سجادی: از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در توسعه ورزش بهره خواهیم گرفت/ تلاش می‌کنیم کمبودهای این استان را با تعامل و برنامه‌ریزی رفع کنیم

۱۴۰۰/۰۹/۰۴ - ۲۲:۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۲۶۶۱۲۴
سجادی: از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در توسعه ورزش بهره خواهیم گرفت/ تلاش می‌کنیم کمبودهای این استان را با تعامل و برنامه‌ریزی رفع کنیم
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ظرفیت‌های استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: با تعامل و وفاق می‌توان برنامه‌های خوبی را در جهت گسترش ورزش تدوین و اجرایی کرد.

به گزارش برنا، دکتر سید حمید سجادی در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بسیار خوشحالم که به عنوان وزیر ورزش و جوانان در جمع دوست داشتنی جامعه جوان و ورزشکاران پرافتخار این استان هستم.

وی در این مراسم با تاکید براینکه با تعامل و وفاق، می توان برنامه های توسعه ایی خوبی را برای دو بخش جوانان و ورزش تدوین کرد، افزود: قطعا مشکلات و کمبودهای استان را درک کرده و تلاش می کنیم که این مشکلات را برطرف کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با مهم خواندن تکمیل اماکن ورزشی، توسعه زیر ساخت ها را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: هدف ما این است که ورزشگاه‌ها و سالن‌های نیمه کاره تا جایی که آماده شده در اختیار مردم قرار بگیرد و رفته رفته ورزشگاه‌ها را تکمیل کنیم. 

وی با بیان اینکه برای انجام وظیفه تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد، گفت: سعی می‌کنیم با تشکیل یک کارگروه ویژه برای تکمیل ورزشگاه‌های نیمه تمام اهتمام داشته باشیم. 

دکتر سید حمید سجادی در ادامه سخنانش توضیحاتی را در خصوص گردشگری توریسم ارائه کرد و اظهار داشت : یکی از کاربردی‌ترین راه‌های توسعه در استانها، توجه به موضوع گردشگری است که سیستان و بلوچستان در این خصوص از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنانش ورزش های ملی کشورمان را مورد توجه قرار داد و گفت: ورزش تاریخی چوگان که در ایران پایه گذاری شده در این استان نیز سابقه فعالیت دارد و می توان بازهم این ورزش را در سیستان و بلوچستان ایجاد کرد.

وزیر ورزش و جوانان بیان داشت: همانطور که در گذشته ورزشکاران بزرگی در این استان بودند امروز نیز می توانیم استعدادهای خوبی را در رشته های مختلف کشف کنیم.

وی به افتخاراتی که توسط ورزشکاران و قهرمانان رشته هایی مثل کبدی و بوکس به دست آمده اشاره کرد و اظهار داشت: با افتخار آستین را بالا می‌زنیم وتلاش می کنیم برای ورزش این استان حامی مالی پیدا کنیم. 

دکتر سجادی ادامه داد: طبق صحبت‌های انجام شده می‌خواهیم از ظرفیت فدراسیون قایقرانی برای توسعه این رشته در سیستان و بلوچستان استفاده کنیم. این استان جوان‌های با استعداد زیادی دارد که به عنوان جوانترین استان باید از این ظرفیت استفاده کنیم. 

وی با تبیین این موضوع که ورزش هدف نیست بلکه وسیله است توضیح داد: قهرمان جهان و المپیک شدن و پرچم کشورمان را بالا ببریم اتفاق بسیار بزرگی است اما ورزش به این موضوع ختم نمی شود.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید براینکه درتمام کارها برای رضای خدا فعالیت کنیم، اظهار داشت: باید در کنار قهرمانی ارزش های ورزش را معرفی کنیم و افراد مختلف را جذب این حوزه کنیم.

وی ارزش های اخلاقی این نکته را مورد توجه قرار داد که شهرت کسب شده توسط ورزش زود گذر است ولی با تکیه بر سجایای اخلاقی، عنوان پهلوانی‌ به دست می آید مثل جهان پهلوان تختی و سردار سلیمانی نام ما ماندکار می‌شود.

دکتر سجادی با اشاره به تاثیرات مثبت ورزش در ابعاد مختلف اظهار داشت: از طریق ورزش می‌توان به اقتصاد کشور نیز کمک کرد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه توسعه ورزش می‌تواند به کاهش هزینه درمان کمک کند، بیان کرد: هرچه قدر در ورزش سرمایه گذاری کنیم چندین برابر در هزینه درمان کاهش پیدا خواهد کرد.

وی یکی دیگر از برکات ورزش ایجاد غرور ملی و شور و نشاط در جامعه دانست و گفت: مراسم امروز تجلیل از مدال آوران که غرور ملی را برای ایران عزیز به ارمغان آورده توسط قهرمانان به دست آمده است.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز