ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با برنا:

گام بلندی برای صعود به جام جهانی برداشته شد/ تیم ملی روی کاکل لژیونرها می‌چرخد/ امیری فوق العاده است

۱۴۰۰/۰۸/۲۶ - ۰۷:۰۱:۰۸
کد خبر: ۱۲۶۲۱۶۵
گام بلندی برای صعود به جام جهانی برداشته شد/ تیم ملی روی کاکل لژیونرها می‌چرخد/ امیری فوق العاده است
مربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: در حال حاضر تیم ملی ایران روی کاکل لژیونرها می‌چرخد و این نفرات چهره‌های اصلی تیم ملی را تشکیل می‌دهند.

ناصر ابراهیمی، پیشکسوت فوتبال کشورمان، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به پیروزی تیم ملی ایران برابر سوریه در مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر، اظهار داشت: پیروزی ایران در این دیدار محتمل بود و از قبل قابل پیش بینی بود که تیم ملی بتواند سوریه را با برتری قاطع شکست داده و یک قدم بلند را برای صعود به جام جهانی بردارد. در این گروه، سوریه حریف سرسختی برای ما محسوب نمی شد و بچه ها توانستند با ارائه بازی خوبی نتیجه مطلوبی را رقم بزنند. 

مربی سال‌های دور تیم ملی شرایط تیم را از نظر فنی در مجموع مثبت ارزیابی و در این خصوص تاکید کرد: تیم ملی در نیمه اول بازی و نمایش خوبی را ارائه داد و با پاسکاری ها، مرکز زمین را در اختیار گرفت و توانست با برتری فنی و تاکتیکی، به دو گل برسد اما در نیمه دوم، به خصوص در 30 دقیقه اول شاهد افتی از تیم ملی بودیم که البته با توجه به این که تیم با دو گل از حریفش پیش بود، این مساله تا حدودی طبیعی بود. در 15 دقیقه پایانی، تعویض ها و حضور نفرات جدید و تزریق انگیزه نیمکت نشینان از روی نیمکت به داخل زمین باز هم کفه ترازو را به سود ایران سنگین تر کرد و توانستیم با به ثمر رساندن گل سوم برتری مان را قطعیت بیشتری ببخشیم و تا حدود 95 درصد شانس حضور در جام جهانی را بالا ببریم.

ابراهیمی در مورد برنامه بعدی تیم ملی در مسیر پیش روی به خبرنگار برنا گفت: ما شانس اول و مسلم صعود به جام جهانی هستیم. در حال حاضر تیم ملی ایران روی کاکل لژیونرها می چرخد و این نفرات چهره های اصلی تیم ملی را تشکیل می دهد. به نظرم تا قطعی شدن صعود به جام جهانی باید همچنان با تمام قوا و انگیزه برابر حریفان به میدان برویم و هیچ چیز را تمام شده نداریم.

پیشکسوت فوتبال با تمجید از عملکرد ملی‌پوشان در این دیدار، وحید امیری را چهره شاخص و موثر معرفی کرد و در این خصوص اظهار داشت: در این دیدار امیری مثل اکثر بازی های تیم ملی عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش گذاشت و نشان داد یکی از ستاره های تیم ملی محسوب می شود. او علاوه بر یک پاس گل، زمینه ساز گرفتن پنالتی ایران در این دیدار شد و در طول بازی با بازی روان خود خط میانی را تحت رهبری خود داشت و توانست خوش بدرخشد. او مهره ای استثنایی و فوق العاده برای فوتبال ایران محسوب می شود. 

او در ادامه افزود: تصمیم کادر فنی در این دیدار مبنی به میدان دادن به امیر عابدزاده تصمیم خوبی بود تا این مهره جوان تیم ملی که در اسپانیا عملکرد درخشانی را از خود نشان داده در میدانی این چنینی کسب تجربه کند. اگر این اتفاق در پست های دیگر نیز رخ می داد، می توانست اتفاق خوبی برای مردان نیمکت نشین ایران باشد.

مربی سال‌های دور پرسپولیس در مورد وضعیت لیگ برتر تصریح کرد: با وجود گذشت 4 هفته از بازی های لیگ برتر در دوره بیست و یکم هیچ تیمی تا به امروز نتوانسته ستاره و پدیده جدیدی را معرفی کند، مساله ای که در صورت تداوم باعث می شود پشتوانه تیم ملی ضعیف شود.

او ادامه داد: در این بین نمایش فنی تیم ها هم هنوز چنگی به دل نزده به گونه ای که هنوز نمی توان گفت چه تیم های به طور قطع می توانند در ادامه مدعیان قهرمانی و کسب سهمیه باشند.

ابراهیمی در مورد شرایط پرسپولیس گفت: نامشخص بودن وضعیت مدیریت از یک سو و مشکلات مالی باشگاه از سوی دیگر در شرایط پرسپولیس تاثیرگذار بوده است، ضمن این که فراموش نکنیم نفرات اصلی و تاثیرگذاری از این تیم جداشده و تا ایجاد هماهنگی نفرات جدید با نفرات قبلی، پرسپولیس به زمان نیاز دارد. با این تفاسیر یکی دو نتیجه اخیر پرسپولیس نمی تواند نگران کننده باشد و اگر مشکلات باشگاه حل و فصل شود و بازیکنان جدید شرایط ایده آلی را در کنار نیروهای قبلی به دست آورند، نگرانی برای پرسپولیس احساس نخواهد شد و تیم می تواند شرایطی را رقم بزند که برای ششمین سال متوالی قهرمانی در لیگ برتر را به دست آورد.

او با اشاره به بازی پرسپولیس برابر مس رفسنجان گفت: همه تیم ها در دیدار برابر پرسپولیس انگیزه های خاصی دارند و این مساله کار پرسپولیس را سخت می کند. با این وجود اگر بچه ها برابر این حریف بتوانند میانه میدان را در اختیار بگیرند، می توانند دست پر به تهران بازگردند.

انتهای پیام/ 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز