کسب ۸ مدال رنگارنگ عملکرد بسیار خوبی است؛

محمدی: نایب قهرمانی تیم ما کم از قهرمانی نداشت

۱۴۰۰/۰۸/۱۹ - ۱۲:۵۰:۳۱
کد خبر: ۱۲۵۹۲۶۶
محمدی: نایب قهرمانی تیم ما کم از قهرمانی نداشت
سید مراد محمدی گفت: تیم ما استحقاق قهرمانی در رقابت های زیر 23 سال جهان در صربستان را داشت اما اتفاقات دست به دست هم داد تا این قهرمانی به نایب قهرمانی بدل شود.

به گزارش برنا، سید مراد محمدی، مربی تیم ملی کشتی آزاد زیر 23 سال در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب عنوان کرد: اول باید بگویم که ما زمان کمی برای آماده سازی و هماهنگی کشتی گیران داشتیم و از طرفی نیز می خواستیم که از نفرات جدید در تیم استفاده کنیم و به جوان ها و کسانی که پشت خط مانده بودند میدان بدهیم.

وی ادامه داد: تیم ما استحقاق قهرمانی را داشت و نایب قهرمانی ما کم از قهرمانی نداشت اما چندین اتفاق دست به دست هم داد تا ما در رقابت نزدیک با روسیه، عنوان قهرمانی را از دست بدهیم.

محمدی تصریح کرد: از 10 وزن 8 کشتی گیر ما صاحب مدال شدند که این نشان می دهد که تیم عملکرد موفقی داشته است و بدست آوردن 8 مدال در رقابت های امیدهای جهان یک دست آورد عالی محسوب می شود.

دارنده مدال برنز المپیک تصریح کرد: ما در وزن 57 کیلوگرم از یک جوان 18 ساله که تا به حال حضور در میادین بین المللی را تجربه نکرده بود استفاده کردیم اما دیدید که محمدنژاد جوان چه کشتی های زیبایی را گرفت و کسب مدال برنز برای وی در رده ی امید بسیار ارزشمند است، ضمن اینکه یک کشتی گیر به جمع مدعیان وزن 57 کیلوگرم تیم ملی بزرگسالان نیز اضافه شد.

وی در مورد وزن 61  و 65 کیلوگرم گفت: مجید داستان نماینده ما در وزن 61 کیلوگرم بود که پس از پیروزی مقابل حریف ایتالیایی، متأسفانه با اختلاف تنها یک امتیاز مغلوب حریف مغولستانی شد و در کشتی این اتفاقات وجود دارد که یک کشتی گیر علیرغم توانمندی شکست بخورد. همین اتفاق برای حسن عبادی افتاد، وی نیز در کشتی نخست خود با نتیجه عالی 11 بر صفر حریف مجارستانی را مغلوب کرد اما در کشتی بعد با اختلاف یک امتیاز مغلوب حریف ترک شد و وی نیز علیرغم شایستگی از دور مسابقات حذف شد.

دارنده مدال طلای جهان در مورد وزن 70 کیلوگرم گفت: در این وزن از علی اکبر فضلی که چندین سال از کشتی دور بود استفاده کردیم اما وی نیز غیرت کرد، اینکه این کشتی گیر جوان ما مغلوب نایب قهرمان رقابت های بزرگسالان جهان از قرقیزستان دور از ذهن نبود اما با این وجود توانست از این حریف 6 پوئن کسب کند.

دارنده مدال برنز جهان در مورد وزن 74 کیلوگرم تصریح کرد: محمدصادق فیروزپور کشتی گیری با تجربه ای بود و انصافا نیز تا دیدار فینال با نتایج خوبی مقابل حریفان به پیروزی دست یافت. اما به نظرم چرمن والیف روس که چندین سال است که در سطح اول کشتی روسیه با حریفان خود رقابت می کند، از تجربه و زیرکی بیشتری برخوردار بود و این کشتی نیز با اختلاف یک امتیاز به نفع وی به اتمام رسید.

محمدی در مورد وزن 79 کیلوگرم تصریح کرد: علی سوادکوهی کشتی گیر با تجربه و میدان دیده ای است به نظرم وی باید برنامه ریزی بهتری برای مبارزات خود داشته باشد، اما کسب مدال برنز در رقابت های جهانی زیر 23 سال نیز ارزشمند است.

وی در مورد وزن 86 کیلوگرم گفت: سجاد غلامی پیشرفت خوبی داشته اشت و کشتی های قابل قبولی گرفت و به دیدار فینال راه یافت اما او هم مانند دیگر کشتی گیران باید میدان بیشتر ببیند و تجربه کسب کند، ولی برای وی شروع کار با مدال نقره زیر 23 سال جهان نیز قابل قبول است.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی نوجوانان در مورد وزن 92 کیلوگرم گفت: امیرحسین فیروزپور همین چند ماه پیش در وزن 86 کیلوگرم در رقابت های جهانی جوانان در روسیه صاحب مدال طلا شده بود و تازه به وزن 92 کیلوگرم آمده است. ولی با این حال بسیار خوب کشتی گرفت و دو کشتی اول خود را با نتیجه عالی 11 بر صفر به پیروزی رسید. اما حریف وی در مرحله نیمه نهایی دارنده مدال برنز رقابت های جهانی نروژ بود و وزنش از فیروزپور بالاتر بود. بهرحال فیروزپور در ابتدای دیدار در یک غافلگیری امتیازات زیادی از دست داد و وقت کافی برای جبران آن نداشت و با نتیجه 10 بر 7 کشتی را واگذار کرد. فیروزپور بسیار کشتی گیر شایسته ای است و امیدوارم که مدال برنز امیدهای جهان نیز در سال های بعد به مدال طلا برای وی تبدیل شود.

محمدی در مورد وزن 97 کیلوگرم گفت: آذرپیرا وزنش نسبت به حریفانش کمتر بود اما توانمندی بالایی از خود نشان داد و با کسب مدال طلا در این مسابقات نشان داد که می تواند در آینده حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

وی در مورد وزن 125 کیلوگرم گفت: سید مهدی هاشمی چندین سال از میادین دور بود و دوباره خود را مطرح کرد به نظر من حق وی مدال طلا بود و کشتی هایی هم که گرفت خوب بود اما کم تجربگی و اتفاقات غیر منتظره در کشتی وجود دارد و علیرغم اینکه می توانست حریف یونانی را از پیش رو بردارد اما متأسفانه فرصت حضورش در دیدار فینال از دست رفت ولی وی با کسب مدال برنز شایستگی خود را نشان داد.

مربی تیم ملی کشتی زیر 23 سال اظهار داشت: برخی از کشتی گیران ما به دلیل بیماری سرماخوردگی که در اردو پخش شده بود، مریض بودند و از آمادگی لازم برخوردار نبودند، ضمن اینکه ما نیز فرصت زیادی برای آماده سازی آن ها نداشتیم اما اگر قرار است کشتی پیشرفت کند باید به نفرات دوم و سوم نیز میدان داد، ما می توانستیم از نفرات بهتری نیز استفاده کنیم اما همین نفرات هم نتایج بسیار عالی کسب کردند و فقط با اختلاف 5 امتیاز با تیم روسیه دوم شدیم.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: روس ها همیشه کشتی گیران خوب خود را به میادین جهانی اعزام می کنند اما آن ها نیز در دو وزن صاحب مدال نشدند و فکر می کنم که نباید به دلیل اینکه تیم ما قهرمان نشد، کسب 8 مدال توسط نمایندگان کشورمان کم رنگ شود و یا انگیزه این جوانان از آن ها گرفته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز