سوژه روز؛

زهره کودایی نماد یک زن با غیرت و تلاشگر/ زخم‌زبان بیگانگان مانع جاودانگی نشد!

۱۴۰۰/۰۸/۲۹ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۲۶۳۵۴۳
زهره کودایی نماد یک زن با غیرت و تلاشگر/ زخم‌زبان بیگانگان مانع جاودانگی نشد!
زهره کودایی، دختر رنج کشیده‌ای است که به گفته خودش از پایین‌ترین حد شروع کرده تا نام خود را برای همیشه در تاریخ این سرزمین جاودانه کند.

به گزارش برنا؛ بی‌تردید اولین‌ها نه تنها در تاریخ بلکه در ذهن مردم نیز برای همیشه ثبت می‌شوند. ورزش زنان ایران در چند ماه اخیر در رشته‌های مختلف برای چندمین بار موفق شدند این اولین‌ها را به نام خود در تاریخ این سرزمین ثبت کنند. یکی از این اولین‌ها که طمع شیرین‌تری هم داشت صعود تاریخی زنان فوتبالیست ایران به جام ملت‌های آسیا بود.

تیم ملی زنان در آخرین دیدار خود از گروه G مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا، سوم مهرماه مقابل اردن به میدان رفت و در ضربات پنالتی به پیروزی رسید. با این نتیجه ملی‌پوشان برای نخستین بار به مرحله نهایی جام ملت‌ها صعود کردند. زنان ایران موفق شدند با نتیجه 2-4 و درخشش زهره کوادیی، سنگربان تیم ملی برای نخسین بار تاریح ساز شوند. زنان فوتبالیست که پیش از این طعم بی‌توجهی و تبعیض‌های آشکار را در میادین بین المللی چشیده بودند با این نتیجه موفق شدند نام خود را در تاریخ ورزش ایران ابدی کنند.

درخشش دختران اما پایانی نداشت درست چند هفته پس از این اتفاق، بانوان فوتبالیست کشورمان باز هم افتخار دیگری را به نام کشورمان رقم زدند. این‌بار دختران فوتبالیست تیم شهرداری سیرجان موفق شدند در جام باشگاه‌های آسیا عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کنند تا باز هم شاهد شکوفایی دختران ایران زمین باشیم. درست در روزهایی که دختران فوتبالیست ایران در شعف این پیروزی‌ها بودند، در شبکه‌های اجتماعی خبری در حال گردش بود که تعجب خیلی‌ها را برانگیخت. خبری که نشان می‌داد کشور رقیب موفقیت‌های اخیر دختران ایران را تاب نیاورده است. علی بن الحسین، رئیس فدراسیون فوتبال اردن در توییتر، از نامه ارسالی خود به  AFC خبر می‌دهد که در آن نامه فدراسیون اردن تحقیق درباره جنسیت یکی از بازیکنان ایرانی را خواستار شده، نامه‌ای که مدعی است زهره کودایی مردی است در لباس زن! ادعایی که می‌توان آن را توهینی آشکار به ملی پوش ارزنده کشورمان قلمداد کرد. اتفاق جنجال برانگیزی که البته بی‌جواب هم نماند و در پی این توهین کاربران شبکه‌های اجتماعی، جامعه ورزش و... با انتشار پیام‌هایی به دفاع از سنگربان تیم کشورمان پرداختند. علیرضا رفیعی، مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال در ادامه خبر از اعاده حیثیت  و شکایت از فدراسیون اردن را داد.

زهره کودایی، گلر محبوب این روزهای تیم‌ ملی از ایل بختیاری است که در جریان بازی ایران و اردن توانست با مهار دو ضربه پنالتی، نقش مهمی در صعود زنان به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا ایفا کند. درخششی که البته در روز بازی هم باعث عصبانیت اردنی‌ها شده بود چراکه در جریان این دیدار بارها شاهد کنایه‌های گزارشگر عربی زبان بازی به او بخاطر ظاهر منحصر به فردش بودیم. اقدامی منفوری که حتما می‌توان آن را توجیهی مردود برای کم اثر کردن باخت مقابل دختران ایرانی به شمار آورد. کودایی، دختر رنج کشیده‌ای است که به گفته خودش از پائین‌ترین حد شروع کرده و برای یک آن، تاریخ به او فرصت داده تا نام خود را برای همیشه در تاریخ این سرزمین جاودانه کند. کودایی که این روزها تیتر یک رسانه‌های داخلی و خارجی است، بدون شک و تردید نماد یک زن با غیرت ایرانی است که در سایه محرومیت‌ها و محدودیت‌ها موفقیت کم‌نظیری را رقم زده است. گلر محبوبی که متولد باغ ملک خوزستان است، افرادی که منطقه را می‌شناسند می‌دانند جای محرومی است یعنی برای اینکه یک دختر بتواند مسیر موفقیت را آنهم در حوزه ورزش طی کند باید چه مشقت‌هایی را تحمل کند، سختی‌هایی که البته کودایی هم در گفت و گوی اخیرش نیز صراحتا به آن اشاره می‌کند. پس بهتر است به بدخواهان بگوییم گوش او از این حرف‌ها پر است آنهم در جهان بسته و محدودی که هنوز هم در دوگانه‌های «زن و مرد» بیشتر از همیشه اسیر است.

انتهای پیام/ 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز