پیام مهم انتخاب گنج‌زاده به عنوان رئیس کمیسیون ورزشکاران؛ ظرفیت‌های فراوان و اوج‌گیری آرام کاراته

۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۰۹:۰۳:۱۱
کد خبر: ۱۲۶۸۲۸۵
پیام مهم انتخاب گنج‌زاده به عنوان رئیس کمیسیون ورزشکاران؛
ظرفیت‌های فراوان و اوج‌گیری آرام کاراته
5 دهه قبل کاراته ایران در جهان کرسی مهم و تاثیرگذاری داشت و باید شرایط به گونه‌ای شود که بازهم ایران نقش پررنگی در تصمیمات فدراسیون کاراته آسیا و جهان داشته باشد.

به گزارش برنا، نخستین جلسه کمیسیون ورزشکاران یکشنبه 7 آذرماه برگزار شد و پس از انجام معارفه اعضا با رای‌گیری رییس و نایب رییس انتخاب شدند.  برای ریاست، سجاد گنج‌زاده قهرمان المپیکی کاراته در توکیو 2020 و احسان حدادی نایب قهرمان المپیک 2012 لندن نامزد شدند که گنج‌زاده با نتیجه 11 بر 5  موفق شد رای لازم برای کسب کرسی ریاست را به دست بیاورد.

این موفقیت در شرایطی برای گنج زاده و کاراته بدست آمد که پیش از این با برگزاری انتخابات کمیسیون ورزشکاران، سه کاراته کا (سجاد گنج زاده، ذبیح الله پورشیب و حمیده عباسعلی) نامشان در میان 15 ورزشکار برگزیده تمام رشته های ورزشی دیده می شد تا کاراته بیشترین سهم را در میان تمام رشته های ورزشی در کمیسیون ورزشکاران داشته باشد.

نکته جالب اینکه در همان انتخابات سجاد گنج زاده موفق به کسب 88 رای شد و حتی بالاتر از حسن یزدانی کشتی گیر محبوب کشورمان، رده نخست این انتخابات را به خود اختصاص داد.

اینکه در میان تمام رشته های ورزشی کاراته بیشترین سهمیه را در کمیسیون ورزشکاران دارد، یک پیام مهم داشته و ان هم این است که موفقیت های این رشته ورزشی در 4 سال اخیر از چشم ناظران و دنبال کنندگان حرفه ای ورزش یعنی ورزشکاران پنهان نمانده است.

کاراته یکی از سه رشته ورزشی بود که توانست در المپیک 2020 توکیو مدال طلا کسب کند. گنج زاده در روز آخر بازیهای المپیک با برتری برابر تمام حریفانش مدال طلای دسته 75+ کیلوگرم مردان را بدست آورد تا اولین و آخرین کاراته کایی از ایران باشد که به طلای المپیک دست یافته است.

البته تمام موفقیت های کاراته به تک مدال طلای گنج زاده در توکیو خلاصه نمی شود، در آخرین رده بندی ورزشکاران برتر هر وزن نیز 4 کاراته کای کشورمان بهترین های جهان در اوزان خود بودند تا بار دیگر قدرت کاراته ایران در جهان به اثبات برسد.

کسب یک کرسی در کمیته فنی فدراسیون جهانی کاراته توسط اشرف امینی نایب رئیس بانوان فدراسیون از دیگر دستاوردهای کاراته ایران در یکی، دو سال اخیر بوده که نشان می دهد اگر برنامه ریزی درست و مدونی صورت گیرد کاراته ایران ظرفیت کسب کرسی های بین المللی را هم دارد.

واقعیت امر آن است که در دو دهه اخیر به واسطه رفت و آمدهای فراوان مدیریتی در رشته کاراته، "ثبات" حلقه مفقوده این رشته ورزشی بوده و اگر این نقص بزرگ به هر شکلی برطرف شود کاراته ایران می تواند به کرسی های بین المللی بیشتری نیز دست یابد. البته در کنار ثبات، اطلاع از دیپلماسی بین المللی نیز بسیار مهم است و نباید از نظرها پنهان بماند.

با شرایط موجود انتظار می رود برنامه فدراسیون کاراته کسب کرسی های بین المللی باشد. جدا از قدرت ذاتی و ظرفیت فراوان کاراته ایران، ما در سرتاسر دنیا نیز مربیان بسیاری داریم که با یک برنامه ریزی درست می توان از انرژی آنها برای رسیدن به اهداف در نظر گرفته شده استفاده کرد.

در پایان باید به این نکته نیز اشاره داشت که 5 دهه قبل کاراته ایران در جهان کرسی مهم و تاثیرگذاری داشت و باید شرایط به گونه ای شود که بازهم ایران نقش پررنگی در تصمیمات فدراسیون کاراته آسیا و جهان داشته باشد.

انتهای پیام//

نظر شما