دکتر سید حمید سجادی:

اجرای چهار هزار پروژه ورزشی در کشور پیگیری می‌شود/ مشکل اشتغال قهرمانان المپیک و پارالمپیک رفع شده است/ برای توسعه رشته دوومیدانی باید از تمام ظرفیتها بهره بگیریم

۱۴۰۰/۰۸/۲۷ - ۲۲:۰۴:۳۶
کد خبر: ۱۲۶۳۰۴۰
اجرای چهار هزار پروژه ورزشی در کشور پیگیری می‌شود/ مشکل اشتغال قهرمانان المپیک و پارالمپیک رفع شده است/ برای توسعه رشته دوومیدانی باید از تمام ظرفیتها بهره بگیریم
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر بهره مندی از تمامی ظرفیتها برای توسعه رشته دوومیدانی، ساخت اکادمی برای این رشته را بسیار مهم دانست و گفت: باید شرایط فعلی دوومیدانی را با بهره مندی از استانداردها بهبود ببخشیم.

به گزارش برنا؛ دکتر سید حمید سجادی در سمینار بررسی فرصت ها و چالش های دو و میدانی درباره اشتغال ورزشکاران و قهرمانان اظهار کرد: در آخرین دیدار قهرمان المپیک و پارالمپیک با مقام معظم رهبری، درخواستی از سوی یکی از قهرمانان درباره اشتغال مطرح شد و ۲۴ ساعت بعد از درخواست، در جلسه هیئت دولت، رئیس جمهور دستوری در این بخش دادند و اکنون مشکل استخدام قهرمانان ورزشی در المپیک و پارالمپیک حل شده است.

وی با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه کاره در حوزه ورزش، افزود: شرکت توسعه و تجهیز، ۲۷۰ پروژه بزرگ و سنگین ورزشی را در دست احداث دارد و این طرح‌ها به صورت نیمه تمام در حال پیگیری بوده که برخی ۸۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وزیر ورزش و جوانان با عنوان اینکه طبق برنامه ریزی بین ۳۰ تا ۳۵ پروژه بزرگ تا پایان سال تکمیل می‌شود، گفت: ۴ هزار و ۱۰۰ پروژه سبک نیز با اعتبارات ملی و استانی از سوی دفتر فنی و مهندسی وزارت ورزش در حال پیگیری و تکمیل است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت پیشکسوتان دو ومیدانی مانند آقایان غیاثی و روستایی فرد اظهار داشت: باید تلاش کنیم این رشته در بین عموم مردم توسعه پیدا کند .

دکتر سید حمید سجادی یکی از راهکارهای توسعه ورزش دوومیدانی را برگزاری مسابقات دو خیابانی دانست و برنامه ریزی برای چنین رویدادهایی را از سوی مسوولان ورزش در ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور را مورد توجه قرار داد.

وی در ادامه بغض های پیشکسوتان در دو میدانی را ناشی از دلسوزی آنها دانست و با ارزشمند توصیف کردن این دغدغه ها بیان کرد: باید شرایط فعلی دو و میدانی را با بهره مندی از استانداردها بهبود ببخشیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: ورزش و جوانان مازندران با همکاری فدراسیون دو ومیدانی، گردهمایی ارزشمندی برای دوومیدانی کشور ترتیب دادند که قرار است سمینار بررسی راهکار‌های توسعه دوومیدانی با حضور اندیشمندان، صاحبنظران و پیشکسوتان در رامسر شود.

وی بهره مندی از تکنولوژی ارتباطات برای توسعه رشته دو ومیدانی را مورد توجه قرار داد و گفت: باید دو و میدانی را با استفاده از ظرفیت رسانه ها به مدارس ببریم و فرزتدان مان را با این رشته عجین و آشنا کنیم.

دکتر سید حمید سجادی تعامل، همفکری جامعه ورزش به ویژه خانواده دو ومیدانی را در گسترش این رشته در ابعاد مختلف بسیار مهم دانست و اظهار داشت: وقتی ظرفیتها و پتانسیل ها کنار هم قرار بگیرند ورزش دوومیدانی با سرعت و قدرت بیشتری در مسیر توسعه قرار می گیرد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه دو و میدانی روز جمعه به مسافت ۶ کیلومتر در رامسر گفت: برگزاری چنین مسابقاتی باعث پویایی و نشاط رشته دوومیدانی در کشور خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه آکادمی دوومیدانی نیاز روزما در این رشته است تاکید کرد:  برای ساخت آن تلاش خواهیم کرد تا در سراسر کشور کمپ های مختلف و مناسب داشته باشیم.

وی توضیح دادکه رشته ورزشی دو و میدانی ایران 90 ساله است و امیدوارم 100 سالگی آن را را با اتفاقات خوب به ویژه کسب مدالهای خوش رنگ در رویدادهای مهم بین المللی جشن بگیریم.

در ادامه مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز گفت: باید همه جامعه ورزش در این شرایط از وزیروررش و جوانان حمایت کنند تا به اهداف عالی در توسعه ورزش دست یابیم و با شناختی که از دکتر سجادی وجود دارد، امیدواریم شاهد اتفاقات خوب در ورزش باشیم.

دکتر حسن رنگرز بیان کرد: جامعه ورزش یکبار برای همیشه باید روی مدیری ورزشی و تحصیلکرده به اجماع رسد و باید صبر کرد و مطالبات و توقعات را مدیریت شده پیگیری کرد.

وی ادامه داد: قطعا حضور وزیر ورزش در مقام وزارت، اتفاقی خاص برای رشته دو و میدانی خواهد بود و می توان امیدوار بود توسعه دو و میدانی جایگاه ورزش کشور را  ارتفاء دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: دو و میدانی با حضور چهره های پرتلاش و نام آور روزهای خوبی داشت و با احسان حدادی به جایگاه بزرگی در المپیک رسید.

همایش بزرگ دوی خیابانی به مناسبت گرامیداشت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید شاخص جامعه ورزش کشور شهید حسن فقیهی جویباری و دکتر لطفی پور رئیس فقید فدراسیون پزشکی ورزشی به مدت دو روز در رامسر برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز