رئیس کمیته ملی المپیک:

اقتدار و بالندگی ارتش به خاطر وجود پیشکسوتان و بزرگان است

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۱۵:۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۲۶۱۵۵۸
اقتدار و بالندگی ارتش به خاطر وجود پیشکسوتان و بزرگان است
سید رضا صالحی امیری در مراسم تجلیل از چهره های ماندگار و پیشکسوت ورزش ارتش گفت: اگر امروز ارتش ما صاحب اقتدار و بالندگی است به خاطر وجود پیشکسوتان و بزرگان است.

به گزارش برنا و به نقل از روابط عمومی ستاد ارتش، سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم تجلیل از چهره های ماندگار و پیشکسوت ورزش ارتش با تشکر از حمایت و توجه ارزشمند سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش به مقوله ورزش در ارتش گفت: چه صحنه زیبایی است که امروز بزرگان و پیشکسوتانی از ارتش جمهوری اسلامی ایران در یک جمع صمیمی کنار هم قرار گرفته اند تا یکبار دیگر به نسل جوان این پیام را منتقل کنند که اگر امروز ارتش صاحب اقتدار و بالندگی است به خاطر وجود این پیشکسوتان و بزرگان است.

وی افزود: اگر امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان می غرد و غرور و غیرت ایرانی خود را به رخ جهانیان می کشد؛ به دلیل وجود ریشه های تنومندی است که همیشه درخت ارتش قهرمان ما سرسبز و سربلند است و از این منظر باید ما قدردان فرماندهان و مسئولان امروز ارتش باشیم که قدردان پیشکسوتان و فرماندهان دیروز هستند و اگر قدردان نباشیم کفران نعمت کردیم چراکه باید حرمت و منزلت بزرگان و پیشکسوتان را حفظ کنیم و این ازمبانی اعتقادی ما است.

دکتر صالحی امیری در ادامه گفت: من به عنوان فرزند کوچک این سرزمین درسهای زیادی از بزرگان ارتش گرفته ام و خود را مدیون ارتش جمهوری اسلامی ایران می دانم. من نظم، پاکی و صداقت، غرور و غیرت و اقتدار را از ارتش جمهوری اسلامی ایران آموخته ام و قدردان 48 هزار شهیدی هستیم که درخت ارتش را آبیاری کردند و این درخت برای همیشه در تاریخ ماندگار است چراکه با خون شهدا آبیاری شده و سبز مانده است و امروز ما باید توسل به شهدا بجوئیم که شهدای عزیز دست ما را  بگیرند چراکه ما مدیون شما هستیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه با اشاره به توفیقات قابل توجه و ارزشمند ورزشکاران کشور در صحنه المپیک توکیو، گفت: الحمدلله ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در تمامی میادین داخلی و بین المللی و در عرصه ورزش قهرمانی خوش درخشیده و افتخارات بسیاری را بدست آورده است و همیشه صاحب مدال بوده است و از این منظر ما قدردان شما عزیزان هستیم و از زحمات و تلاش های فرماندهان محترم ارتش و مسئولان سازمان تربیت بدنی ارتش که در جهت ارتقای فعالیت های ورزشی بویژه ورزش قهرمانی تلاش می کنند تشکر و قدردانی می کنیم.

لازم به ذکر است، آیین تجلیل از چهره های ماندگار و پیشکسوت ورزش ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش برگزار شد و در  حاشیه این مراسم از محمد اسماعیلی آذرپاد پدر تکواندو ایران و استاد علی اکبر حیدری دارنده مدال برنز المپیک و نقره آسیا  تقدیر شد.

نظر شما