عجم زمانی: تکواندو از خانواده خود ضربه خورد/ اطمینان فدراسیون به کادر فنی نتیجه خوبی داشت

۱۴۰۰/۰۹/۰۸ - ۰۶:۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۲۶۷۱۵۷
عجم زمانی: تکواندو از خانواده خود ضربه خورد/ اطمینان فدراسیون به کادر فنی نتیجه خوبی داشت
مربی تکواندو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی برنا اظهار داشت: اطمینان فدراسیون تکواندو به کمرانی نتیجه مثبتی به همراه داشته است.

غزل عجم زمانی، مربی تکواندو، درباره عملکرد تیم دختران ایران در رقابت‌های آزاد جهانی عربستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: تیم ملی کشورمان خوشبختانه در این رویداد با نفرات خوبی حاضر شد هرچند دوست داشتیم تعداد بیشتری اعزام شوند اما محدودیت های مالی که وجود داشت مانع از این اتفاق شد. در مجموع نیز عملکرد خوبی را شاهد بودیم و تیم ایران موفق شد در رده سوم این مسابقات قرار بگیرد. قبول دارم که تکواندو زنان در چند سال اخیر نوسان زیادی داشته و در دوره ای نتایج شایسته ای به دست آمده و در دوره‌ای هم اینطور برعکس نتیجه ضعیفی به دست آمده است.

وی افزود: اما دلیل اصلی این موفقیت را می‌توان در این مورد دانست که کادر فنی همیشه ثابت بوده و این یک پوئن مثبت است. نشان می‌دهد که فدراسیون به کادر فنی اطمینان دارد و وقتی اعتماد باشد عملکرد هم بهتر می شود. متاسفانه چند سالی است که باب شده تا تیمی نتیجه نمی‌گیرد به کادر فنی فشار می‌آورند و به دنبال تغییر هستند این موضوع در بخش مردان خیلی بیشتر است. در حال حاضر نیروهای خوبی داریم چه در کادر فنی و چه از نظر بازیکن، در همه این سالها استعدادیابی خوبی انجام شده می توانم بگویم در هر وزن حداقل سه ورزشکار خوب داریم و نشان می دهد که از حالا می توانیم در بخش بانوان به آینده امید داشته باشیم.

عجم زمانی در مورد علت نوسان در عملکرد تیم ملی زنان گفت: شاید یکی از مهمترین دلایل این باشد که ما علمی کار نمی کنیم، همه چیزمان خوب است ولی یک مربی بدنساز که دیگر وجودش در کنار هر بازیکنی الزامی است در تیم بانوان ایران نیست. لیگ منظمی نداریم. اردوها و حضور در مسابقات مختلف که قاعدتا تجربه تیم را بالا می برد کم است. همه این موارد می تواند دلیلی باشد برای اینکه یک تیم در نتیجه دچار نوسان شود.

کارشناس تکواندو در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه تکواندو ایران از یکسری اهالی این رشته ضربه خورد. بازیکن هایی که قانونی می توانستند لژیونر شوند راه دیگری را در پیش گرفتند و به ورزشکاران حاضر هم لطمه زدند. المپین ها در جریان مسابقات و بعد از آن فشار روانی زیادی را تحمل کردند. احساس می کنم حالا هم به مشاور احتیاج دارند تا دوباره بتوانند به شرایط ایده آل جسمی و روانی قبل خود باز گردند. مشاور و روانشناس برای هر تیمی ضروری است و نمی دانم چه اصراری داریم که این مشاور حتما از خانواده تکواندو باشد شاید حتما اگر یک روانشناس ماهر کنار ما باشد تیم هم شرایط روحی بهتری را تجربه کند.

انتهای پیام// 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز