افشین بیابانگرد در گفت‌وگو با برنا:

حضور کشتی گیران در تیم ملی همانند قبل کاملا سلیقه‌ای است/ ۱۰۰ سال دیگر هم بگذرد، همین روند ادامه خواهد داشت!

۱۴۰۰/۰۹/۰۱ - ۰۴:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۲۶۴۱۸۲
حضور کشتی گیران در تیم ملی همانند قبل کاملا سلیقه‌ای است/ ۱۰۰ سال دیگر هم بگذرد، همین روند ادامه خواهد داشت!
ملی‌پوش سابق کشتی فرنگی گفت: حضور کشتی گیران در تیم ملی کاملا سلیقه‌ای است و 100 سال دیگر هم بگذرد کشتی ما همین روال را ادامه خواهد داد.

افشین بیابانگرد، ملی پوش سابق کشتی فرنگی، درباره همزمانی رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان 2022 و رقابت‌های کشتی بازی‌های آسیایی هانگژو که تنها 3 روز پس از مسابقات قهرمانی جهان برگزار خواهد شد، به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: فکر می‌کنم سال 2014 نیز این اتفاق افتاد و آن زمان هم چون پتانسیل خوبی در کشتی داشتیم تعدادی از کشتی گیران عازم مسابقات جهانی شدند و تعدادی هم در بازی‌های آسیایی شرکت کردند. آن زمان من هم در بازی‌های آسیایی حضور داشتم و در نهایت موفق شدم مدال برنز مسابقات را کسب کنم.

او افزود: فکر می‌کنم در حال حاضر نیز برای بازی‌های آسیایی نسبت به کشورهای رقیب دست و پا بسته نیستیم و می‌توانیم دو تیم را راهی مسابقات کنیم. خوشبختانه در حال حاضر در اکثر وزن‌ها چند کشتی‌گیر خوب داریم که آنها توانایی قرار گرفتن روی سکوهای بین‌المللی را دارند، به ویژه در بازی‌های آسیایی کشتی‌گیران دوم هر وزن ما این شانس و توانایی را دارند که به راحتی مدال طلای مسابقات را به دست بیاورند.

دارنده مدال برنز جهان درخصوص طرح بنا برای انتخاب ملی‌پوشان اعزامی به رقابت‌های قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی توضیح داد: به نظرم در این طرح چیزی عوض نشده و مانند گذشته است چون قرار است در نهایت باز سلیقه‌ای کشتی‌گیران راهی مسابقات شوند و بی‌شک در این مسیر بازهم شاهد حذف یکسری از ورزشکاران و البته فرسوده شدن دیگر ملی پوشان خواهیم بود. ایراد به شخص نیست چون 100 سال دیگر هم بگذرد کشتی ما همین روال را ادامه خواهد داد زیرا به فکر تغییر نیستیم.

بیابانگرد در مورد سطح کیفی رقابت‌های لیگ برتر کشتی بیان کرد: امسال خیلی فرصت نکردم بازی‌ها را از نزدیک ببینم برای همین خیلی نمی‌خواهم و نمی‌توانم در مورد کیفیت مسابقات صحبت کنم اما آن‌چیزی که پر واضح است این است که در لیگ هم به دنبال راهکار مناسب و نوآوری نیستیم و همان روش و سیستم قبل را دنبال می‌کنیم. ما لیگ‌مان باید نسبت به 5 سال اخیر بهتر می‌شد ولی اصلا اینطور نبوده، تیم‌ها و باشگاه‌ها با رابطه و ضابطه وارد مسابقات می‌شوند و بعد یکی دو فصل با کلی بدهی انصراف می‌دهند این چه کمکی می‌تواند به کشتی کند؟ تقریبا در بلندمدت هیچ. چون هیج قانون نوشته شده‌ای در این زمینه نیست. الان تیم فولادین ذوب آمل آمده و خوب حمایت می‌کند ولی همین تیم بعد از چند فصل به سرنوشت سایر تیم‌ها دچار خواهد شد.

انتهای پیام// 4

نظر شما