرورت حضور پیشکسوتان در مسابقات و میادین ورزشی گفت: پیشکسوتانی که این مسیر را ادامه می‌دهند همواره الگویی موثر برای نسل جوان هستند.

به گزارش برنا، علی اکبر جیرسرایی در گفت و گو با روابط عمومی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش در خصوص مسابقات جهانی اخیر پیشکسوتان جهان در یونان گفت: تیم پیشکسوتان کشور ما توانست در این مسابقات حضور موفقی داشته باشد و مدال های خوبی در کشتی آزاد و فرنگی کسب کند.

او ادامه داد: با وجود عدم حضور دو گروه سنی در کشتی آزاد، پیشکسوتان توانست در این مسابقات مدال های خوبی بدست آورد. 4 طلا، یک نقره و 4 برنز و مقام سوم تیمی ماحصل تلاش پیشکسوتان آزادکار در مسابقات جهانی بود. همچنین تیم کشتی فرنگی که با ترکیب کامل در این مسابقات حضور داشت توانست با کسب 4 مدال طلا، 4 مدال نقره و 6 برنز مقام قهرمانی مسابقات را به دست آورد.

جیرسرایی افزود: در این مسابقات سیدعلی اکبر حیدری، سرمربی تیم های آزاد و فرنگی و رشید فرهادی، عباس اللهیاری مربیان تیم آزاد و نظری، فرخ کیا، نائیجی، لاله بایی مربیان تیم فرنگی بوده و سرپرستی تیم پیشکسوتان نیز برعهده دکتر رحمتی بود.

او با بیان اینکه به دلیل کرونا تمرینات اعضای تیم به صورت انفرادی بوده است، گفت: در دو سال گذشته با وجود کرونا و تمام سختی ها در مسابقات حضور پیدا کردیم. اعزام تیم پیشکسوتان معمولا از سخت ترین اعزام هاست. زیرا پیشکسوتان در 5 گروه سنی و در 6 وزن رقابت می کنند و تیم آزاد و فرنگی به همراه مربی و سرپرست هر کدام به طور جداگانه 35 نفر هستند و اعزام یک گروه 70 نفره کار زیاد می طلبد که باید از رئیس فدراسیون کشتی، شورای برون مرزی وزارت ورزش و وزارت امورخارجه برای تسهیل امور تشکر کرد.

رئیس کمیته پیشکسوتان تاکید کرد: در خواستم از وزارت ورزش این است که برای اعزام تیم به مسابقات کمک هزینه ای ارائه بدهد زیرا در حال حاضر اعضای تیم با هزینه شخصی به مسابقات می روند.

جیرسرایی با اشاره به ضرورت حضور پیشکسوتان در ورزش و مسابقات حرفه ای گفت: پیشکسوتانی که این مسیر را ادامه می دهند برای جوانان و نوجوانان الگو هستند و باعث ایجاد انگیزه برای آن ها می شود. جوانان وقتی ببینند قهرمانان گذشته همچنان سرحال و پرانرژی در میانسالی مشغول ورزش هستند و به چالش های اجتماعی کشیده نشده اند، انگیزه ورزش حرفه ای پیدا می کنند.

او افزود: از طرفی پیشکسوتان در مسابقات حریفان گذشته خود در سطح ملی و جهانی را می بینند و دیدارها و یادها برایشان زنده می شود.

جیرسرایی با اشاره به استقبال از مسابقات کشتی پیشکسوتان ادامه داد: مسابقات انتخابی پیشکسوتان با تعداد بالایی از کشتی گیران برگزار می شود و نشان می دهد این ورزش همچنان طرفداران خود را دارد. کشتی ورزشی ویژه در کشور ما است و تعداد قهرمانان جهان و آسیا در میان کشتی گیران ما زیاد است.

او در مورد خدمات صندوق حمایت گفت: صندوق حمایت تبدیل به مکان و مامنی برای پیشکسوتان شده تا در صورت داشتن مشکل یا مطالبه ای به آن مراجعه کنند و از این بابت خیالشان آسوده است که درخواست ها و نیازهایشان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

جیرسرایی در خصوص مراسم های تجلیل صندوق گفت: مراسم های تجلیل باعث می شود نامِ پیشکسوتان دوباره زنده و جلوه گر شوند و با هم رده های خود بعد از مدت ها دیدار داشته باشند. همین باعث بالا رفتن روحیه و انگیزه برای آن ها می شود. پیشکسوتان به این مراسم ها احتیاج دارند و خوشبختانه با تدبیر دکتر ابطحی همچنان تداوم دارد. همچنین حضور پررنگ پیشکسوتان در جامعه باعث می شود الگوهای ورزشی کشور به جوانان و نوجوانان معرفی شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز