سیدعباسی: VAR از نان شب هم واجب‌تر است/ هیچ تیمی در لیگ برتر اقتدار ندارد

۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۲۶۶۵۹۴
سیدعباسی: VAR از نان شب هم واجب‌تر است/ هیچ تیمی در لیگ برتر اقتدار ندارد
سیدداوود سیدعباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی برنا از اهمیت وجود تکنولوژی VAR در فوتبال ایران، مدعیان قهرمانی و وضعیت تیم ملی سخن گفت.

سیدداوود سیدعباسی، پیشکسوت فوتبال، درباره مسابقات لیگ برتر امسال به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: هنوز در این چند هفته تیم‌ها شکل واقعی را پیدا نکرده‌اند و تیمی خودش را در قد و قواره قهرمانی نشان نداده است. جالب است که مدعیان یا همه با هم می‌برند یا همه با هم نمی‌برند و به همین دلیل فاصله‌ها نزدیک است. سطح لیگ به طرز واضحی افت داشته در حالی که در سال منتهی به جام جهانی انتظار برگزاری لیگی پویا می‌رفت اما مسابقات جذابی را تا این لحظه ندیده‌ایم.

او در ادامه درباره وضعیت فنی لیگ افزود: انگیزه‌ها باید امسال فوران می‌کرد و بازیکنان می‌درخشیدند. بازیکنان همان بازیکن‌های همیشگی هستند و نمی‌توان آن‌ها را آن‌قدر مقصر دانست. هرکسی باید در تیم خود به دنبال رفع این عیب، یعنی افت فنی بگردد.

سیدعباسی درباره انتخاب یک تیم از بین مدعیان به عنوان مدعی اصلی قهرمانی عنوان کرد: در این چند هفته هم استقلال، هم پرسپولیس و هم سپاهان فرصت‌های زیادی برای جدا کردن خود از سایر مدعیان داشته‌اند. باید چند هفته دیگر بگذرد تا تیم‌هایی که ادعای قهرمانی دارند خود را نشان دهند. نوسان تا این لحظه زیاد بوده و فرصت زیادی تا پایان لیگ مانده اما هرچقدر دیرتر به جمع‌آوری تمام امتیازات بپردازند و مقتدر نباشند به ضرر خودشان است. در حال حاضر تیم‌هایی چون پیکان و آلومینیوم در رده‌های بالا قرار گرفته‌اند که شاید خودشان هدف قهرمانی نداشته باشند هرچند که پتانسیل خوبی دارند. این تیم‌ها در ادامه می‌توانند برای مدعیان مشکل ایجاد کنند.

او درباره وضعیت پدیده گفت: امیدوارم تیم فوتبال پدیده به وضعیت پیام و ابومسلم دچار نشود. این تیم برای اولین بار توانست به لیگ قهرمانان برود و تنها نماینده مشهد در تاریخ این رقابت‌ها است. مشکلات مدیریتی در تیم وجود دارد و حیف است که این مسائل به تیم لطمه بزند. زمانی که بنده در تیم بودم دورنما نسبت به این وضعیت به آن شکل وجود نداشت اما داشت مشکلات آغاز می‌شد.

هافبک اسبق تیم ملی درباره وضعیت فعلی یوزها اظهار کرد: یکی از بهترین نسل‌های تیم ملی را از لحاظ استعداد و بازیکن در اختیار داریم. همین حالا می‌توانیم 3 تیم ملی شامل لژیونرها و بازیکنان لیگ برتری داشته باشیم. وضعیت طوری است که باید چشم به صعود از گروه خود در جام جهانی داشته باشیم و دیگر صعود ما را راضی می‌‌کند. پس از جام جهانی هم جام ملت‌ها را در پیش داریم و باید در آن هم موفق باشیم.

او درباره فرصت دادن به اسکوچیچ افزود: او در بدترین دوره تیم ملی را در اختیار گرفت هرچند که کسی نسبت به توانایی بازیکنان شک نداشت. بیشترین بحث در این زمینه مربوط به حواشی طارمی و اسکوچیچ است که امیدوارم با تعامل حل شود. ای کاش با مدیریت خوب حواشی را پشت سر بگذاریم. بازی‌های آینده ما در جام جهانی دیگر مقابل لبنان و عراق و سوریه نیست. باید مقابل تیم‌های بزرگ بازی کنیم و به بازیکنان بزرگ نیاز داریم. اسکوچیچ نفر اول است و امیدوارم تصمیم خوبی در این زمینه بگیرد.

سیدعباسی درباره یکی از مهمترین مشکلات فوتبال گفت: چیزی که از نان شب برای فوتبال ایران اهمیت بیشتری دارد وجود تکنولوژی است. تکنولوژی هم مشکلات را کم و هم فرهنگ‌سازی می‌‌کند. این تکنولوژی باید در ایران باشد مگر اینکه کسی بخواهد از آن جلوگیری کند.

انتهای پیام// 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز