همه امیدوار به آچار فرانسه؛

یحیی در انتظار بازگشت سوپرمن تیم ملی

۱۴۰۰/۰۸/۲۹ - ۲۳:۲۰:۳۰
کد خبر: ۱۲۶۳۶۴۷
یحیی در انتظار بازگشت سوپرمن تیم ملی
ستاره‌ای که در آسمان تیم ملی می‌درخشد و تاثیر انکارناپذیری در موفقیت‌های اخیر تیم اسکوچیچ دارد، در حالی فصل جدید را با پرسپولیس ادامه می‌دهد که هنوز با روزهای اوج خود در جمع قرمزها فاصله دارد، اتفاقی که برای پرسپولیسی‌ها ماجرای عجیب و غریبی است.

به گزارش برنا؛ پرسپولیسی ها امیدوار بودند پس از گذشت 5 هفته از لیگ برتر بتوانند جایگاهی بهتر از رده کنونی را کسب کنند اما عوامل مختلفی دست به دست هم داد که پرسپولیس به اهدافش در این زمینه دست پیدا نکند.

یکی از عواملی که در این مسیر نقش بسزایی داشته، عدم درخشش ستاره‌های پرسپولیس در 5 هفته اول در لیگ برتر است، ستاره هایی مثل وحید امیری، مهدی ترابی و... که در فصل قبل نشان دادند مهره های تاثیرگذار و موثری در مسیر گلات قهرمانی پرسپولیس بوده اند این روزها در قالب تیم یحیی گل محمدی درخشش همیشگی را نداشته اند و یکی از مهم ترین دلایل افت پرسپولیس در این هفته ها شرایط معمولی و حتی در بعضی از بازی ها پایین این ستاره ها بوده است.

در شرایطی که وحید امیری در بازی های اخیر تیم ملی نقش کلیدی را برای تیم اسکوچیچ ایفا کرده و در تیم ملی ستاره بی چون و چرای ایران در مسیر حضور در جام جهانی بوده برای خیلی ها این سوال پیش آمده که چرا ستاره تیم اسکوچیچ برای تیم گل محمدی درخشش مشابهی را ندارد؟

این که چرا وحید در پرسپولیس و تیم ملی چهره متفاوتی را از خود به نمایش می گذارد را  نمی تواند به پای افت و خیر یا نوسان احتمالی او گذاشت، بلکه طبیعی است بازی در دو تیم متفاوت با شیوه و سبک متفاوت، می تواند در نمایش هر بازیکنی تاثیرگذار باشد که وحید امیری نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وحید امیری جزو معدود بازیکم ایرانی است که سال هاست با کمترین نوسان در فوتبال ایران حضور دارد و در این سال ها توانسته جایگاه ثابتی در پرسپولیس و تیم ملی داشته باشد. او در تیم ملی از سوی مربیان این تیم با آزادی عمل بیشتری به بازی گرفته شده و این مساله توان فنی او را در تیم ملی دوچندان کرده است، ضمن این که شرایط فنی بازیکنانی که در تیم ملی در کنار او بازی می کنند با پرسپولیس از نظر نوع و کیفیت فوتبالی متفاوت است و این موضوع شرایط متفاوتی را برای او ایجاد کرده و انتظار این که شرایط او در پرسپولیس و تیم ملی شرایط و بازدهی یکسانی داشته باشد معقول به نظر نمی رسد.

اگرچه پرسپولیسی ها از ستاره ملی پوش انتظار و توقع بهتر شدن و رسیدن به شرایط اوج را دارند اما باید این مساله را هم در نظر داشت وحید با وجود توان فنی و فوتبالی فوق العاده ای که دارد، به تنهایی قادر نیست برای این تیم پرسپولیس نقش ناجی و سوپرمن را بازی کند و مجموعه عوامل دخیل در شرایط فنی پرسپولیس باید از شرایط فعلی خارج شوند تا امیری پرسپولیس هم به امیری تیم ملی نزدیک شود.

در چنین شرایطی بازگشت وحید امیری آماده و سرحال تیم ملی به روزهای وج خود در پرسپولیس، شرایط ایده آلی است بدون شک یحیی و همکارانش در پرسپولیس در انتظار رسیدن آن هستند و امیدوار هستند می توانند با حضور یک ستاره آماده زمینه را برای بازگشت پرسپولیس به روزهای اوجش فراهم سازند. 

نظر شما