کابلی: عملکرد والیبال ساحلی ایران رضایت بخش است

۱۴۰۰/۰۹/۰۷ - ۱۴:۴۸:۳۰
کد خبر: ۱۲۶۷۱۷۷
کابلی: عملکرد والیبال ساحلی ایران رضایت بخش است
سرپرست کمیته ساحلی فدراسیون والیبال گفت: عملکرد ساحلی ایران در سال 2021 رضایت بخش است زیرا در رده‌های سنی زیر 19 و 21 سال قهرمان و در رده سنی بزرگسالان نایب قهرمان قاره کهن شدیم.

به گزارش برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، توفیق کابلی که تیم‌های ملی ساحلی ایران در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا همراهی کرده بود، هنگام بازگشت به تهران در فرودگاه امام خمینی (ره)، عنوان کرد: نایب قهرمانی ایران همراه با سومین کاپ سال 1400 والیبال ساحلی بود. ساحلی ایران در سال جاری دو قهرمانی نیز در رده‌های سنی زیر 19 و 21 آسیا کسب کرده بود.

وی در ارزیابی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات قهرمانی مردان آسیا،گفت: تیم‌هایی که در این دوره شرکت کردند، قوی، باتجربه و جوان بودند. استرالیا یکی از تیم های مطرح این دوره از مسابقات بود که در نهایت قهرمان شد، تیم قطر دارنده مدال برنز المپیک توکیو بود که به تیم استرالیا با ترکیبی از دو بازیکن جوان و باتجربه باخت.

سرپرست کمیته ساحلی فدراسیون والیبال با یادآوری این‌که تیم ایران در دیدار نهایی سنگ تمام گذاشت افزود: ملی‌پوشان خیلی خوب بازی کردند. با توجه به اینکه استرالیایی‌ها تجربه زیادی داشتند. نفر دوم تیم‌ ایران، کم‌تجربه بود اما بازیکنی با اراده آهنین است و در مجموع تیم ایران جلوی استرالیا بسیار خوب بازی کرد.

وی تصریح کرد: امیدوارم در دوره‌های بعد هم این ترکیب (سالمی-خاکی‌زاده) را حفظ کنیم و با تمرینات بیشتر و هماهنگی لازم، به نتایج بهتری دست یابیم. یادآوری می‌کنم که دو بازیکن ایران تنها 12 روز فرصت هماهنگی داشتند که با هم تمرین کنند. اما تیم استرالیا حدود 18 ماه است که باهم تمرین می‌کنند و بازیکنان این تیم در مسابقات برون مرزی و تورنمنت‌های مختلفی شرکت کردند. تجربه استرالیا در دیدار نهایی به کم‌تجربگی بازیکنان ایران چربید و نایب قهرمان شدیم.

کابلی به برگزاری مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی رده‌های سنی جهان در تایلند اشاره کرد و گفت: تیم‎‌های ایران در مسابقات جوانان و نوجوانان جهان حضور دارند و به کسب سکو از سوی نمایندگان ایران بسیار امیدوار هستیم. کسب سهمیه مسابقات جهانی با قهرمانی در آسیا نیز از افتخارات والیبال ساحلی ایران در سال 2021 محسوب می‌شود.

انتهای پیام//

نظر شما